خانهاخبار
آیفون ۶ یا ۶ پلاس ؟ کدامیک انتخاب بهتری است ؟

آیفون ۶ یا ۶ پلاس ؟ کدامیک انتخاب بهتری است ؟

نویسنده مهمان: دو مدل جدید گوشی های هوشمند اپل، برای طرفداران آیفون و کسانی که پول کافی برای خرید آنها را دارند، بهترین انتخاب است. اما سوال اینجاست که کدام آیفون را انتخاب کنیم ؟ آیفون بزرگتر از مدل های قبلی یا بزرگترین آیفون ؟ مشکل حمل کردن آیفون 6 پلاس در مقابل داشتن صفحه نمایش بزرگتر قابل چشم پوشی است ؟
۱۳۹۳/۸/۲۷
نویسنده مهمان: دو مدل جدید گوشی های هوشمند اپل، برای طرفداران آیفون و کسانی که پول کافی برای خرید آنها را دارند، بهترین انتخاب است. اما سوال اینجاست که کدام آیفون را انتخاب کنیم ؟ آیفون بزرگتر از مدل های قبلی یا بزرگترین آیفون ؟ 
مشکل حمل کردن آیفون 6 پلاس در مقابل داشتن صفحه نمایش بزرگتر قابل چشم پوشی است ؟ 
 
image
 
در نگاه اول آیفون 6 پلاس برای استفاده روزمره کمی بزرگ به نظر می رسد و اینطور برداشت می شود که این گوشی برای در دست گرفتن و گذاشتن در جیب خیلی بزرگ است. اما در واقع وقتی شروع به استفاده از آن می کنید می بینید اندازه این گوشی آنقدر که به نظر می رسید ترسناک نیست، اگر جایی برای آیفون 6 در جیبتان دارید، احتمالا آیفون 6 پلاس را هم می توانید در آنجا جای دهید. حمل این گوشی با کیف های دستی کوچک و یا هر نوع کیفی آسانتر هم می شود. در واقع مشکل اصلی می تواند نوع لباس پوشیدن شما باشد و اینکه آیا با خودتان کیف حمل می کنید یا نه ؟ 
آیفون 6 پلاس انعطاف پذیر نیست و خم نمی شود. هنوز خیلی ها نگران این موضوع هستند و در مورد خم شدن این گوشی سوال می پرسند. اما در حقیقت داستان خم شدن آیفون 6 یک خبر نه چندان درست و کوتاه مدت بود، نوعی شایعه سازی در بین برندها برای بد نام کردن دیگری، با این حال کمتر شرکتی می توانست همچون اپل از این داستان جان سالم به در ببرد.
شاید شما فکر کنید فاصله بین صفحه نمایش 4.7 اینچی و 5.5 اینچی زیاد نیست. اما در عمل این فاصله کاملا محسوس و قابل مقایسه است.  با این حال آیفون 6 و آیفون 6 پلاس هر دو کارایی خودشان را دارند. 
آیفون 6 یک گوشی هوشمند ستنی و یا در واقع شبیه به گوشی های قبلی شرکت اپل است. آیفون 6 پلاس بیشتر شبیه به یک کامپیوتر جیبی یا یک تبلت کوچک است و برقرای تماس با آن ممکن است کمی سخت به نظر برسد.
 
