خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛موتورولا موتو 360

بررسی تخصصی جی اس ام؛موتورولا موتو 360

جی اس ام: اولین تجربه موتورولا در ساخت ساعت هوشمند

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۱۱/۴

جی اس ام: موتو 360 ساعت هوشمندی است که توسط موتورولا معرفی شده و دل بسیاری از دوستداران این گجت را تصاحب کرده است. شاید شما هم مانند ما عکس ها و فیلم های این ساعت هوشمند را در دنیای مجازی دیده باشید اما باید توجه کنید که از دیدن عکس و فیلم تا کارکرد واقعی تفاوت زیادی وجود دارد. ما این ساعت را به صورت کامل بررسی کردیم و در ضمن بیان نقاط قوت و نقاط ضعف آن به شما خواهیم گفت که این ساعت ارزش خرید دارد یا خیر.

 

 

image

 

مزایا

 

طراحی شبیه به ساعت های غیر هوشمند

شارژ بی سیم

ضد آب

 

معایب

 

عمر باتری بسیار کم

نوپا بودن سیستم عامل

 

 

طراحی

با یک ساعت با صفحه نمایش گرد روبرو هستیم. طراحی دایره ای این هدف را دنبال کرده تا آن را شبیه به ساعت های معمولی که در بازار می بینیم کند. شاید به نظر شما این طراحی خیلی جذاب باشد اما زمانی که ما از نزدیک این ساعت را دیدیم، تصورمان این بود که بسیار شبیه به ساعت های ارزان قیمتی است که در اینترنت به صورت پستی ارسال می شوند.

 

شیشه ساعت کمی بالاتر از کناره های آن قرار گرفته و پایین آن به طرز عجیبی با یک خط مشکی پوشانده شده که همین خط مشکی ظاهر آن را غیر قابل تحمل کرده است. موتورولا در زیر این نوار سیاه رنگ سنسور نور محیط را قرار داده که به ساعت شما این امکان را می دهد بتواند به صورت خودکار و با توجه به نور محیط نور صفحه نمایش را تنظیم کند.

 

یکی دیگر از مشکلات صفحه نمایش هم سطح نبودن با کناره های دستگاه است که این موضوع باعث می شود در مواقعی که از یک پس زمینه روشن استفاده کرده اید با آمدن یک نوتیفیکیشن نتوانید به خوبی آن را ببینید. البته این موضوع در برابر آن نوار سیاه رنگ پایین صفحه نمایش مشکل خاصی محسوب نمی شود.

 

در سمت راست ساعت پیچ تنظیم قرار دارد که کارآیی ای مانند ساعت اپل ندارد اما علاوه بر اینکه ظاهری شبیه به ساعت های معمولی بازار را به آن می دهد، می تواند به عنوان یک میانبر به تنظیمات عمل کند تا مجبور نباشید حتما از صدای گوگل برای آن استفاده کنید. در سمت چپ ساعت میکروفون قرار دارد که به کمک آن می توانید گوگل ویس را کنترل کنید.

 

در پشت ساعت مهمترین چیزهایی که وجود دارند سنسور ضربان قلب و محدوده شارژ بی سیم هستند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که به راحتی و بدون هیچ مشکلی ساعت خود را بدون اتصال سیم شارژ کنید. زمانی که ساعت را بر روی  پایه شارژ کننده قرار می دهید بر روی صفحه نمایش تصویر زیر نمایش داده می شود که می توانید درصد شارژ باتری را مشاهده کنید.

 

یکی از ویژگی های بسیار خوب این ساعت، ضد آب بودن است. موتو 360 به IP67 مجهز است که این عدد نشان می دهد می توانید تا عمق 1 متری به مدت نیم ساعت بدون هیچ مشکلی ساعت را روی دستان خود داشته باشید.

 

بند ساعت یکی از نقاط قوت آن است. موتورولا از بندهای چرم ساخت کمپانی Horween استفاده کرده است. این کمپانی یک چرم ساز قدیمی است که محصولات آن کیفیت بسیاری خوبی را دارند.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

 

 

صفحه نمایش

 

موتو 360 صفحه نمایشی 1.5 اینچی از نوع LCD IPS دارد که از صفحه نمایش رقیبانش کوچک تر است اما بر روی دست یک ساعت بزرگ به نظر می آید. کیفیت این صفحه 320×290 پیکسل است و تراکم پیکسلی ای برابر 205 پیکسل بر اینچ دارد.

 

کیفیت این صفحه بسیار خوب است. مهمترین نکته مثبت این صفحه نمایش روشنایی خوب آن است که استفاده از آن در زیر نور خورشید و محیط باز را راحت خواهد کرد.

 

یکی از مشکلاتی که با این صفحه نمایش داشتیم، مشکل آن در پاسخگویی به لمس بود. برای اینکه یک فرمان را به آن بفهمانیم باید چندین بار صفحه را لمس می کردیم این اتفاق به خصوص در زمانی رخ می داد که صفحه نمایش زیاد روشن می ماند و ساعت داغ می شد.

 

صفحه نمایش توسط یک لایه اضافی به نام گوریلا گلس 3 محافظت می شود به همین خاطر نباید نگران خط و خش افتادن روی آن باشید. این لایه محافظ علاوه بر محافظت از ساعت زاویه دید صفحه نمایش را نیز زیاد تر می کند.

