خانهاخبار
یک طرح مفهومی که از ماژول های تلفن های ماژولار یک سوپر کامپیوتر می سازد

یک طرح مفهومی که از ماژول های تلفن های ماژولار یک سوپر کامپیوتر می سازد

– جی اس ام: تلفن های هوشمند ماژولار هنوز نیامده با سوالات و چالش هایی روبرو شده اند. یکی از این مهم ترین سوالات که متوجه شرکت گوگل برای Project Ara و شرکت فنلاندی Circular Devices برای محصول Puzzlephone شده این است که ماژول های بدون استفاده در این تلفن ها چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد ؟
۱۳۹۳/۱۱/۶
– جی اس ام: تلفن های هوشمند ماژولار هنوز نیامده با سوالات و چالش هایی روبرو شده اند. یکی از این مهم ترین  سوالات که متوجه شرکت گوگل برای Project Ara و شرکت فنلاندی Circular Devices برای محصول Puzzlephone شده این است که ماژول های بدون استفاده در این تلفن ها چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد ؟ به عنوان مثال شخصی که قصد دارد تلفن ماژولار خود را آپگرید کند و ماژول های جدیدی برای آن خریداری کند با ماژول های قبلی چه خواهد کرد ؟
اما Circular Devices برای این منظور راه حلی ارائه کرده است. در طرح مفهومی این شرکت فنلاندی شخصی که قصد ارتقای تلفن ماژولار خود را دارد می تواند از ماژول های قبلی به عنوان مثال ماژول پردازنده برای ساخت یک کامپیوتر همه کاره استفاده کند. این ماژول بخشی از عملیات پردازش را در این کامپیوتر بر عهده خواهد گرفت. در نهایت این قطعات می توانند سرهم بندی شوند و یک کامپیوتر کامل به نام Puzzlecluster را تشکیل دهند.
علاوه بر این برای تأمین برق این دستگاه به جای استفاده از منبع تغذیه سنتی می توان از ماژول های باتری پازل فون استفاده کرد. Circular Devices اعلام کرده که پروژه Puzzlecluster می تواند موارد مصرف بسیاری داشته باشد. از ایجاد یک سرویس ابری خانگی گرفته تا ساخت کامپیوترهایی که پردازش اطلاعات را به صورت موازی انجام می دهند. 
تصاویری که از این طرح مفهومی منتشر شده مکعب هایی را نشان می دهد که هر کدام می توانند از ماژول های متعددی تشکیل شوند. سپس این مکعب ها روی یکدیگر سوار شده و یک کامپیوتر کامل و قدرتمند را تشکیل می دهند. 
در حال حاضر پازل کلاستر تنها یک طرح مفهومی است. یا شاید حتی یک ایده که فقط روی یک تخته سفید مطرح شده است. اما در هر صورت خلاقیت نهفته شده در آن قابل انکار نیست و می تواند راه را برای ورود این تلفن ها به بازار هموارتر کند.  
 
image
 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۷
تو کوجا بیاد ؟!؟

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۶
***به این میگن پیشرفت تکنولوژی یا یک ایده جای اینکه بیان اینارو ببینن بگن ابول میرن سره سامسونگ و اپل جنگ میکنن این فلزیه این پلاستیکی اونوقت میگن چرا ما عقب مونده ایم***

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۶
در یک کلام فوق العاده است بهتر از این نمیشه خداکنه تو ذیرانم بیاد

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۶
کلا باهاش حال میکنم ... زود تر بیاد ببینیم قضیه اینا چیه ... تو ایران ک به قیمت خونمون میشه!