خانهاخبار
هفت راه برای کاهش مصرف باتری در iOS 8

هفت راه برای کاهش مصرف باتری در iOS 8

نویسنده مهمان: با ارائه iOS8 توسط شرکت اپل ، تعدادی از کاربران از تخلیه سریع تر شارژ آیفون و آیپد خود پس از ارتقای آنها به iOS 8 گزارش دادند، اگرچه این یک مشکل جهانی نیست اما تنظیماتی در این سیستم عامل جدید وجود دارد که احتمالا مدت زمان تخلیه باتری آی دیوایس شما تاثیرگذار هستند. بنابراین ما این تنظیمات که به حفظ طول عمر شارژ باتری شما کمک می کند را با هم بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۳/۷/۶
نویسنده مهمان: با ارائه iOS 8 توسط شرکت اپل ، تعدادی از کاربران از تخلیه سریع تر شارژ آیفون و آیپد خود پس از ارتقای آنها به iOS 8 گزارش دادند، اگرچه این یک مشکل جهانی نیست اما تنظیماتی در این سیستم عامل جدید وجود دارد که احتمالا مدت زمان تخلیه باتری آی دیوایس شما تاثیرگذار هستند. بنابراین ما این تنظیمات که به حفظ طول عمر شارژ باتری شما کمک می کند را با هم بررسی می‌کنیم. 
 
image
 
بدیهی است اگر شما این ویژگی ها را دوست دارید یا از آنها استفاده می کنید، خاموش کردن آنها باعث می‌شود غیرفعال و غیرکاربردی شوند و ممکن است شما نخواهید آنها را غیر فعال کنید. همه اینها به خودتان بستگی دارد. البته به خاطر داشته باشید یکی از بهترین ویژگی های iOS 8 این است که شما می توانید مصرف باتری را به ازای هر برنامه به صورت مجزا مشاهده کنید، پس قبل از خاموش کردن هر تنظیماتی، ابتدا صفحه مربوط به مصرف باتری خود را بررسی کنید، ممکن است یک برنامه خاص در حال مصرف مقدار زیادی از باتری باشد.
 
۱- چهار ویژگی را در System Location Service غیرفعال کنید.
iOS تعدادی سرویس مبتنی بر لوکیشن یا موقعیت مکانی دارد که مفید و قابل استفاده هستند، اما از آنجایی که اطلاعات مربوط به لوکیشن توان بالایی را نیاز دارند بر روی عمر شارژ باتری تاثیر می گذارند. بر این اساس غیر فعال کردن برخی از ویژگی ها در این بخش می تواند به حفظ باتری شما کمک کند.
مسیر زیر را در گوشی خود دنبال کنید: 
Settings > Privacy > Location Services > System Services
و موارد زیر را در حالت OFF و یا خاموش قرار دهید:
  • Share My Location
  • Spotlight Suggestions
  • Wi-Fi Networking
  • Location-Based iAds
 
image
 
۲- ویژگی  به اشتراک گذاری مکان خود یا Share my Location را غیرفعال کنید.
این ویژگی به شما این امکان را می دهد که مکان خود را با دوستان یا خانواده از طریق برنامه هایی مثل ارسال پیام به اشتراک بگذارید. در نتیجه، باعث می شود این برنامه ها همواره از اطلاعات مربوط به لوکیشن استفاده کنند که باعث مصرف باتری می شود در زمانی که ارسال لوکیشن ضرورتی ندارد.
مسیر زیر را دنبال کنید:
Settings > Privacy > Location Services > Share My Location
 
و گزینه‌ی “Share My Location” را خاموش کنید. 
 
image
 
۳- هنگامی که دستگاهی به Handoff نیاز ندارد، آن را غیرفعال کنید.
Handoff یک ویژگی بسیار مفید در iOS 8  است که به شما این امکان را می دهد یک ایمیل را به آیفون یا آیپد (و حتی مک بوک) دیگری انتقال دهید، یا تماس وارد شده به آیفون خود را با آیپد یا آیپاد تاچ پاسخ دهید. این ویژگی مقدار زیادی پیوستگی بین دستگاه ها ایجاد کرده است، اما در عین حال می تواند باعث فعالیت های غیرضروری روی دستگاه های شما در زمانی که به آن نیاز ندارید و یا از آن استفاده نمی کنید شود. در اینجاست که مصرف باتری بالا می‌رود. مثلا اگر شما یک iPad Air داشته باشید که روی میز قرار گرفته و استفاده ای از آن نمی شود، اگر این ویژگی فعال باشد، با هر تماسی که روی آیفون شما صورت می گیرد، آیپد نیز روشن شده و باتری مصرف می کند. پس بهتر است درصورتی که استفاده ای از این قابلیت ندارید آن را در حالت خاموش قرار دهید.
برای غیرفعال کردن به قسمت Settings بروید و وارد قسمت General شده و سپس به قسمت “Handoff & Suggested Apps” بروید و Handoff را در حالت Off قرار دهید.
 
