خانهاخبار
۹ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی و فیلم برداری منتشر شده در سال ۲۰۱۴

۹ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی و فیلم برداری منتشر شده در سال ۲۰۱۴

– جی اس ام: سال ۲۰۱۴ سال پرباری برای اپلیکیشن‌های عکاسی و فیلم برداری روی تلفن‌های همراه بود. تلفن‌های هوشمند فوق العاده با دوربین‌های شگفت انگیزی وارد بازار شدند و عکاسی با موبایل بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار داشت. به همین جهت توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های عکاسی و فیلم برداری نیز بیکار ننشستند و محصولات کم نظیری را روانه فروشگاه‌های نرم افزاری کردند. در این مطلب مروری بر بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۴ خواهیم داشت.
۱۳۹۳/۱۰/۷
– جی اس ام: سال ۲۰۱۴ سال پرباری برای اپلیکیشن‌های عکاسی و فیلم برداری روی تلفن‌های همراه بود. تلفن‌های هوشمند فوق العاده با دوربین‌های شگفت انگیزی وارد بازار شدند و عکاسی با موبایل بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار داشت. به همین جهت توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های عکاسی و فیلم برداری نیز بیکار ننشستند و محصولات کم نظیری را روانه فروشگاه‌های نرم افزاری کردند. در این مطلب مروری بر بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی و فیلم برداری در سال ۲۰۱۴ خواهیم داشت.
 
image
 
بعضی از آنها برای اولین بار در سالی که گذشت منتشر شدند و برخی آپدیت‌های مهمی دربر داشتند. یک سری روی سادگی کار و سری دیگر مملو از تنظیمات پیچیده هستند. همچنین تعداد از این اپلیکیشن‌ها بر روی عکس برداری تمرکز دارند و تعدادی دیگر با به همراه داشتن فیلترها و امکانات ویرایش فوق العاده سعی در زیباتر کردن عکس‌ها دارند. 
 
اپلیکیشن‌های مخصوص عکس برداری
 
اپلیکیشن Lenka
 
image
 
این اپلیکیشن عکس برداری سیاه و سفید توسط عکاسی به نام Kevin Abosch توسعه داده شده و جلوه زیبایی به عکس‌ها می‌بخشد. توسط المان‌هایی که در این اپ وجود دارد می‌توان در حین عکس برداری فوکوس را به صورت دستی یا خودکار انجام داد، کانتراست تصویر را کم و زیاد کرد و حرارت گرم یا سرد را به عکس وارد کرد. این اپلیکیشن هیچ فیلتری روی عکس‌ها قرار نمی‌دهد. 
Lenka یک شبکه اجتماعی نیست. بنابراین عکس از عکاسان دیگر در آن نمی‌بینید که برای آنها کامنت بگذارید یا آنان را لایک کنید. Lenka نمی‌تواند عکسی را از گالری عکس‌های گوشی شما باز کند و روی آن فیلتر خاصی اعمال کند. Lenka تنها یک اپلیکیشن برای عکس برداری است که می‌توانید توسط آن عکس‌های سیاه و سفید کاملا طبیعی بگیرید. 
 
اپلیکیشن MultiCam
 
image
 
این اپلیکیشن این امکان را فراهم می‌کند که ابتدا عکس را بگیرید سپس نقطه فوکوس و میزان نوردهی آن را تعیین کنید. MultiCam هنگام عکاسی، چندین عکس را با تنظیمات نوردهی متفاوت ضبط می‌کند و بعد به شما اجازه می‌دهد که یکی را به عنوان بهترین عکس انتخاب کنید. همچنین امکان تغییر میزان نوردهی در هنگام عکاسی به صورت زنده نیز وجود دارد. 
می‌توانید در قسمت تنظیمات اپلیکیشن، مشخص کنید که عکس‌ها در چند نسخه و با چه تعداد نقطه فوکوس ضبط شوند. اپلیکیشن می‌تواند حداکثر عکس‌ها را در ۹ نقطه فوکوس متفاوت بگیرد تا شما بعد از فشار دادن دکمه شاتر یکی از آنها را به دلخواه انتخاب کنید. همچنین در MultiCam امکانات دیگری از جمله استفاده از دوربین جلو برای عکاسی و استفاده از فلش نیز وجود دارد. 
 
