خانهاخبار
اپل، برنده بازار در روزهای کریسمس

اپل، برنده بازار در روزهای کریسمس

جی اس ام: کریسمس همیشه فرصت مناسبی برای شرکت های مختلف است تا بتوانند سود خوبی به جیب بزنند و محصولات خود را به فروش برسانند. از طرفی این فرصت را به شرکت ها می دهند تا فروش رقابایشان را هم بسنجند.
۱۳۹۳/۱۰/۱۰

جی اس ام: کریسمس همیشه فرصت مناسبی برای شرکت های مختلف است تا بتوانند سود خوبی به جیب بزنند و محصولات خود را به فروش برسانند. از طرفی این فرصت را به شرکت ها می دهند تا فروش رقابایشان را هم بسنجند. برنده بازار کریسمس امسال شرکت اپل بود. بر اساس آمار های Flurry از میان تمام گوشی ها و تبلت های فعال شده در کریسمس امسال، اپل با 51.3 درصد بیشترین میزان فعال شدن دستگاه ها را داشته است که شامل آیفون وآیپد های این شرکت می شود. در میان برترین محصولات هم آیفون 6 بیشترین دستگاه فعال شده بوده و آیفون 6 پلاس هم در لیست 5 گوشی برتر کریسمس قرار گرفته است.

 

image

 

Flurry، موسسه ای که این آمار را منتشر کرده، منظور دقیق خود را از لغت فعال شدن اعلام نکرده است اما بنظر می رسد منظور این موسسه از فعال شدن دستگاه هایی بوده اند که وارد فروشگاه نرم افزاری مخصوص خود شده اند تا اینکه مثلا توسط اوپراتور های موبایل فعال شده باشند. اما هرچه که هست، اپل توانسته حتی نزدیک ترین رقیب خود یعنی سامسونگ را که 17.7 درصد بازار را کسب کرده شکست دهد. رتبه سوم را هم به نوعی می توان به مایکروسافت نسبت داد زیرا اکثر گوشی های نوکیا که فروخته شده اند سری لومیا بوده و از سیستم عامل ویندوزفون استفاده می کنند.

از بین دیگر کمپانی ها فقط ال جی و سونی توانسته اند سهمی بالاتر از یک درصد داشته باشند و شرکت های چینی مانند شیائومی و هواوی در رده های دیگر هستند و سهم بسیار کمی از فروش کریسمس داشته اند. دلیل فروش کم این شرکت ها را می توان به فراگیر نبودن جشن کریسمس در کشور هایی که این محصولات عرضه می شوند نسبت داد.

 

image

 

از آنجایی که فبلت های بیشتری امسال نسبت به سال های گذشته فعال شده اند، تغییر سلیقه کاربران در بین فرم های گوشی و فبلت و تبلت هم کاملا مشهود بوده است. هیجان تبلت ها در هر دو سایز کوچک و بزرگ هم کمتر از هر سال دیگری شده است و کاربران دیگر کمتر به سراغ این گجت های بزرگ می روند. از 3 درصد دستگاه های فعال شده در 2012 و 4 درصد در 2013، سیزده درصد دستگاه های فعال شده در کریسمس امسال فبلت هستند که این موضوع را می توان مدیون آیفون 6 پلاس و گلکسی نوت 4 بود. همانطور که انتظار می رفت این دستگاه ها باعث افزایش در میزان نصب اپلیکیشن ها نیز شده اند و در این میان نصب اپلیکیشن های پیام رسانی و بازی ها دو و نیم برابر بیشتر شده است. شما درباره آمار های منتشر شده چه فکر می کنید؟

 

منبع: TheVerge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۳
دقیقا

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۳
بابا کدوم اماره که اپل توش بهترین نیست (OMNLY APPLE )

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۳
سلام خيلي خوشحالم از اينكه NOKIA دوباره داره به بازار فروش اصلي خودش بر مي گرده.يادمون باشه كه مايكروسافت با NOKIA تونسته وينفونو گسترش بده وگرنه خيلي از شركت ها گوشي ويندوزي زدن كه در فروش موفق نبودن.

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۱
بخدا اپل ی دونس

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۱
سامسونگ 0.000000000001 درصد ، اپـــــــــــــــــل 99.9999999999 (به امید روزی که همین درصد ناچیز هم مال اپل بزرگ شه )