 

 

image

 

image

 

ویژگی ها

 

موتو 360 چیزی از رقیبان خود بیشتر ندارد. برای اتصال به گوشی از بلوتوث نسخه 4 استفاده می کند و به گوشی های اندروید 4.3 به بالا متصل می شود. پردازنده دستگاه TI OMAP™ 3 است و در کنار آن یک رم 512 مگابایتی به همراه حافظه داخلی 4 گیگابایتی قرار گرفته اند.

 

اصلی ترین روش ارتباط با این ساعت استفاده از کلمه Ok Google است. به همین خاطر موتورولا تصمیم به استفاده از میکروفون 2 تایی گرفته تا بهترین تجربه را برای ارائه فرمان به ساعت به همراه بیاورد. این ویژگی ساعت هوشمند موتو 360 به خوبی کار می کند اما خیلی تفاوت زیادی با دیگر ساعت های هوشمند ندارد.

 

 

image

 

سیستم عامل اندروید ویر

 

این سیستم عامل توسط گوگل برای ساعت های هوشمند بهینه شده اما تا رسیدن به بلوغ کار زیادی دارد و گوگل باید بیشتر به خصوص بر روی رابط کاربری آن کار کند. این سیستم عامل بیشتر بر پایه Google Now و Google Voice کار می کند. برای اینکه بتوانید از تمام امکانات بهترین استفاده را داشته باشید ساعت باید به گوشی موبایل شما متصل باشد. شاید استفاده از ساعت هوشمند برای مشاهده پیامک ها و ایمیل ها بر روی ساعت یک ایده خوب و کاربردی باشد اما ساعتی بهترین کارآیی را دارد که علاوه بر انجام این کارها بتواند به تنهایی نیز به خوبی کار کند و در برخی موارد خودکفا از گوشی موبایل شما کار کند.

 

گوگل وعده بروزرسانی برای این سیستم عامل را داده بود و زمانی که ما ساعت را در اختیار داشتیم بروزرسانی 5.0.1 برای آن ارائه شد. بعد از این بروزرسانی توانستیم تم های متفاوتی را برای ساعت نصب کنیم.

 

کارهای تقریبا زیادی می توانید با ساعت انجام دهید. از جمله این کارها کنترل موزیک در حال پخش روی گوشی موبایل است.

 

امکان خواندن پیامکی که روی گوشی شما آمده در ساعت وجود دارد. زمانی که پیامکی را در ساعت موتو 360 می بینید گزینه های مانند Reply via SMS، Open on phone، Block app را می بینید.

 

زمانی که گوشی شما زنگ بزند، بر روی ساعت گزینه های رد تماس و قبول تماس نمایش داده می شود.

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

 

عمر باتری

به ضعیف ترین قسمت موتو 360 رسیدیم. اگر شما از جمله کسانی باشید که گوشی پرچمدار خود مانند گلکسی اس 5، وان ام 8 و یا نوت 4 را زیاد شارژ می کنید، مطمئن باشید این ساعت را بیشتر شارژ می کنید. باتری استفاده شده در این ساعت ظرفیت 320 میلی آمپر دارد که از ظرفیت ساعت جی واچ با ظرفیت 400 میلی آمپر کمتر است. در استفاده ما از این ساعت متوجه شدیم که حداقل 2 بار در روز به شارژ آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

اما بر خلاف اینکه شارژ باتری زود تمام می شود، روش شارژ کردن ساعت دوست داشتنی است. این ساعت بدون اینکه سیمی به آن متصل شود شارژ می شود. در داخل جعبه ساعت یک پایه شارژر وجود دارد که می توانید ساعت را روی آن قرار دهید. زمانی که ساعت را روی این پایه می گذارید تصویر زیر روی آن نشان داده می شود.

 

 

image

 

image

 

نظر جی اس ام

 

باید موتو 360 را بخریم؟

 

قاطعانه به شما پیشنهاد می کنیم تا زمان ارائه نسل دوم و یا حتی نسل سوم صبر کنید. این ساعت در تبلیغات محصول بسیار خوبی به نظر می آمد اما در حقیقت زمانی که آن را از نزدیک مشاهده کنید و با آن کار کنید متوجه می شوید آن چیزی نبوده که از آن انتظار داشتید.

 

علاوه بر سخت افزار نه چندان قوی، سیستم عامل این ساعت هنوز به بلوغ نرسیده است. پیشنهاد ما خرید ساعت های هوشمند دیگر موجود در بازار یا انتظار برای ارائه نسل های بعدی این ساعت است.

 

با تشکر از فروشگاه آل دیجیتال (alldigitall.ir) که این ساعت هوشمند را برای بررسی در اختیار ما قرار داد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۷/۱۴
نرم افزار ور مسنجر رو نصب بکنید میتونید حتی فارسی تایپ بکنید

kamran

۱۳۹۶/۲/۱۲
داداش میشه جواب پیام رو بدیم کیبوردش چطورمیاد؟

kamran

۱۳۹۶/۲/۱۲
میخوام باهاش جواب پیام بدم چکارکنم میشه؟

kamran

۱۳۹۶/۲/۱۲
سلام میگم این کیبورد نداره واسه پیام دادن؟

jafar

۱۳۹۵/۱/۴
ممنون از تحلیل خوب تون.
عالی بود که در آخر نظرتان رو در مورد خرید گفتید که کمتر سایتی این کار رو میکنه.