خانهاخبار
کاربران آیفون 6 در کجا می توانند از Apple Pay استفاده کنند؟

کاربران آیفون 6 در کجا می توانند از Apple Pay استفاده کنند؟

: بسیاری Apple Pay را بزرگترین ویژگی می دانند که اپل آن را به آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اضافه کرده است. اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کاربران آیفون در حال حاضر از سیستم پرداخت موبایلی اپل در کجا می توانند استفاده کنند؟
۱۳۹۳/۷/۳۰

: بسیاری Apple Pay را بزرگترین ویژگی می دانند که اپل آن را به آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اضافه کرده است. اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کاربران آیفون در حال حاضر از سیستم پرداخت موبایلی اپل در کجا می توانند استفاده کنند؟ 

Apple Pay که از iOS8.1 به گوشی های آیفون 6 اضافه شد به کاربر این امکان را می دهد که گوشی خود را به یک کیف پول الکترونیکی مجهز تبدیل کرده و پرداخت های خود را به طور کامل از طریق آیفون انجام دهد. در واقع Apple Pay اطلاعات کارت بانکی شما را در خود نگه داشته و به حساب شما متصل شده و برای پرداخت تنها کافیست گوشی را به درگاه هایی که به همین منظور تعبیه شده است نزدیک کرده تا پرداخت شما به سرعت و با امنیت بالا انجام شود. اما چه مکان هایی از این امکان پشتیبانی می کنند؟ 

 

بانک ها : 

 

image

 

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید از Apple Pay پشتیبانی کند بانک ها هستند. در واقع اساس و پایه این سیستم اتصال به حساب بانکی شما محسوب می شود. در حال حاضر 6 بانک بزرگ آمریکا شامل بانک های American Express, Bank of America, Capital One, Chase, Citi و Wells Fargo از این سرویس به طور کامل پشتیبانی می کنند و مشتریان این بانک ها می توانند حساب خود را به Apple Pay متصل کنند. 

اپل گفته است که به زودی تعداد بانک های بیشتری را مورد پوشش خود قرار خواهد داد. این در حالیست که گفته می شود در آینده ای نزدیک 500 بانک کوچک و بزرگ دیگر نیز به سیستم Apple Pay خواهند پیوست. به نظر می رسد دستور اوباما مبنی بر تسریع توسعه زیرساخت های پرداخت موبایلی و Apple Pay بر گسترش تعداد این بانک ها موثر بوده باشد. 

 

فروشگاه هایی که از Apple Pay پشتیبانی می کنند:

 

image

 

بعد از اتصال کارت بانکی به آیفون حالا نیاز به فروشگاه هایی است که کاربر بتواند خرید خود را از طریق آن انجام دهد. اپل می گوید که در حال حاضر 220.000 فروشگاه مختلف از سیستم پرداخت موبایل اپل پشتیبانی می کنند و این رقم به سرعت در حال رشد است. 

شاید از مهم ترین کمپانی هایی که در حال حاضر از Apple Pay پشتیبانی می کنند بتوان به فروشگاه های مک دونالد و نایکی اشاره کرد. البته به زودی کاربران اپل می توانند در کافه های استارباکس نیز از این سیستم استفاده کنند. شما می توانید لیست کامل فروشگاه های تحت پوشش Apple Pay را در سایت اپل مشاهده کنید.

 

اپلیکیشن هایی که ازApple Pay استفاده می کنند:

 

image

 

یکی از قابلیت هایی که Apple Pay در اختیار شما قرار می دهد پرداخت تنها با یک تاچ از طریق موبایل است. بدین ترتیب شما با باز کردن اپلیکیشنی که از این سیستم پشتیبانی می کند می توانید با اثر انگشت خود پرداخت های خود را انجام دهید. در زیر اپلیکیشن هایی که از این سیستم پشتیبانی می کنند را مشاهده می کنید. 

 

ضمنا به زودی با راه اندازی این سرویس در لیگ های فوتبال آمریکایی شاهد خرید بلیط از طریق گوشی و چک کردن آن از طریق Apple Pay در استادیوم ها باشیم. پیش بینی می شود Apple Pay تغییرات مهمی در نحوه پرداخت از طریق موبایل ایجاد کند. نظر شما چیست؟ آیا روزی می رسد که پرداخت های سنتی جای خود را به پرداخت های نوین دهند؟

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲
دوستان شما فکر می کنید تو صف نون از این تکنولوژی بهتر استفاده بشه یا هنگام سوار شدن به اتوبوس ؟ اگه مردم بخوان از این تکنولوژی استفاده کنن می دونین چقدر تغییرات باید ایجاد بشه؟چقدر هزینه نیاز داره؟اونایی که موافقن++++++و مخالف------

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱
آره حتما میاد تو ایران ،البته اگه بشه 100 سال دیگه عمر کرد و تازه روابط هم حسنه بشه ..

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱
تا این بخواد وارد ایران بشه اون موقه توی امریکا بجای اثر انگشت از دوربین جلوی گوشی که اسکنر قرنیه چشم شده استفاده میکنن!!! والااااا.

مهمان

۱۳۹۳/۷/۳۰
عزيزم اين سيستم با اثر انگشت كار مي كنه يعني فروشنده اگر هم بخواد نمي تونه گوشي رو بگيره

مهمان

۱۳۹۳/۷/۳۰
يعنى ميشه تو ايرانم بياد؟ واى خدا كى ميشه ايرانم پيشرفت كنه