خانهاخبار
اپل و IBM اولین سری از اپلیکیشن های مشترک خود را برای iOS عرضه کردند

اپل و IBM اولین سری از اپلیکیشن های مشترک خود را برای iOS عرضه کردند

جی اس ام: دشمن های قدیمی یعنی اپل و IBM امروزه با یکدیگر همکار شده اند. این دو اخیرا با توجه به قراردادی که با پیش تر با هم امضا کرده بوند، اولین سری از اپلیکیشن های مشترک خود را برای iOS و با هدف استفاده اقتصادی و اداری از آیفون و آیپد، منتشر کردند.
۱۳۹۳/۹/۲۱

جی اس ام: دشمن های قدیمی یعنی اپل و IBM امروزه با یکدیگر همکار شده اند. این دو اخیرا با توجه به قراردادی که با پیش تر با هم امضا کرده بوند، اولین سری از اپلیکیشن های مشترک خود را برای iOS و با هدف استفاده اقتصادی و اداری از آیفون و آیپد، منتشر کردند. بعد از قراردادی که این دو شرکت مدتی پیش امضا کردند، اولین اپلیکیشن مشترک خود را عرضه کردند که توسط شرکت های Citi، Air Canada، Sprint و Banorte استفاده خواهند شد. اولین سری این اپلیکیشن ها یک مجموعه ۱۰ تایی است که برای سازمان های اقتصادی، شرکت های بیمه و حتی نهاد های دولتی توسعه داده شده اند.

 

image

 

یکی از این اپلیکیشن ها که توسط IBM توسعه داده شده است Incident Aware نام دارد که آیفون را تبدیل به یک وسیله پیشگیری از وقوع جرایم و جنایت ها برای پلیس ها تبدیل می کند. این نرم افزار دسترسی مستقیم به نقشه و دوربین های مدار بسته دارد تا به سرعت بتواند به مامورین برای جلوگیری از اقدامات خرابکارانه کمک کند. 

علاوه بر این دو اپلیکیشن دیگر در زمینه خطوط هوایی نیز منتشر شده است که به خلبانان کمک می کنند تا نظارت بهتری روی مصرف سوخت داشته باشند و همچنین بتوانند به کمک خدمه هواپیما روی وضعیت پرواز نیز نظارت بهتری داشته باشند. اپلیکیشن های دیگری نیز برای خرده فروشان ساخته شده و یک اپلیکیشن دیگر هم برای متخصصان تکنولوژی است که به کمک آن می توانند افرادی که در این زمینه مشکل دارند را شناسایی و از طریق فیس تایم مشکلاتشان را برطرف کنند.

 

image

 

اگرچه این اپلیکیشن ها هنوز روی یک سری صنایع خاص تمرکز دارند اما این تازه اولین گامهای اپل برای ورود به دنیای اپلیکیشن های شرکتی است. مدیر بازاریابی جهانی اپل یعنی آقای فیل شیلر در همین زمینه گفته است:

"این یک قدم بزرگ برای آیفون و آیپد در حوزه خدمات شرکتی است و ما نمی توانیم بیش از این برای دیدن این همه استفاده جدید از iOS در این زمینه صبر کنیم. تجارت جهانی در حال گذار به دنیای موبایل است و اپل و IBM با همکاری یک دیگر در حال وارد کردن بهترین تکنولوژی ها و داده ها و آنالیز ها به دنیای تجارت جهانی هستند تا در دریافت بهترین عملکرد به شرکت های اقتصادی کمک کنند."

شما درباره این اقدامات و این همکاری بین اپل و IBM چه فکر می کنید؟ آیا اپل این بار در حوزه جدیدی که وارد شده موفق خواهد شد؟

 

منبع: TheVerge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۳
اپل اخرش ibm رو میخره

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۲
تا حالا مبايل يه وسيله براي بچه ها و بازي بوده و با اين عمل دارن تازه وارد بازار صنعت و استفاده كاملا ارزشمند و بزرگسالانه! :-) به نظرم خيلي خيلي مي تونه بازار متفاوت رو پوشش بده!تصور كنيد تمام صنايع بجاي استفاده از لب تاپ با تبلت و گوشي كاراشونو پيش ببرن درحلي كه اين ابزاركها امكانات به مراتب بيشتري نسبت به لب تاپ ها دارن مثل جي پي اس دوربين پيشرفته تر, شبكه مبايل و اينترنت.. ديگه گوشي ها فقط وسيله بازي براي بچه ه. نخواهند بود!!

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۱
ال جی g3 اندرویید 5 اپدیت میکنــــــــــــــه

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۱
انشاالله یه روزی این سرویس ها برای کشور ایران هم ارائه بشه

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۱
مگه میشه