خانهاخبار
با پرچمداران بعدی HTC آشنا شوید؛ مشخصات سخت افزاری HTC One M9 و HTC One M9 Plus

با پرچمداران بعدی HTC آشنا شوید؛ مشخصات سخت افزاری HTC One M9 و HTC One M9 Plus

جی اس ام: در حال نزدیک شدن به ۱۰ اسفند ماه و معرفی رسمی پرچمداران بعدی اچ تی سی هستیم. انتظار می رود اچ تی سی در این مراسم ۲ گوشی هوشمند HTC One M9 و HTC One M9 Plus را معرفی کند. حال مشخصات سخت افزاری دقیق این دو گوشی از طریق برنامه بنچمارک Compubench لو رفته است.
۱۳۹۳/۱۲/۱

جی اس ام: در حال نزدیک شدن به ۱۰ اسفند ماه و معرفی رسمی پرچمداران بعدی اچ تی سی هستیم. پس از اپل و سامسونگ در که مراسم خود دو نسخه آیفون و دو نسخه گلکسی نوت معرفی کردند، اچ تی سی نیز قرار است دو گوشی در دهم اسفند ماه معرفی کند. از طرفی سامسونگ نیز دقیقا در همین روز دو گوشی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس اج را معرفی خواهد کرد. 

روز گذشته مشخصات سخت افزاری دو گوشی HTC One M9 و HTC One M9 Plus از طریق نرم افزار بنچمارک Compubench لو رفت. طبق این اطلاعات همانطور که انتظار داشتیم HTC One M9 دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی است. قلب تپنده اچ تی سی وان جدید، Snapdragon 810 است. این پردازنده ۶۴ بیتی از ۴ هسته Cortex-A57 و ۴ هسته Cortex-A53 تشکیل شده و پردازشگر گرافیکی M9 نیز Adreno 430 است. سه گیگابایت حافظه رم نیز در کنار این مجموعه ایفای نقش می کند. 

 

image

 

در بخش دوربین اما بر خلاف آنچه تصور می شد، دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۴ اولتراپیکسلی نیست. در عوض تایوانی ها یک سنسور ۱۹ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی انتخاب کرده اند. دوربین جلوی HTC One M9 نیز یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است که توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 4K را داراست. دوربین اصلی دستگاه هم قابلیت فیلم برداری 4K را دارد. شاید یکی از دلایلی که اچ تی سی قید دوربین های ۴ اولتراپیکسلی را زد، رزولوشن پایین آنها بود که توانایی فیلم برداری 4K را از HTC One M8 می‌گرفت. 

 

image

 

در کنار اچ تی سی وان جدید ما شاهد برادر بزرگتر او نیز خواهیم بود. HTC One M9 Plus که پیش تر evleaks عکس آن را لو داده بود چندان از اچ تی سی وان معمولی بزرگتر نیست و صفحه نمایش ۵.۱ اینچی دارد. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی اما دیگر FullHD نیست و ما با یک صفحه نمایش QHD روبرو خواهیم بود. قلب تپنده گوشی HTC M9 Plus پردازنده MediaTek MT6795 است. این پردازنده که از ۸ هسته Cortex-A53 تشکیل شده است، معماری ۶۴ بیتی دارد. یکی از ویژگی های مهم این پردازنده قدرتمند، توانایی فیلمبرداری 1080P با سرعت ۴۸۰ فریم در ثانیه است(البته معلوم نیست M9 Plus چنین ویژگی را دارا باشد).

 

image

 

پردازشگر گرافیکی این گوشی نیز PowerVR Rogue G6200 است و ۳ گیگابایت حافظه رم هم در این گوشی وجود دارد. در بخش دوربین نیز M9 Plus با M9 برابری می کند و هردو از یک دوربین ۱۹ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در جلو بهره می برند. با این تفاوت که M9 Plus توانایی فیلم برداری ۴کی به طور کلی ندارد.

 

image

 

هردوی این گوشی ها با اندروید ۵ و سنس ۷ عرضه خواهند شد. همچنین دو سرباز جدید اچ تی سی از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برند که ۲۳ گیگابایت از آن در دسترس است. شما درباره پرچمداران بعدی اچ تی سی چه فکر می کنید؟ آیا اچ تی سی امسال می تواند رقیب جدی برای سامسونگ، اپل و ال جی باشد؟

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (79 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۱/۴
اینا سیاست شرکت هاست که یک مدل رو از مدل دیگه برتر یا ضعیف تر میکنن. بخاطر اینه که هر دو ودل فروش کنن. اچ تی سی از الان میتونه گوشی خیلی با کیفیت بزنه. ولی میخواد طرح هاشو واسه سال بعد داشته باشه مثل اون بلاستیکی نیست که هر دو دقیقه یه گوشی بده بیرون

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۶
بابا دمت گرم ... سامسونگ رو وللش با اون صفخه بزرگ و بیخود غیرطبیعیش ...بیا اینو بچسب .. آقا من پیش همه از ام8 تعریف میکردم حالا این بیاد چیکااااار کنم!!!! ولی خداییش اون دکمه پلاس یکم زایس ولی اون یکی ... دمت جیز اچ تی سی...!!!

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۵
اچ تي سي خوبه ولي به ايفون نمي رسه سخت افزارو همه مي تونن بزنن هر وقت اچ تي سي يه سيستم عامل مث اي او اس زد اون موقع با تعصب ازش تعريف كن فعلا اگه شركتايي مث گوگل يا ماكروسافت نبود الان پاره اجر محسوب ميشد

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۴
wooooooooooooooooooooooooooooooooooow غولن نه گوشی

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۳
داداش HTC رو با این گوشی های در پیت ال جی و سامسونگ مقایسه نمیکنن. HTC سالاره R.N