تست همراه اول

سرویس خبر
23 آذر 1393 ساعت 11:59
6 نظر

 

پایان امپراطوری تلویزیون، رسانه های دیجیتال قوی ترین رسانه دنیا

: تلویزیون از دیرباز جزو محبوب ترین رسانه ها نزد مردم بوده است. تلویزیون را می توان رسانه ای دانست که در اکثر خانه ها یافت می شود و همگان از آن استفاده می کنند، اما به نظر می رسد با ظهور اینترنت و رسانه های دیجیتال و در نهایت گوشی های هوشمند، تلویزیون به تدریج جایگاه خود را از دست رفته می بیند. نظرسنجی و آماری که اخیرا توسط یک موسسه در آمریکا انجام شده نشان می دهد حالا دیگر رسانه های دیجیتال بر تخت پادشاهی رسانه های دنیا نشسته اند.

: تلویزیون از دیرباز جزو محبوب ترین رسانه ها نزد مردم بوده است. تلویزیون را می توان رسانه ای دانست که در اکثر خانه ها یافت می شود و همگان از آن استفاده می کنند، اما به نظر می رسد با ظهور اینترنت و رسانه های دیجیتال و در نهایت گوشی های هوشمند، تلویزیون به تدریج جایگاه خود را از دست رفته می بیند. نظرسنجی و آماری که اخیرا توسط یک موسسه در آمریکا انجام شده نشان می دهد حالا دیگر رسانه های دیجیتال بر تخت پادشاهی رسانه های دنیا نشسته اند. 

 

 

بر طبق یک نظرسنجی تلفنی که توسط موسسه Marchex انجام شده است، روند افول تلویزیون در نزد مردم به خوبی مشخص است. به نظر می رسد با ظهور اینترنت و گوشی های هوشمند، درصدی از مردم ترجیح می دهند اطلاعات مورد نیاز خود را از این رسانه ها دریافت کنند. یکی از دلایل این اتفاق سهولت در دریافت خبر است. این یعنی کاربر در هر لحظه و هر مکان می تواند با مراجعه به گوشی هوشمند خود و استفاده از اینترنت به اطلاعات مورد نظرش دست پیدا کند. شاید به همین دلیل باشد که کمپانی های ساخت تلویزیون نیز به سمت هوشمندسازی محصولات خود رفته اند و این روزها اکثر تلویزیون ها قابلیت اتصال به اینترنت داشته و کاربران می توانند از سرویس هایی نظیر Netflix که از محبوب ترین سرویس های پخش فیلم و سریال به صورت اینترنتی است، استفاده کنند. اما بد نیست نگاهی به آمار میزان زمانی که افراد صرف 4 رسانه دیجیتال ( گوشی و لپ تاپ و ... )، تلویزیون، رادیو و نشریات چاپی می کنند، بیندازیم. 

 

 

 

این آمار نشان می دهد که در حال حاضر 46.3 درصد از افراد از گوشی های هوشمند و یا رایانه جهت کسب اطلاعات استفاده می کنند و رسانه اول آنها دستگاه های این چنینی است. این در حالیست که تلویزیون در رده دوم با 36.6 درصد قرار دارد. در رده بعدی رادیو و نشریات چاپی قرار دارند که به نظر می رسد کم کم در حال محو شدن هستند. این می تواند دلیل موجهی برای رفتن نشریات چاپی به سوی نشریات دیجیتال باشد زیرا نشریات چاپی در پایین ترین سطح محبوبیت در بین مردم قرار دارند. 

اما سهم مصرف کاربران از این 4 رسانه در 6 سال گذشته به چه صورت بوده است؟ شکل نمودار زیر به خوبی سقوط تلویزیون و رشد رسانه های دیجیتال را نشان می دهد و به نظر می رسد با این روند در طی 10 سال آینده شاهد پایین ترین استفاده از تلویزیون در بین اقشار مردم باشیم. 

 

 

 

اما در بین رسانه های دیجیتال به نظر می رسد در حال حاضر قدرتمندترین رسانه، گوشی های هوشمند باشد. آمار زیر نشان می دهد که سال به سال آمار استفاده از گوشی های هوشمند در حال افزایش است و باید منتظر امپراطوری گوشی های هوشمند در رسانه های دنیا باشیم. این آمار نشان می دهد که از سال 2009 درصد استفاده از گوشی های هوشمند به عنوان یک رسانه از 4 درصد به 23 درصد در سال 2014 رسیده که نشان از رشد قابل توجه این رسانه می دهد. این در حالیست که در این بازه زمانی میزان استفاده از تلویزیون در آمریکا از 45 درصد به 37 درصد رسیده است. 

 

 

 

اما در بخش تبلیغات نیز به نظر می رسد درآمد و بازگشت سرمایه در رسانه های دیجیتال در حال رشد است اما همچنان تبلیغات تلویزیونی موفق تر از تبلیغات دیجیتال بوده است. روند تبلیغات دیجیتال و تبلیغات تلویزیونی نشان می دهد که تبلیغات دیجیتال یک رشد سریع و تبلیغات تلویزیونی یک افت آهسته را به خود دیده است و پیش بینی می شود در سال 2017 بازگشت سرمایه از تبلیغات در رسانه های دیجیتال بیشتر از تلویزیون باشد. 

 

 

 

به نظر شما آیا گوشی های هوشمند و رایانه روزی جایگزین تلویزیون خواهند شد؟ آیا محبوبیت تلویزیون توسط رسانه های دیجیتال به خطر افتاده است؟ آیا روزی می رسد که با تلویزیون های امروزی به طور کامل خداحافظی کنیم؟ نظر شما چیست؟ 

 

 



  23 آذر 1393
6 نظر
4.50
  8 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری