خانهاخبار
هزینه ساخت آیفون ۶ و ۶ پلاس کمتر از یک سوم مبلغ فروش آن است

هزینه ساخت آیفون ۶ و ۶ پلاس کمتر از یک سوم مبلغ فروش آن است

– جی اس ام: به نظر شما اپل برای هر آیفونی که می فروشد چقدر سود می گیرد ؟ طبق بررسی که روی قطعات استفاده شده در آیفون ۶ و ۶ پلاس انجام شده مشخص شده است که هزینه ساخت هر یک از این آیفون ها کمتر از یک سوم مبلغ فروش آن است.
۱۳۹۳/۷/۵
– جی اس ام: به نظر شما اپل برای هر آیفونی که می فروشد چقدر سود می گیرد ؟ طبق بررسی که روی قطعات استفاده شده در آیفون ۶ و ۶ پلاس انجام شده مشخص شده است که هزینه ساخت هر یک از این آیفون ها کمتر از یک سوم مبلغ فروش آن است. 
 
image
 
موسسه IHS یک تحقیق روی قیمت قطعات استفاده شده در آیفون ۶ و ۶ پلاس انجام داده و اعلام کرده هزینه ساخت برای هر آیفون ۶ با توجه به مدل آن حدود ۲۰۰ تا ۲۴۷ دلار و برای هر آیفون ۶ پلاس با توجه به مدل آن حدود ۲۱۶ تا ۲۶۳ دلار تمام می شود. یکی از گران ترین قطعات استفاده شده در این آیفون ها صفحه نمایش آن است که ال جی آن را تولید می کند. اپل برای هر صفحه نمایش آیفون ۶ مبلغ ۴۵ دلار و برای هر صفحه نمایش آیفون ۶ پلاس مبلغ ۵۲ دلار را به ال جی می پردازد.
با توجه به اینکه نسخه آنلاک آیفون ۶ در حجم های مختلف بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ دلار و آیفون ۶ پلاس در حجم های مختلف بین ۷۵۰ تا ۹۵۰ دلار قیمت گذاری شده می‌توان دریافت که اپل هر آیفون را با مبلغی بیش از دو برابر هزینه ساخت آن می‌فروشد. 
البته نمی توان گفت همه این هزینه اضافی برای اپل سود است زیرا بخشی از این هزینه برای حمل و نقل آیفون و رساندن آن به دست مشتری است و بخش اعظم آن هزینه ایست که کاربر برای استفاده از سرویس های داخل iOS می پردازد. اما با این حال می توان دریافت سودی که اپل از فروش آی دیوایس های خود بدست می آورد به قدری است که بیشترین سود حاصل از فروش تبلت و تلفن هوشمند بازار را همه ساله نصیب این شرکت می کند.
 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (51 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۲
دوستان لطفا بکم با علم صحبت کنید ایفون 6 از ال سی دی ال جی بهره میبره خوب در این شکی نیست اما کی گفته از جی 3 بهتره صفحش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما به من اثبت کن... ال سی دی ال جی خیلی از این سرتره هم از تراکم هم از چیزایه دیگه وبعد این که ال جی نه تنها پنل صفحه ایفون بلکه ماله سونی رو از زد 2 به بعد که کیفیتش عالی شد رو ال جی میزنه و کلی کمپانی دیگه از جمله نوکیا و ال جی همیشه حرف های زیادی در مارکت نمایگر داشته نمونشم بهترین oled دنیا اولد ال جی هستش جایزه بهترین های ریدوت دیزاین و نازک ترین ال ای دی دنیا رو هم داراست

مهمان

۱۳۹۳/۷/۹
گوگل نکسوس 5 که از iphone 6 سریعتره و خیلی بهتره (لطفا تو این موضوع بحث نکن خودت زیر سوال میری) هزینه ساختش 216$ و قیمت آنلاکش 250 الی 300 دلاره که فقط 5 دلارش سوده.اینا رو مهندس و برنامه نویس نساخته؟!

مهمان

۱۳۹۳/۷/۹
سخت افزار ارزون متوسط و نه خیلی قوی میسازن نرم افزاری روش میزارن که رو این سیستم خیلی خوب کار کنه و به قیمت خیلی بالا میفروشن! یاد ضرب المثل خودمون میفتم! کلاغ رو رنگ میکنه جای قناری میفروشه!

مهمان

۱۳۹۳/۷/۹
این هزینه تولیده گوشی هستش . قیمت آنلاک گوشی های نکسوس 300 دلاره که کلا گوگل ازش 5 دلار سود میکنه! اما اپل برای ساخت هر گوشی 200 الی 280 دلار هزینه میکنه و قیمت آنلاکش 950 دلاره . گوشی های لاک هم باقی هزینش از قرارداد و اقساط پرداخت میشه. مسئله اینه که شما اینقدر پول میدی برای دستگاهی که هزینه ساختش از یک سوم قیمتش هم کمتره! فرق گوگل با اپل اینه! گوگل از با اینکه سودی از گوشی نمیگیره ولی از تبلیغات درامد داره ولی اپل با کلاهبرداری و گرانفروشی درامد داره و برای تمام محصولاتش هم صادقه! حتی مایکروسافت خم وینندوز رو رایگان کرده. کارگر مفت چینی و خریداران چشم و گوش بسته باعث رشد اپل شدن!

مهمان

۱۳۹۳/۷/۸
are taze khamam mishe khkhkhkh