خانهاخبار
CES 2015: خودروی BMW را با ساعت هوشمند خود پارک کنید

CES 2015: خودروی BMW را با ساعت هوشمند خود پارک کنید

– جی اس ام: در آستانه نمایشگاه CES 2015 کمپانی خودرو سازی BMW قصد دارد از یک سیستم جدید پارک خودرو به صورت خودکار با کمک ساعت هوشمند رونمایی کند. مدل‌های سری i3 از BMW به چهار اسکنر لیزری پیشرفته مجهز هستند که می‌توانند نقشه دقیقی از اطراف خودرو ترسیم کنند و فاصله خودرو را تا موانع اطرف آن تشخیص دهند.
۱۳۹۳/۹/۲۵
– جی اس ام: در آستانه نمایشگاه CES 2015 کمپانی خودرو سازی BMW قصد دارد از یک سیستم جدید پارک خودرو به صورت خودکار با کمک ساعت هوشمند رونمایی کند. 
مدل‌های سری i3 از BMW به چهار اسکنر لیزری پیشرفته مجهز هستند که می‌توانند نقشه دقیقی از اطراف خودرو ترسیم کنند و فاصله خودرو را تا موانع اطرف آن تشخیص دهند. این اطلاعات می‌تواند توسط سیستم کامپیوتری ناوبری خودرو مورد استفاده قرار گیرد تا در مواقع لزوم به عنوان مثال خودرو را از حرکت متوقف کند. 
 
image
 
علاوه بر این BMW در حال کار بر روی سیستمی است که اطلاعات حاصل از این سنسورها را با سیستم‌های موجود در پارکینگ ترکیب کند و یک روش پارک خودکار را بر روی خودروهای این سری پیاده سازی کند. با کمک یک ساعت هوشمند، کاربر سیستم دستیار پارک را فعال می‌کند و پس از آن خودرو به صورت خودکار به سمت فضای خالی هدایت شده و خود را پارک می‌کند. 
این طرح ادامه تحقیقاتی است که سال گذشته BMW در نمایشگاه CES 2014 ارائه کرد. سال گذشته BMW از سیستم رانندگی خودکار روی خودرهای سری i3 خود رونمایی کرده بود. 
 
image
 
کمپانی آئودی نیز سال گذشته از سیستم مشابهی رونمایی کرده بود. با این تفاوت که سیستم پارک خودکار آئودی تنها در پارکینگ‌هایی قابل استفاده بود که به اسکنرهای لیزری مجهز شده بودند. اما BMW با ادغام کردن این سنسورها روی خودرو، پارکینگ را از تجهیز به این سنسورها بی نیاز کرده و سیستم پارک خودکار خودرو می‌تواند در هر پارکینگی به صورت خودکار خودرو را پارک کند. 
 
 
 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۳
دوست عزیز شرایط اتوناموس بودن تو این دو رده خودرویی که شما عرض می کنید کلا متفاوته. کاری که الان کمپانیا دارن ارائه می دن به سمت هرچه اتوناموس کردن سیستمه. چیزی که شما مثال زدی مثل اینه که بگی شیشه برقی قبلا تو ماشین پیاده سازی شده بود حالا اگه یه کمپانی کنترل اونو با صدا انجام بده کار جدیدی انجام نداده. بطور حتم این طور نیست!

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۶
سایپا دراندیشه ای متفاوت

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۶
ببخشین برین کنار....................... چند دیققه بعد......... خوب اینم ماشینه؟ این گاری؟ bmw الان خیلی وقته که تو ده تا ماشین برتر دنیا نیست از بس که چرنده ماشیناش. تو رده دهم ford هست حداقل. فک کنم پراید خودمون تازه یه سه چارتا پله جلو تر باشه

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۶
تو این حرف شک نکن خود خود تقلید واضحه

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۶
چون به زبان انگلیسی میشه بی ام دبلیو و اگه میخواخید به آلمانی بگید باید طوری بگید که (و) بدون هیچ فتحه و کسره تلفظ بشه. نفر بعد