خانهاخبار
خلاصه سخنرانی شهاب کاویانی درباره استارت آپ ها

خلاصه سخنرانی شهاب کاویانی درباره استارت آپ ها

جی اس ام: چهارمین سخنران کنفرانس امروز، آقای شهاب کاویانی از شرکت CoFoundersLab بود. شهاب سخنرانی خود را با یک سوال آغاز کرد. چرا ما به یک شریک مطمئن برای استارت آپ‌مان نیاز داریم؟ در حقیقت برای آغاز یک پروژه و یک استارت آپ ما نیاز به یک شریک مطمئن داریم.
۱۳۹۳/۱۱/۲۶

جی اس ام: چهارمین سخنران کنفرانس امروز، آقای شهاب کاویانی از شرکت CoFoundersLab بود. شهاب سخنرانی خود را با یک سوال آغاز کرد. چرا ما به یک شریک مطمئن برای استارت آپ‌مان نیاز داریم؟ در حقیقت برای آغاز یک پروژه و یک استارت آپ ما نیاز به یک شریک مطمئن داریم. چراکه با زیاد شدن شرکای تجاری، حمایت معنوی و جمعی نیز فراهم می شود. علاوه بر این باید پروژه خود را در زمینه ها و مناطق مختلف گسترش دهیم تا اگر در یک بخش متحمل ضرر شدیم، بتوانیم از بخشی دیگر این ضرر را به نوعی جبران کنیم. 

 

image

 

طبق آماری که شهاب کاویانی ارائه داد، متاسفانه ۸۰ الی ۹۰ درصد استارت آپ ها با شکست مواجه می‌شوند. به منظور کاهش احتمال شکست استارت آپ شما نیاز دارید افرادی که با شما همکاری خواهند کرد را آموزش دهید. همچنین وجود یک شریک تجاری مطمئن احتمال شکست استارت آپ شما را کاهش می‌دهد. شاید مهم ترین فاکتور برای پیدا کردن یک شریک مطمئن، مهارت های این فرد باشد. 

 

image

 

مسئله بعدی که اهمیت دارد، نقش شریک تجاری است که قرار است با شما همکاری کند. برای تعیین نقش نیز پیشینه افراد می تواند فاکتور تعیین کننده ای باشد. برای پیدا کردن نقش مناسب افراد نیز باید دید واقعی داشته باشید تا بتوانید در آینده از تنش ها جلوگیری کنید. در این زمینه باید همکار خود را از میان افرادی انتخاب کنید که مکمل شما باشند نه دقیقا شبیه خود شما.

هر استارت آپی در قدم اول نیاز به یک فرصت ساز و یک ایده پرداز دارد. فرصت ساز کسی است که در موقعیت های مختلف اجتماعی روابط خوبی برقرار می کند. ایده پرداز کسی است که بتواند به ایده های اولیه برسد و استعداد ایده پردازی داشته باشد. کسی که دغدغه مسائل عادی را ندارد و می تواند ایده های خوبی ارائه دهد. در نهایت شهاب کاویانی گفت که ما باید هدف خود را واضح و مشخص کنیم تا بدانیم به چه سمتی می رویم.

این مراسم را می توانید به صورت وبلاگ نویسی زنده از جی اس ام دنبال کنید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)