خانهاخبار
اپل از یک تجربه تلخ درس گرفته است

اپل از یک تجربه تلخ درس گرفته است

– جی اس ام: حدود یک سال پیش اپل، آیفون 5s را معرفی کرد. گوشی که تکمیل شده نسل قبلی خود یعنی آیفون 5 بود. در کنار 5s، اپل از محصول 5c خود رونمایی کرد. گوشی با بدنه پلاستیکی که برای بسیاری از کاربران و طرفداران اپل بسیار ناراحت کننده و نا خوشایند بود. اما اپل این ریسک را کرد و گوشی ارزان‌تر خود را به بازار عرضه کرد. از همان روزهای اول این کار باعث نقد‌های بسیاری شد. حتی نیز در خبری با تیتر "آیفون 5C و معنی اینکه این گوشی اقتصادی است چیست؟" به بررسی بخشی این ماجرا پرداخت. هرچند این گوشی نسخه ارزان بود اما آن موقع نیز به این نکته اشاره کردیم که ارزان بودن 5c فقط یک حرف است و در بررسی‌ها نشان می‌دهد این یک گوشی ارزان به معنی واقعی نیست. پس دور از انتظار نبود که این گوشی به اصطلاح ارزان با شکست رو به رو شود که پس از گذشت یک سال دیدیم که این اتفاق افتاد و عملا اپل در پروژه 5c با شکست رو به رو شد.
۱۳۹۳/۶/۲۳

– جی اس ام: حدود یک سال پیش اپل، آیفون 5s را معرفی کرد. گوشی که تکمیل شده نسل قبلی خود یعنی آیفون 5 بود. در کنار 5s، اپل از محصول 5c خود رونمایی کرد. گوشی با بدنه پلاستیکی که برای بسیاری از کاربران و طرفداران اپل بسیار ناراحت کننده و نا خوشایند بود. اما اپل این ریسک را کرد و گوشی ارزان‌تر خود را به بازار عرضه کرد. از همان روزهای اول این کار باعث نقد‌های بسیاری شد. حتی نیز در خبری با تیتر "آیفون 5C  و معنی اینکه این گوشی اقتصادی است چیست؟" به بررسی بخشی این ماجرا پرداخت. هرچند این گوشی نسخه ارزان بود اما آن موقع نیز به این نکته اشاره کردیم که ارزان بودن 5c فقط یک حرف است و در بررسی‌ها نشان می‌دهد این یک گوشی ارزان به معنی واقعی نیست. پس دور از انتظار نبود که این گوشی به اصطلاح ارزان با شکست رو به رو شود که پس از گذشت یک سال دیدیم که این اتفاق افتاد و عملا اپل در پروژه 5c با شکست رو به رو شد.

 

image

 

این رسم بزرگان است که از گذشته خود درس می‌گیرند و گامی موفق و روبه جلو بر می‌دارند و اپل نیز از شکست خود در 5c درس گرفت تا اینکه اپل در 18 شهریور ماه و به رسم هر سال خود کنفرانسی را برگزار کرد تا محصولات جدید خود در حوزه اسمارت فون را معرفی کند. این بار اپل با توجه به گذشته تلخ 5c دیگر این اشتباه را تکرار نکرد. اپل تصمیم گرفت آیفون جدید خود را با دو سایز 4.7 اینچی و 5.5 اینچی به دنیا معرفی کند. اندازه‌ای که اپل برای آیفون 6 با صفحه نمایش 4.7 اینچی برگزید، بسیار مناسب است. اما نکته ای که کمی باعث حرف و حدیث شده است، صفحه نمایش 5.5 اینچی در آیفون 6 پلاس است وارد شدن به قلمرو فبلت‌هاکه به نظر کمی نگران کننده است. البته این نگرانی برای اپل باید بیشتر باشد.

کاری که اپل برای آیفون 6 پلاس انجام داده است تا سعی کند به فروش بالایی دست پیدا کند، قرار دادن صفحه نمایش با کیفیت Full HD به همراه باتری به مراتب قوی‌تر تا خود را هرچه می‌تواند از شکست دور کند.

اگر شما جزو کسانی هستید که عادت دارید با یک دست با گوشی خود کار می‌کنید، صفحه نمایش با اندازه 5.5 اینچ آزار دهنده خواهد بود، علاوه بر مشکلات کارکردن با این گوشی که گریبان‌گیر شما خواهد شد امکان سر خورد و افتادن از دست نیز بیشتر می‌شود، اما اگر از کاربرانی هستید که عادت دارید با گوشی خود با دوست کار می‌کنید اسمارت فونی 5.5 اینچی مناسب است.

 

image

 

اپل تمام تلاش خود را کرده که تجربه تلخ و ناکام 5c تکرار نشود. همچنین می‌توانید از این بخش مقایسه خوبی از آیفون 6 و 6 پلاس را ببینید. ضمنا اگر دوست دارید سایز دقیق آیفون 6 و 6 پلاس را در دستان خود را متوجه شوید می توانید به خبر "الگوی اندازه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس" در مراجعه کنید.

با این تفاسیر اگر قرار باشد یکی از دو گوشی آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس را انتخاب کنید، گزینه شما کدام خواهد بود؟

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (55 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۵
سلام دوست عزیز شما باید قیمت گوشی ها رو با دلار مقایسه کنی

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۴
دقیقا دوست من.من نمیدونم این سامسونگیا چی میگن که اپل کپی کرده.دیگه بچه ی دبستانی همه میدونن که سامسونگ تقلید کاره.اگر اپل و اچ تی سی نبودند سامسوگ و اینها اصلا نمیدونستن که تاچ یعنی چی پس این هم مهمترین عامل که سامسونگ از اپل کپی کرده. سامسونگ نه انها از اپل بلکه از تمامی برند های دیگه تقلید میکنه برای مثال آیا سامسونگ تا قبل از اینکه اپل قابلیت اثر انگشتو بزنه این قابلیتو داشت؟ آیا سامسونگ تا قبل از اینکه سونی گوشی ضد آب بزنه گوشی ضد آب داشت؟ اینها همش تقلیده که سامسونگه میمون انجام میده...

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۴
6پلاس وقتی به ایران برسه حدودا چند در می اید لطفا جواب اینو بدید مهمه واسم چون واقعا از اندروید راضی نیستم

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۴
من اپل5اس گرفتم الانم فروختم میخوام اچ تی سی وان ام8 بگیرم

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۴
من الان دارم حال میکنم که گوشیی باکلاسی مثل سامسونگ سری نوت تو دستمه آخه خود شرکت اپل هم فهمید که نوت چه باکلاسه واسه همین اندازه گوشیاشو بزرگتر کرده تا اندکی به کلاس سامسونگ بره...آخ جون همه دارن از سامسونگ تقلید میکنن...