نویسنده مهمان: وایبر یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان است که به طور گسترده بر روی تلفن های همراه و حتی بر روی دسکتاپ استفاده می شود. این برنامه حالا با ارائه یک سری بازی های اجتماعی آماده رقابت با اپلیکیشن های مشابه است. وایبر در ابتدا سه بازی را برای برخی مارکت های محدود فقط در چند کشور در اواخر سال 2014 عرضه کرد و حالا در اوایل سال 2015 همان طور که انتظار می رفت عرضه سراسری آن در تمام جهان صورت گرفته است.
در روز 26 فوریه وایبر بازی های خود را به صورت جهانی عرضه کرد که از طریق فروشگاه گوگل پلی و اپ استور در دسترس هستند. این بازی ها را با نام های Viber Candy Mania, Viber Pop و Wild Luck Casino می توانید در استورهای مذکور پیدا و دانلود کنید.
این بازی ها همه به حساب کاربری وایبر شما متصل می شوند و تابلوی اعلاناتی برای امتیازها وجود دارد که امتیازهای شما و دوستانتان برای رقابت بیشتر در آنجا به اشتراک گذاشته می شود. پیام ها و نوتیفیکیشن های مربوط به بازی در یک بخش جداگانه در داخل اپلیکیشن نمایش داده می شود. بازی ها همه رایگان هستند، اما آیتم هایی برای خرید درون بازی وجود دارد و بخشی که هدایای مجازی در آن فروخته می شوند، که در واقع وایبر از این راه ها کسب درآمد می کند.
در این بازی ها از شخصیت های کارتونی منحصر بفرد خود وایبر که آنها را حتما در استیکرهای این اپلیکیشن دیده اید استفاده شده است. مثلا شخصیت Violet و Legcat هر دو در بازی های کندی مانیا و وایبر پاپ استفاده شده اند.
بنیانگذار وایبر، تالمون مارکو در مصاحبه ای با وب سایت TechCrunch، عنوان کرد که وایبر قصد ندارد کابران خود را با ارائه صدها بازی در آینده سرگرم کند. یه گفته وی وایبر تنها با دو استدیو شریک شده است وقصد دارد در آینده توسعه دهندگان بیشتری را به کار گیرد.
وایبر 360 میلیون کاربر در 193 کشور جهان دارد و به تازگی به مالکیت شرکت بزرگ تجارت الکترونیک ژاپنی Rakuten درآمد.