خانهاخبار
ادعای جدید اپل، 54 درصد دستگاه های اندرویدی از سیستم عامل دو سال قبل استفاده می کنند

ادعای جدید اپل، 54 درصد دستگاه های اندرویدی از سیستم عامل دو سال قبل استفاده می کنند

: یکی از ادعاهایی که همیشه اپل بر روی آن اصرار می ورزد، ادعای بروز نبودن دستگاه های اندرویدی است. این ادعا تا حدی درست است زیرا تنها دستگاه های نکسوس که مجهز به اندروید خالص هستند می توانند به سرعت آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید را استفاده کنند. اما آیا این ادعا واقعیت دارد؟
۱۳۹۳/۷/۲۷

: یکی از ادعاهایی که همیشه اپل بر روی آن اصرار می ورزد، ادعای بروز نبودن دستگاه های اندرویدی است. این ادعا تا حدی درست است زیرا تنها دستگاه های نکسوس که مجهز به اندوید خالص هستند می توانند به سرعت آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید را استفاده کنند. اما آیا این ادعا واقعیت دارد؟ 

 

image

 

کریک فدریگی مدیر بخش نرم افزارهای اپل در طی کنفرانس اخیر اپل که مرتبط با معرفی آی پد بود در حین معرفی iOS8.1 گفت: 48 درصد از کاربران اپل در حال استفاده از آخرین نسخه از سیستم عامل اپل یعنی iOS8 هستند. این درحالیست که این آمار در مورد آخرین سیستم عامل اندروید یعنی کیت کت تنها 25 درصد است. اما فدریگی در بین آمار خود این نکته را گفت که هنوز 54 درصد از کاربران اندرویدی از سیستم عاملی استفاده می کنند که دو سال پیش معرفی شده است. اما آیا این آمار که در ظاهر به نفع اپل است در باطن باعث برتری اپل شده است؟ 

اندروید در حال حاضر 80 درصد از بازار تلفن های هوشمند را در اختیار دارد و آی او اس حدودا 20 درصد از این بازار را در اختیار خود گرفته است. حالا نکته آن است که 48 درصد از این 20 درصد از iOS8 استفاده می کنند و از آن طرف 25 درصد از 80 درصد از کیت کت بهره می برند. در واقع تعداد دستگاه هایی که در نهایت از آخرین سیستم عامل اندروید استفاده می کنند از تعداد دستگاه هایی که از آخرین نسخه iOS بهره می برند بیشتر است اما اپل به خوبی جوری این مفهوم را القا می کند که برعکس این اتفاق افتاده است.

هر چند به روز نشدن سریع دستگاه های اندرویدی یک ضعف برای این سیستم عامل و کمپانی های عرضه کننده گوشی های هوشمند اندرویدی محسوب می شود اما اپل هم نشان داده به خوبی می تواند جملات را جوری بیان کند که همه چیز به نفع این کمپانی نشان داده شود. نظر شما چیست؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (63 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۸
به نظر بنده البته سیستم عامل ایفون واقعا سریع هست اینو وقتی میشه فهمید مثلا گوشی پر از اپلیکشن هست و موقع اجرا شدن اینو میفهمید در مقابل اندروید که سیستم بعد از نصب چند برنامه کندیش مشهود هست البته من خودم بلک بری دارم که این سیستم عامل در نوع خود واقعا سریعتر از اون چیزی هست که بشه بهش فکر کرد فقط متاسفانه اپلیکشن های زیادی نداره که این بده. در مورد سیستم عامل ویندوز فون هیچ نظری ندارم و نمیدونم چقدر سریع یا کنه؟؟؟!!!! ولی در یک بار دست گرفتم جالب بود و جای پیشرفت داره...سعی کنید با سیستم عامل ها کار کنید تا معایب و مزایا شونو بفهمید در کل به دست گرفتن ایفون لذتی داره که تو بقیه نیست ولی عمر کم باتری آزاردهنده هست در کل

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۸
آخ قربون دهنت بالاخره یه نفر فهمید اینو.طرفداری نمیکنم من خودم وین فون دارم

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۸
عزیزم شما نباید اپدیت میکردی!

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۸
پل هنوز نفهمیده که باید خودش رو با نکسوس گوگل مقایسه کنه نه همه ی موبایلها و تبلتهایی که از اندروید اسستفاده می کنن چه برسه به طرفداراش و یوزراش.

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۸
گوشي هاي جديد هوواوي سيستم عامل گوشيهاشو آپديت ميكنه. glx هم كه گوشي ايرانيه و اصولا بحثي راجع بهش نميشه كرد.