image
 
نیازی نیست دستانی با انگشت های بلند همچون یک پیانیست داشته باشید، با انگشتانی که نه خیلی بلند است و نه خیلی کوتاه  به راحتی می توانید با یک دست با آیفون 6 کار کنید. اما در مورد آیفون 6 پلاس بیشتر کارها را باید با دو دست انجام دهید. البته شرکت اپل این مشکل را پیش بینی کرده و راه حلی به نام قابلیت دسترسی یا Reachability ارائه داده است. اگر شما دو بار به آرامی  روی دکمه home ضربه بزنید، بالای صفحه نمایش به اندازه نصف صفحه پایین می آید و کار کردن با قسمت بالایی صفحه با انگشت شست را برای شما امکان پذیر می کند.
نطرات کاربران آیفون 6 پلاس نشان می دهد صفحه نمایش بزرگتر مزایای زیادی دارد. دیدن ویدیو، خواندن اسناد و متن های طولانی، جست و جو در صفحات وب و دیدن عکس ها. حتی تایپ با داشتن صفحه نمایش بزرگتر بهتر است.
تصور کنید می خواهید برای ساعاتی از خانه خارج شوید، از نظر بسیاری از کاربران، برای رفتن به مرکز شهر، جلسات اداری و کارهای روزمره آیفون 6 انتخاب مناسب تری است . اما برای وقتی که یک روز کامل خارج از خانه هستید و یا می خواهید به سفر چند روزه بروید، احتمالا آیفون 6 پلاس را انتخاب می کنید. البته همه اینها بستگی به این دارد که چه مدت دور از کامپیوتر خود هستید و یا می خواهید چه کاری با تلفن خود انجام دهید ؟ آیفون 6 پلاس برای جایگزین کامپیوتر شدن، نوشتن ایمیل های مختلف، یا متن های طولانی و .. گزینه بهتری است.
خیلی ها اینطور فکر می کنند که با داشتن آیفون 6 پلاس دیگر نیازی به آیپد نخواهند داشت. اما نظرات کاربران نشان می دهد کسانی که هر دو یعنی آیفون 6 پلاس و آیپد را دارند در خیلی از موارد کار با آیپد را ترجیح می دهند، آیپد قابلیت های خاص خودش را دارد و شاید جایگزین کردن آیفون 6 پلاس به جای آیپد ایده خیلی خوبی نباشد.
یکی از مزایای داشتن گوشی بزرگتر، باتری قوی تر آن است. آیفون 5s با یک بار شارژ کامل، حدود یک روز شارژ نگه می دارد، که البته بستگی به میزان استفاده شما از گوشی دارد. آیفون 6 با همان میزان استفاده 2 الی 3 ساعت بیشتر شارژ باتری را حفظ می کند. اما در آیفون 6 پلاس با همان مقدار استفاده باتری تلفن شما می تواند حدود دو روز شارژ داشته باشد. 
 
image
 
در نهایت کدامیک انتخاب بهتری است ؟ 
از آیفون خود چه استفاده ای می کنید ؟ اگر شما جز آن دسته افراد هستید که از تلفن خود بیشتر برای تماس های صوتی و فرستادن پیغام استفاده می کنند، آیفون 6 برای شما گزینه بهتری است. اما اگر شما تمام روز با گوشی خود کار می کنید، و استفاده های دیگری به جز موارد بالا دارید، این موضوع در تصمیم گیری شما موثر خواهد بود. 
وضعیت بدنی شما چگونه است؟ اگر شما دستان کوچکی دارید، کار با آیفون 6 پلاس ممکن است برای شما سخت باشد. و یا اگر چشمان شما ضعیف است، کار با صفحه نمایش بزرگتر می تواند راحت تر باشد.
و درنهایت با توجه به اینکه چطور گوشی خود را حمل می کنید، می توانید بین این دو گوشی گزینه مناسب خود را پیدا کنید.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

علیرضا

۱۳۹۶/۴/۴
فقط ایفون
من اس۷ اج سامسونگ خریدم ۱ماه نشد نشسته بودم رو زمین دست دوستم خورد به دستم گوشی از ۲۰ سانتی افتاد زمین الان قسمت منحنی گوشی قشنگ سوراخ شده صفحه گوشی همش میپرسه خدایی اشتباه نکن سامسونگ خیلی ضعیفه خدایی حالم گرفته شد که چرا همون 5s رو فروختم ۱۰۰ باز از دستم افتاد فقط اون فریم دورش یکم ضربه دید
فقط ایفون
Iphone 6s plusssssss

مهدی

۱۳۹۵/۱۲/۸
سلام من دلم میخواد ایفون بگیرم ولی میترسم اگه خراب شه چیکارش کنم چون اپل تو ایران نمایندگی نداره منو ی دل دو دل میکنه اگه خراب شد مثلا باتریش باید چیکار کرد؟

حلیم شمس

۱۳۹۵/۱۱/۲۴
تلفن ivaخوب تلفن است؟
یا iPhone ...

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۸
با عرض سلام... اصلا اندروید قابل مقایسه نیست با ios چه برسه به نوت...برند یعنی اپل

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲
Baraye harteton dalil ham darid..?