اپلیکیشن ProCamera 8
 
image
 
این اپلیکیشن به راستی که نمونه شبیه سازی شده از یک دوربین حرفه‌ای DSLR است. ProCamera 8 در سال ۲۰۱۴ عرضه نشد اما آپدیت‌های مهم و خوبی در این سال دریافت کرد. در این اپلیکیشن می‌توانید میزان حساسیت به نور، سرعت شاتر، میزان سفیدی تصویر، نقاط فوکوس و میزان نوردهی را به دلخواه پیش از گرفتن عکس تغییر دهید. در حالت فیلم برداری این اپلیکیشن می‌تواند در گوشی‌های آیفون 5s و 6 تصاویر را با ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و به صورت آهسته نمایش دهد. اپلیکیشن حرفه‌ای مانند ProCamera 8 بصورت تصادفی در این لیست قرار نگرفته‌اند. کافیست از آن استفاده کنید تا به قدرت آن پی ببرید. 
 
اپلیکیشن‌های مخصوص ویرایش عکس
 
اپلیکیشن Pixelmator برای آیپد
 
image
 
Pixelmator مدت‌هاست یکی از اپلیکیشن‌های محبوب بین هنرمندان و عکاسان روی کامپیوترهای مک است. بخصوص برای افرادی که به دنبال جایگزین مناسبی برای فتوشاپ هستند. توسط اپلیکیشن Pixelmator که فقط برای iOS عرضه شده می‌توانید توسط قلم‌های موجود به طراحی و نقاشی بپردازید و همینطور عکس‌های داخل گالری را باز کنید و ویرایش کنید. این اپلیکیشن که کاربران مدت‌ها برای عرضه آن انتظار کشیدند یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای ویرایش عکس روی تبلت‌های اپل است. 
 
اپلیکیشن TinType
 
image
 
TinType در سال ۲۰۱۴ توسط توسعه دهنده اپلیکیشن Hipstamatic برای iOS منتشر شد. این اپلیکیشن که بر روی گرفتن عکس‌های سلفی تمرکز دارد، فیلترهایی روی عکس اعمال می‌کند که آن را شبیه به عکس‌های قدیمی می‌کند. TinType بلافاصله پس از گرفتن عکس فیلتر پیشنهادی خود را روی عکس اعمال می‌کند و به شما نشان می‌دهد. الگوریتم تشخیص چهره در این اپلیکیشن عملکرد بسیار خوبی دارد و با تشخیص صحیح چهره و محل چشم‌ها، تغییرات را به درستی روی عکس اعمال می‌کند. همچنین می‌توان پارامترهای بسیاری را روی فیلتر قرار گرفته روی عکس تغییر داد تا در نهایت عکس دلخواه بدست آید. حتی اگر در عکسی که گرفته‌اید چهره کسی وجود نداشته باشد می‌توانید با تغییر در میزان عمق میدان، عکسی جالب و هیجان انگیز را خلق کنید. 
 
اپلیکیشن Mix
 
image
 
این اپلیکیشن مملو از مواردی است که برای ساختن یک عکس خوب نیاز دارید. حدود ۴۰ تکسچر مختلف، ۱۰ تنظیم و ۱۱۵ فیلتر در اختیار شما هستند تا هیچ کمبودی برای ویرایش عکس‌های خود احساس نکنید. توسط این المان‌ها می‌توانید افکت‌هایی که بیشتر از پس دوربین‌های DSLR برمی‌آید روی عکس خود ایجاد کنید. افکت‌هایی مانند عمق میدان، تصاویر بوکه و تار. اپلیکیشن Mix هماهنگی خوبی با شبکه‌ اجتماعی اینستاگرم برای اشتراک عکس‌ها دارد. همچنین می‌توانید در Mix علاوه بر استفاده از فیلترهای آماده، خود نیز اقدام به ساختن فیلتر دلخواه توسط تنظیمات موجود کنید. 
 
