خانهاخبار
کاهش تعرفه اینترنت موبایل و اعلام تعرفه های جدید

کاهش تعرفه اینترنت موبایل و اعلام تعرفه های جدید

: در جلسه امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه اخیر اینترنت آزاد موبایل اصلاح شد و تعرفه از 2.5 ریال به ازای هر کیلوبایت به 0.5 ریال کاهش یافت.
۱۳۹۳/۹/۲
: در جلسه امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه اخیر اینترنت آزاد موبایل اصلاح شد و تعرفه از 2.5 ریال به ازای هر کیلوبایت به 0.5 ریال کاهش یافت.
 
به گزارش و به نقل از خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، تعرفه جدید اینترنت همراه امروز  در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بازنگری شد و رقم 0.5 ریال برای آن تصویب شد.
 
 
image
 
 
پیش از این، کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه آزاد اینترنت همراه را 2.5 ریال به ازای هر کیلوبایت تصویب کرده بود که پس از اعلام با واکنش رسانه‌ها نسب به گرانی تعرفه جدید همراه شد. پیش از جلسه تصمیم‌گیری کمیسیون، صحبت از تعیین تعرفه نیم ریال به ازای هر کیلوبایت اینترنت همراه بود.
 
به این ترتیب در حالیکه مصوبه به تائید اعضای کمیسیون رسیده بود و از سوی سخنگوی کمیسیون و معاون وزیر نیز اعلام عمومی شده بود اما وزیر ارتباطات از اصلاح و بازنگری تعرفه به دلیل نارضایتی عمومی خبر داد.
 
به این ترتیب و با نرخ جدید در صورت استفاده آزاد از اینترنت همراه به جای 256 تومان، مبلغ  51 تومان به ازای هر مگابایت استفاده باید پرداخت کنید. طبیعی است که نرخ تمام شده در بسته های اینترنت همراه که اپراتورها در اختیار کاربران خود قرار خواهند داد از این مبلغ نیز پایین تر خواهد بود. 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (40 نظر)

عسل

۱۳۹۵/۵/۲
کاهش قیمتی درکار نبوده..
اینم یه دروغه دیگس..قیمت ها چک کنید ارزون تر ک نشده گرونتر هم شده..رفاه وامکانات تنها چیزیه ک میترسن به مردم ایران بدن..هیج جای دنیا اینقد مالیات کم نمیشه..اینجا همه به سود خودشونه.الانم ک سرگرمی همه شده اینترنت وبس...سرعت نت مزخرفه واقعا.یا یه مدت خوبه بعد میره تو بازی..تعرفه ازادم ک باشی سه سوت شارژت خالی میشه ..این انصافه..۸۰۰مگ ۱روزه رایتل ۷هزارتومن؟
۱ونیم گیگ ۳۰روزه ۱۲ونیم..
واقعا ک....

مهمان

۱۳۹۳/۹/۱۶
با سلام بنده از گروه تغییر نسل اپراتور ها هستم توضیح کاملی ارائه میکنم راجع به نسل های موبایل در نسل 2 یا همون 2g حداکثر سرعت انتقال داده برابر با 107kbps یا حدودا 16kKB است که به خاطر تجهیزات قدیمی حداکثر سرعت در حالت EDGE یا همون نسل 2.5 به 237kbps یا حدودا 30KB در ثانیه رسید. برای تغییر نسل 2 به نسل 3 باید کل تجهیزات مانند انتن ها و کل تجهیزات داخلی تغییر کنند که هزینه بسیار بالای برای اپراتور دارد چون در نسل 3 به بعد انتقال دیتا از طریق IP صورت میگیرد و با تجهیزات نسل 2 کاملا متفاوت است. در نسل سوم یا همان 3G سرعت انتقال اطلاعات تا 42mbps یا 5.5MB در ثانیه میرسه که سرعت خوبی است . برای تغییر نسل سوم به نسل چهارم نیاز به تغییر انچنانی در تجهیزات نیست و با تغییر چند برد داخلی BTS میتوان به نسل 4 هم رسید که این قابلیت در تجهیزات اریکسون و هووای که اصلی ترین برندهای تجهیزات موبایل و وایمکس ایران هستن وجود دارد که در نسل 4 به سرعت حداکثر 100mbps یا 12MB در ثانیه میتوان انتقال اطلاعات داشت که حداکثر سرعت بستگی به موارد زیادی دارد که در ایده ال ترین شرایط میتوان به این سرعت دست یافت. در تست نسل 4 یکی از اپراتورها ما به عدد 54mbps رسیدیم که سرعت قابل توجهی بود. امیدوارم این اطلاعات به درد شما بخورد.

مهمان

۱۳۹۳/۹/۶
سلام این تعرفه های جدید فقط برای سیم کارت های دائمی یا برای اعتباری هم لحاظ میشه

مهمان

۱۳۹۳/۹/۶
من ایرانسل دارم سرعت 3gتو یزد 1400 کیلوبایت بر ثانیه هم شده

rbmscpsaj

۱۳۹۳/۹/۴
خوب سخته یه دفگی ولی میگم تا جایی که بشه. g یعنی generation یا به فارسی میشه نسل. هر کدوم از این نسل ها کاملا از هم جدا هستن و ربطی به هم ندارن به خاطر اینه که اسم جدید میشه، اما به علت پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی به تبع کیفیت و سرعت بالا تر میره و همین صورت هر نسل که وارد میشه از نسل قبلی بهتره اما روش کارکرد کاملا تغییر می کنه. یعنی یه چیزایی کم میشن یه چیزایی بیشتر. اخرین نسل وارد شده در صورت واقعی بودن که باید بگم نیست باید تا یک گیگابیت بر ثانیه رو پشتیبانی کنه که تو ایران اخرش شانزده مگابیت هست. حتما این حافظه ها رو از اشنایان بپرسین تا متوجه شین.