خانهاخبار
مایکروسافت از سامسونگ شکایت کرد؛سامسونگ باید 6.9 میلیون دلار به مایکروسافت سود بپردازد

مایکروسافت از سامسونگ شکایت کرد؛سامسونگ باید 6.9 میلیون دلار به مایکروسافت سود بپردازد

جی اس ام: به نظر می‌آید که سامسونگ از دست کمپانی‌های مختلف راحت نخواهد شد. بعد از اینکه اپل در دادگاه توانست سامسونگ را شکست دهد و از آن خسارت بگیرد، اکنون نوبت به مایکروسافت رسیده است.
۱۳۹۳/۷/۱۲

جی اس ام: به نظر می‌آید که سامسونگ از دست کمپانی‌های مختلف راحت نخواهد شد. بعد از اینکه اپل در دادگاه توانست سامسونگ را شکست دهد و از آن خسارت بگیرد، اکنون نوبت به مایکروسافت رسیده است.

 

خبرگزاری رویترز گزارش داده که مایکروسافت خواستار غرامتی 6.9 میلیون دلاری از سامسونگ شده است. این خبر بر اساس شکایتی که مایکروسافت علیه سامسونگ در دادگاه فدرال نیویورک در روز جمعه مطرح کرده منتشر شده است.

 

مایکروسافت گفته که خرید نوکیا توسط این کمپانی قرارداد آن‌ها را با سامسونگ نقض نمی‌کرده است. در این قرارداد، کمپانی کره‌ای باید بایت هر گوشی گلکسی و یا تبلتی که به فروش می‌رساند به مایکروسافت سود پرداخت کند.

 

در سال 2013 سامسونگ 1 میلیون دلار سود را به مایکروسافت پرداخت کرد اما در سال جاری سامسونگ اعلام کرده که دیگر به مایکروسافت سودی پرداخت  نمی کند زیرا مایکروسافت کمپانی رقیب سامسونگ یعنی نوکیا را خریده است.

 

 

image

 

پیش از این، مایکروسافت توانسته بود سیستم عامل گوگل یعنی اندروید را محکوم کند. دلیل این محکومیت، استفاده گوگل از برخی پتنت‌های مایکروسافت بود. به همین علت تعدادی از کمپانی‌های گوشی ساز از جمله سامسونگ قبول کرده بودند که در ازای فروش هر گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید، مبلغی را به مایکروسافت بپردازند، اما بعد از خرید نوکیا توسط مایکروسافت سامسونگ اعلام کرده که دیگر این قرارداد را قبول ندارد.

 

اکنون باید ببنیم که کار این دو کمپانی بزرگ به کجا خواهد رسید و مانند اپل و سامسونگ بعد از این شاهد جنگ‌های دراز مدت مایکروسافت و سامسونگ هم خواهیم بود یا خیر.

 

منبع: recode - reuters

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (43 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۵
سلام به همه دوستان گل فقط می خواستم جواب اون هایی بدم که می گن سامسونگ فروش بیشتره از ماکروسافت داره بزار واست بگم سام پلاستکی موقعی که شرکت ماکروسافت ویندوز می زد از همون موقع سودی که کرده بود می تونست چد اباد سامسنوگ بخره الانم همین طوریه وقتی چیزیی نمی دونی حرف مفت نزن دوست من برو یکم اطلاعات بیشتر کن چون ملت بهت می خنندن شرکت های مثل ماکروسافت و اپل ودیگر شرکت های غول زیاد حرف نزنید سام فقط بلده کپی کنه همین چیزه بلدی هم هست مگه همین .

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۵
چه ربطي به اون ٣٣٪كه گفتي داره پرايد هم زياده دليل بر خوب بودنش نيست

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۵
گوشيه من سامسونگ نيست و نخواهد بود چون تو فك و فاميلمون دست هر كي ديدم ناراضي بوده و ميگه پولمو ميريختم تو جوب بهتر بود تلوزيون خونمونم سامسونگ نيست چون كلا از سامسونگ خوشم نمياد ولي تو مقايسه ها ديدم كه خوبه

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۴
من به مایکروسافت چیکار دارم ؟ من حرفم اینه که تا چند سال پیش که هیچ بحثی از شکایت نبود . الان معلومه چون داره بازار رو توی دستش میگیره معلومه بقیه نباید خوششون بیاد و هی سنگ اندازی کنن. مایکروسافت هم ویندوز فون داره گوشی هم تولید میکنه پس چرا نتونسته مثل سامسونگ حداقل با یکی دو گوشی نوت و اس 5 بازار رو توی دستش بگیره و خبر ساز بشه ؟ چون نمیتونه باید هم شکایت کنه و گیر های الکی بده . سامسونگ باکت نباشه اینا پشیزی بیش نیست. این پول رو هم بنداز جلوشون ببینم دیگه به چی میخوان گیر بدن. اونا شاید بتونن پول سامسونگ رو بگیرن ولی نمیتونن محبوبیت و پیشرفت سامسونگ رو ازش بگیرن . زنده باد افتخار آسیا

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۴
اقا بریم شکایت کنیم شاید مام تونستیم یه BMW بخریم!