خانهاخبار
خلاصه ای از مصاحبه امروز وال استریت ژورنال با تیم کوک (مدیر عامل اپل)

خلاصه ای از مصاحبه امروز وال استریت ژورنال با تیم کوک (مدیر عامل اپل)

جی اس ام: اپل یکی از قوی ترین و بزرگترین کمپانی های جهان است، همیشه سوالات زیادی در مورد این کمپانی وجود دارد که تنها کسی که می تواند بهترین جواب را به آن ها بدهد تیم کوک، مدیر عامل اپل، است.
۱۳۹۳/۸/۲۰

جی اس ام: اپل یکی از قوی ترین و بزرگترین کمپانی های جهان است، همیشه سوالات زیادی در مورد این کمپانی وجود دارد که تنها کسی که می تواند بهترین جواب را به آن ها بدهد تیم کوک، مدیر عامل اپل، است.

 

امروز خبرنگار وال استریت ژورنال، Gerard Baker، در مصاحبه ای که با تیم کوک داشته سوالاتی را از آن در مورد محصولات اپل پرسیده که شاید سوال بسیاری از دوستداران اپل باشد.

 

 

image

 

Apple Pay

 

بیکر: اجازه بدهید در مورد Apple Pay صحبت کنیم، شما همکاری خود با کمپانی هایی مانند CVS و دیگران را شروع کرده اید، به نظر شما این یک آزمایش واقعی است. خرده فروشان برای همکاری در این موضوع تمایل نشان دادند؟

 

کوک: ما این همکاری را از دوشنبه آغاز کردیم و اکنون 1 هفته از زمان شروع کار می گذرد، در 72 ساعت ما بیش از یک میلیون درخواست برای فعال شدن کارت ها داشتیم. این اولین و تنها سیستم پرداخت موبایلی است که هم راحت کار می کند و هم  علاوه بر رعایت حریم خصوصی امنیت بالایی دارد. بنابراین ما  3 دغدغه مشتریان را از بین برده ایم. من تصور می کنم که بعد از گذشت زمانی کوتاه خرده فروشان عقب می ایستند و می گویند: "یک لحظه صبر کنید، این روش خیلی امنیت بیشتری دارد"

 

اپل واچ

 

بیکر: اپل واچ هنوز برای فروش ارائه نشده و هنوز سوالات زیادی در مورد آن بدون جواب باقی مانده است. یکی از مهمترین سوالات در مورد باتری این ساعت است، اگر من ساعت 6 صبح از خواب بیدار شوم و این ساعت را به شارژ نزده باشم می توانم در طول روز از آن استفاده کنم؟

 

کوک: ما تصور می کنیم که مردم از این وسیله استفاده زیادی داشته باشند، به همین خاطر شما هر شب باید آن را به شارژ بزنید. با توجه به تجربه من و اطرافیانم از این محصول باید بگوییم که شما هر شب باید آن را شارژ کنید، زیرا در طول روز استفاده زیادی از آن خواهید داشت.

 

بیکر: می خواهم در مورد یکی از زمینه های استراتژیک اپل از شما سوالی بپرسم، آیفون یک محصول بسیار موفق است که سود زیادی را نصیب اپل می کند و حاشیه امنیت زیادی را برای شما به وجود آورده، اما در زمینه سهم از بازار شما بهترین نبوده اید، در حال حاضر 15 تا 16 درصد سهم بازار گوشی های هوشمند در دستان آیفون است. این موضوع در مورد مک نیز صدق می کند. شما این محصولات زیبا را در اختیار دارید، که اولین بار توسط شما معرفی شده اند و مردم به استفاده از آن ها علاقه دارند، اما سهم کمی از بازار را در اختیار دارند. آیا این برای شما یک ریسک نیست؟

 

کوک: من تصور نمی کنم که همه نگاه برابری به سهم از بازار داشته باشند، هدف ما این نبوده که بیشترین را درست کنیم، ما همیشه این هدف را سر لوحه قرار دادیم که بهترین را درست کنیم.

 

قیاس وضعیت مک و آیفون زیاد درست نیست، روشن است که اگر به آنچه بر سر سیستم عامل مک آمده نگاهی بیاندازیم، مشاهده می کنیم که کاربران به علت اینکه نرم افزارهای مک برای آن تکمیل و کافی نبوده این سیستم عامل را ترک کرده اند. اما اگر به آیفون و آی پد نگاهی بیاندازید خواهید دید که این موضوع در مورد این دو محصول صدق نمی کند، من مطمئن هستم که بیش از هر مدیر عامل دیگری در دنیا از سمت کاربران نامه دریافت می کنم، به شما این را می گویم که در هیچ کدام از این نامه ها هیچ کاربری نگفته که شما اپلیکیشن کافی بر روی سیستم عامل iOS ندارید.

 

امنیت کاربران

 

بیکر: همیشه این ادعا در مورد شما وجود دارد که حریم خصوصی و امنیت کاربران را رعایت نمی کنید، چگونه می توانید به کاربران این اطمینان خاطر را بدهید که اینگونه نیست.

 

کوک: سیستم ارزیابی ما این را باور دارد که دیتاهای شما برای شما هستند و به همین خاطر ما هیچ جزئیاتی را در مورد شما جمع آوری نمی کنیم. ما ایمیل های شما را نمی خوانیم، iMessage شما را نمی خوانیم، ما iMessage را طوری طراحی کردیم که هیچ اطلاعاتی از شما را نگه ندارد. به همین خاطر اگر کسی مانند افراد بد و یا دولت بخواهند ما اطلاعات کاربران را در اختیار آن ها قرار دهیم ما اینکار را نمی توانیم انجام دهیم. اگر کسی بخواهد FaceTime شما را ضبط کند ما این امکان را برای آن فراهم نکرده ایم، و در iOS 8 ما چیزهایی را به سیستم عامل اضافه کرده ایم که امنیت آن را چند برابر کرده است.

 

در آخر نیز یکی از حضار تماشاچی از تیم کوک سوال کرد که من یک عاشق موزیک هستم که در لایبرری خود 40 هزار موزیک دارم، به همین خاطر می خواهم بدانم که چرا شما تولید iPod Classic را متوقف کرده اید؟

 

کوک: زیرا ما دیگر نمی توانیم قطعات آن را از جایی تامین کنیم.

 

یکی از حضار: حتی در چین هم امکان تامین این قطعات وجود ندارد؟

 

کوک: خیر، در هیچ کجای زمین این امکان وجود ندارد.

 

منبع: وال استریت ژورنال

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲۲
درسته من تو یک مقاله از شرکت های مختلف می خوندم که سامسونگ در ابتدا یک شرکت تره بار بوده.

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲۱
دمت گرم رفیق خوب اومدی

bakhtar

۱۳۹۳/۸/۲۱
تیم کوک بهترین مدیر عامل جهان شده اون موقع مدیر عامل سامسونگ بهترین سبزی فروش جهان بود (زمان خودش)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲۱
چیز جدیدی نگفت همش تبلیغات بود وقتی مغرور میشن زمین خودش پیدات میکنه

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲۱
هدف ما این نبوده که بیشترین را درست کنیم، ما همیشه این هدف را سر لوحه قرار دادیم که بهترین را درست کنیم.(ایول کیفیت رو فدای کمیت نمیکنه )