خانهاخبار
اپل در حال مذاکره با توزیع کنندگان ایرانی برای ورود به بازار ایران

اپل در حال مذاکره با توزیع کنندگان ایرانی برای ورود به بازار ایران

جی اس ام: در چند سال اخیر انواع و اقسام نمایندگی های رسمی اپل در ایران را دیده ایم. اما تا کنون تمامی آنها تنها یک فروشنده معمولی بودند که مانند دیگر فروشندگان، تنها محصولات اپل را می فروختند. اکنون به نظر می رسد اپل جذب بازار ایران شده است و می خواهد به صورت رسمی محصولات خود را ایران بفروشد.
۱۳۹۳/۸/۷

جی اس ام: در چند سال اخیر انواع و اقسام نمایندگی های رسمی اپل در ایران را دیده ایم. اما تا کنون تمامی آنها تنها یک فروشنده معمولی بودند که مانند دیگر فروشندگان، تنها محصولات اپل را می فروختند. اکنون به نظر می رسد اپل جذب بازار ایران شده است و می خواهد به صورت رسمی محصولات خود را در ایران بفروشد. وال استریت ژورنال اخیرا یک گزارش در این باره منتشر کرده که در آن آمده است: 

"شرکت اپل در حال مذاکره با توزیع کنندگان درباره بررسی ورود به بازار ایران است. به تازگی برخی تحریم های غرب علیه این کشور لغو شده است و مردم نیز از آن اطلاع دارند."

 

این گزارش به موضوع تحریم های سیاسی و بانکی غرب علیه ایران اشاره کرده و گفته است که به دلیل همین تحریم ها بسیاری از شرکت ها مانند اپل نمی توانند به شکل رسمی وارد ایران شوند. اما با توجه به لغو تحریم فروش وسایل الکترونیکی به ایران که در ماه می میلادی اعلام شد، اپل می خواهد با مذاکره با توزیع کنندگان ایرانی محصولات خود را به شکل رسمی در ایران به فروش برساند. همچنین در این گزارش آمده است که مدیران ارشد اپل دیدارهایی هم با برخی توزیع کنندگان ایرانی در دفتر خاورمیانه اپل در شهر لندن درباره این موضوع داشته اند.

 

image

 

به گفته این منابع، اپل در این گفت و گو ها به دنبال دادن نمایندگی و حق بیمه به یک شرکت ایرانی است و به جای باز کردن یک اپل استور در ایران، می خواهد امتیاز فروش محصولات را به خرده فروشی های انحصاری که تنها محصولات اپل را می فروشد بدهد. مدل هایی که برای فروش در این فروشگاه عرضه خواهند شد نیز پارت نامبر اختصاصی برای ایران نخواهند داشت و دستگاه هایی با پارت نامبر کشور های اروپایی و آسیایی خواهند بود.

در ادامه این گزارش آمده است:

"شرکت اپل در حال گفت و گو با دفتر کنترل دارایی های مسدود شده در وزارت خزانه داری آمریکا درباره چگونگی شرایط شروع فعالیتش در ایران است. این گفت و گو ها شامل چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان ایرانی، شرایط ضمانت و گارانتی و همچنین چگونگی تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولات اپل در ایران است"

 

به نظر می رسد اپل بازار ایران را رصد کرده و جمعیت 77 میلیونی کشورمان که 42 درصد آن را جوانان زیر 25 سال تشکیل می دهند، اپل را تحریک کرده که وارد این بازار شود. علاوه براین بر اساس گزارش مالی اپل در سه ماهه اخیر، 60 درصد سود این شرکت از فروش محصولاتش در خارج از خاک کشور آمریکا بدست آمده است. با تمام تفاسیر هنوز رسمیت نمایندگی هایی مانند وقایع گستر فارس مشخص نیست و باید تا اعلام رسمی اپل در این زمینه صبر کنیم. شما درباره این اقدامات پشت پرده اپل چه فکر می کنید؟

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (79 نظر)

moein

۱۳۹۵/۸/۵
اره ای گل گفتی همین که راحت از جیب میاد بیرون خودش به ده تا ایفون هفت میخوره

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۵
از نظر من میره بالا

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۰
کلا همیشه برندای جهانی بسته به جایی که دارن محصول رو ارائه میکنن قیمت هارو به نسبت تعدیل میکنند، اما یه شاخص صد در صدی نیست و در نهایت به تصمیمات خود اون شرکته بر میگرده روی بسته های نرم افزاری مثال اگه بخوایم بزنیم، نسخه های فوتوشاپ، وورد، ویندوز و این چیزا همیشه توی جهان سوم ارزون تر وارد بازار میشه تا بتونن بخرن مردم و از طرفی تعداد مشتری های بیشتری تهیه اش کنند و با یک کاهش قیمت، مشتری بیشتری جذب بشه و سود کلان تری بده، چون عملا اگه محصول توی یه منطقه که توان مالی خرید نداره بالا باشه، مشتریش هم نمیخره و یه بازار بزرگ رو از دست خواهد داد البته توی ایران با توجه به جریان گرا بودن بیشتر اجتماع کلا این مسائل کشک هم نیست! اما خوب معمولا این سیاستی هست که شرکتا دنبال میکنند.

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۰
قضیه واردات خودرو با واردات گجتهای دیجیتالی فرق میکنه . طبق قوانین واردات خودرو ؛ دولت ایران فقط به اون دسته از خودروهای خارجی اجازه واردات میده که شرکت تولید کننده اون خودروها در ایران دارای نمایندگی و خدمات پس از فروش باشه و از طرفی شرکتهای خودروسازی امریکا طبق قوانین داخلی آمریکا اجازه سرمایه گذاری و یا تاسیس نمایندگی در ایران رو ندارن به همین علت دولت ایران واسه واردات خودروهای ساخت امریکا مجوز صادر نمیکنه . شرکت اپل هم طبق قوانین داخلی امریکا فعلا نمیتونه در ایران استور رسمی دایر کنه بنابر این جهت حفظ و افزایش سهمش در بازار ایران در مقابل گجتهای اندرویدی ؛ تصمیم گرفته با خورده فروشهای ایرونی وارد مذاکره بشه تا محصولات خودش رو بصورت دست اول بدست توزیع کننده های داخل ایران برسونه.[آرتین]

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۰
آخ گفتی! مهمترین مزیتشه!