image
 
۴- Suggested Apps را غیرفعال کنید.
یکی دیگر از قابلیت های مبتنی بر لوکیشن این است که اپلیکیشن های اپ استور را براساس موقعیت مکانی شما پیشنهاد می دهد. مثلا اگر شما در حالتی که این ویژگی فعال است به یکی از شعبات استارباکس بروید، App Store پیشنهاد دانلود اپلیکیشن استارباکس را به شما می دهد. اگرچه این ویژگی نیز مفید است، اما همانطور که گفتیم مبتنی بر موقعیت مکانی است و باعث فعالیت هایی در پس زمینه و استفاده زیاد باتری می‌شود.
برای غیرفعال کردن آن به مسیری که در مورد قبلی به آن اشاره شد بروید، و در پایین بخش “Suggested App” هر دو گزینه‌ “My App” و “App Store” را در حالت Off قرار دهید. در تمام مواردی که اشاره کردیم، اگر در هر زمانی به این ویژگی ها نیاز داشتید می توانید به راحتی آنها را دوباره فعال کنید.
 
image
 
۵- جلوه های ویژه را خاموش کنید.
این روزها iOS تعداد زیادی جلوه های ویژه تصویری با فشرده سازی ها، بزرگنمایی ها و تصاویر پس زمینه متحرک دارد. این ویژگی ها عالی به نظر می رسند اما قدرت زیادی از پردازنده را برای نمایش مصرف می‌کند، بنابراین خاموش کردن آن ها می تواند تا حدی به عمر شارژ باتری کمک کند. 
برای این منظور Settings را باز کنید و سپس به قسمت General و بعد Accessibility بروید. در اینجا Reduce Motion را درحالت On قرار دهید.
خاموش کردن Motion افکت های بزرگنمایی را در حین باز کردن منوی اصلی دستگاه و اپلیکیشن ها غیر فعال و جلوه fade in و fade out را جایگزین آن می کند اما از طرفی باعث افزایش سرعت دستگاه در برخی مدل های قدیمی تر می شود.
 
image
 
۶- با قابلیت Background app Refresh خداحافظی کنید.
این قابلیت دقیقا شبیه همان چیزی است که به نظر می رسد، اجازه می‌دهد اطلاعات موجود در اپلیکیشن ها حتی در زمانی که از آن اپلیکیشن استفاده نمی‌کنیم، به روز رسانی شوند، البته در مورد بعضی از اپلیکیشن ها این ویژگی بسیار خوبیست اما اگر شما در تلاش هستید تا باتری خود را حفظ کنید، این قابلیت کاملا بر علیه شما عمل می کند و شارژ زیادی از باتری شما را مصرف می کند.
باز هم به Settings رفته و وارد قسمت General شوید، Background App Refresh را پیدا کنید و  آن را در حالت خاموش قرار دهید.
خیلی از کاربران بعد از خاموش کردن این گزینه، متوجه تغییر خاصی در عملکرد تلفن همراه خود نمی شوند، با این حال می توانند از عمر بیشتر باتری بهره مند گردند.
 
image
 
۷- دانلودهای خودکار را فراموش کنید.
دانلودهای خودکار می توانند کار را برای شما راحت کنند و اجازه دهند امکان نصب و راه اندازی از راه دور اپلیکیشن ها روی آیفون، آیپد و یا آیپاد تاچ خود را داشته باشید اما به یاد داشته باشید اینکار باتری زیادی را مصرف می کند. خاموش کردن آن را می توانید برای حفظ باتری در نظر بگیرید.
در قسمت Settings ،iTunes & App Store را بیابید و در “Automatic Downloads” همه گزینه ها را درحالت Off قرار دهید. شما می توانید این تنظیمات را به صورت انتخابی برای هریک از گزینه ها اعمال کنید اما خاموش کردن Apps و Updates بیشترین نقش را در حفظ شارژ باتری شما دارند.
 
image
 
اگر بعد از انجام این مراحل هنوز با مصرف باتری روی iOS 8 مشکل دارید شاید بد نباشد نصب مجدد آن را هم امتحان کنید. می توانید بعد از گرفتن یک نسخه پشتیبان از آی دیوایس خود توسط آیتونز، آن را به iOS 8 ری استور کنید و سپس بک آپ خود را روی دستگاه ری استور کنید. همچنین ریست کردن iOS به تنظیمات اولیه کارخانه نیز می تواند یکی راه حل های جلوگیری از مصرف بی دلیل باتری باشد.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۹
واقعا دستت درد نکنه

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۸
با سلام من وقتی سیستم عاملمو اپدیت کردم باطریم ایراد داد از چی لطفا راهنمایی کنیذ

مهمان

۱۳۹۳/۷/۸
نصب این قابلیت ها کلن توی ایران کاربری نداره و روشن بودن اش فقط باتری رو هدر میده شما ایفون خریدی که وقت استفاده از آی مسیج لوکیشن ات رو هم به اشتراک بذاره؟! نع سول شد واسه ام یهو!! الان چه قابلیت گرافیکی رو اینجا گفتن خاموش کن؟

مهمان

۱۳۹۳/۷/۷
* بصری

مهمان

۱۳۹۳/۷/۷
داداش پیج رو اشتباهی اومدی