اپلیکیشن‌های فیلم برداری
 
اپلیکیشن Adobe Premiere Clip برای آیپد
 
image
 
Adobe Premiere Clip جدیدترین اپلیکیشن شرکت ادوبی برای پلتفرم iOS است. این اپ که در راستای برنامه قدرتمند Premiere Pro CC ساخته شده رایگان است و با فضای ابری Creative Cloud کار می‌کند. برای استفاده از آن کافیست پس از نصب یک حساب کاربری در فضای ابری Creative Cloud ایجاد کنید و کار با اپلیکیشن را شروع کنید. این اپلیکیشن امکانات زیادی را برای ویرایش ویدئوها در اختیار شما می‌گذارد و می‌تواند برای فیلم برداری در آیفون و آیپد نیز استفاده شود. بعد از ایجاد یک پروژه داخل اپلیکیشن، ویدئوهای موجود در گالری خود را انتخاب می‌کنید، سپس می‌توانید آنها را ترکیب کنید، به دلخواه خود صداگذاری کنید، تنظیمات مربوط به نوردهی آنها را تغییر دهید و سرعت پخش آن را تنظیم کنید. 
 
اپلیکیشن Hyperlapse
 
image
 
اپلیکیشن فیلم برداری Hyperlapse که توسط اینستاگرم برای پلتفرم iOS عرضه شد توانست در مدت کوتاهی طرفداران بسیاری کسب کند. فیلم برداری به شیوه سریع یا تایم لپس امکانی بود که این اپلیکیشن با خود به همراه آورد. تا قبل از عرضه Hyperlapse برای ایجاد ویدئوهای تایم لپس نیاز به زحمت زیادی بود اما این اپلیکیشن کار را از همیشه ساده‌تر کرد. هایپرلپس امکان لرزشگیری دیجیتال تصاویر را نیز در آیفون 5s به همراه داشت که باعث شد اثر لرزش دست هنگام فیلم برداری به شکل چشمگیری کاهش یابد. همچنین هایپرلپس امکان تعیین سرعت تصویر را از بین چندین سرعت مختلف به کاربر می‌دهد که برای کاهش یا افزایش مدت زمان ویدئو گزینه مناسبی بشمار می‌رود. هایپرلپس به صورت رایگان عرضه شد و اینستاگرم اعلام کرد نسخه اندرویدی آن را نیز آماده خواهد کرد. 
 
اپلیکیشن Instapan
 
image
 
تا به حال عکس‌های پاناروما در اینستاگرم آپلود کرده‌اید ؟ اگر جواب شما بله است حتما به این فکر افتاده‌اید که چقدر خوب بود اگر عکس‌های پاناروما در اندازه بزرگتر و با جزئیات بیشتری در اینستاگرم قرار می‌گرفتند. اپلیکیشن Instapan برای همین منظور برای آیفون منتشر شده است. Instapan یک ویدئوی کوتاه و پاناروما از مناظر تهیه می‌کند. در واقع این ویدئو همانند یک عکس پاناروما است که تمام عرض تصویر با بزرگنمایی و جزئیات خوبی در دسترس قرار گرفته است. عکس‌های پانارومای خود را از گالری به اپلیکیشن وارد کنید و ویدئوی آن را تحویل بگیرید. Instapan به صورت رایگان عرضه شده اما برای حذف واترمارک یا لوگوی اپلیکیشن از گوشه ویدئو باید مبلغ 0.99 دلار خرید درون برنامه‌ای انجام دهید. 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۹
چه ربطی داشت؟؟!!!

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۹
و باز هم مثل همیشه ،سامسونگ پیشرو...

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۸
retricaپس چی؟

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۸
Behtarine...

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۸
نه می دوننییی اصلا مهم نیست !! سیستم عاملی که بیشترین سهم استفاده ارو تو دنیا داره اصلا مهم نیسست !!! :|