خانهاخبار
بهترین‌های ایفا ۲۰۱۴ – تلفن هوشمند، تبلت، لوازم جانبی

بهترین‌های ایفا ۲۰۱۴ – تلفن هوشمند، تبلت، لوازم جانبی

– جی اس ام: همانطور که در جریان قرار گرفته‌اید نمایشگاه ایفا ۲۰۱۴ در شهر برلین آلمان در حال برگزاری است و شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در حال معرفی جدیدترین محصولات خود در آن هستند. بدون شک می‌تواند بزرگترین آن‌ها را سامسونگ و سونی و مایکروسافت نامید که در روزهای گذشته کنفرانس خود را در جریان نمایشگاه برگزار و محصولات هیجان انگیزی را رونمایی کردند.
۱۳۹۳/۶/۱۵
– جی اس ام: همانطور که در جریان قرار گرفته‌اید نمایشگاه ایفا ۲۰۱۴ در شهر برلین آلمان در حال برگزاری است و شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در حال معرفی جدیدترین محصولات خود در آن هستند. بدون شک می‌تواند بزرگترین آن‌ها را سامسونگ و سونی و مایکروسافت نامید که در روزهای گذشته کنفرانس خود را در جریان نمایشگاه برگزار و محصولات هیجان انگیزی را رونمایی کردند. اگر شما هنوز فرصت نکرده‌اید اخبار نمایشگاه را دنبال کنید با این مطلب همراه شوید تا مروری به برترین محصولات معرفی شده در ایفا ۲۰۱۴ بپردازیم.
 
بهترین پرچمدار
 
گلکسی نوت ۴ از سامسونگ
سامسونگ در ادامه سری محبوب گلکسی نوت، حالا گلکسی نوت ۴ را برای علاقه مندان این فبلت رونمایی کرد. گلکسی نوت ۴ با صفحه نمایش 5.7 اینچی Qhd و لبه‌های فلزی خود قصد دارد اینبار هم بازار فبلت‌ها را در اختیار بگیرد. گلکسی نوت ۴ به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده و از نسل جدید قلم‌های S Pen بهره می‌برد که میزان حساسیت و دقت آن نسبت به نسخه قبل دو برابر شده است.
 
image
 
گلکسی EDGE از سامسونگ
برخلاف گلکسی نوت که همه منتظر عرضه نسخه جدید آن در نمایشگاه ایفا بودند سامسونگ یک سورپرایز دیگر نیز برای طرفداران خود داشت. سورپرایز سامسونگ گلکسی EDGE بود که با صفحه نمایش خمیده در سمت راست خود توجه بسیاری را به خود جلب کرد. مشخصات سخت افزاری گلکسی اج دقیقا مثل گلکسی نوت ۴ است با این تفاوت که در سمت راست صفحه نمایش خود یک لبه ۱۶۰ پیکسلی خمیده دارد. این لبه خمیده بسیاری از جسچرها را می‌تواند در خود جای دهد و توسعه دهندگان می‌توانند میانبرهای بسیاری را برای اپلیکیشن‌های خود روی این لبه خمیده تعریف کنند.
 
image
 
Xperia Z3 Compact از سونی
سونی طبقه چرخه ۶ ماهه معرفی پرچمدار جدید اینبار هم Z3 را برای علاقه مندان معرفی کرد اما به جرأت می‌تواند گفت Z3 نسبت به Z2 قابلیت ویژه و بهبود چشمگیری ندارد. در کنار Z3 نسخه کوچکتر یا کامپکت آن نیز معرفی شد که توجه بیشتری را به خود جلب کرد. Z3 Compact با صفحه نمایش 4.6 اینچی و رزولوشن 720p نشان داد که در بازار پرچمدارهای کوچک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
image
 
 
بهترین تلفن هوشمند
 
Lumia 830 از مایکروسافت
لومیا ۸۳۰ جدیدترین مدل از سری گوشی‌های لومیا است که در نمایشگاه ایفا توسط مایکروسافت معرفی شد. این تلفن هوشمند ویندوزی با قطر 8.5 میلیمتر جز باریک‌ترین گوشی‌های بازار محسوب می‌شود و مجهز به یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز کارل زایس است. صفحه نمایش این گوشی ۵ اینچی با رزولوشن 720p است و در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می شود.
 
image
 
Lumia 730 Dual Sim/Lumia 735 از مایکروسافت
این گوشی با تمرکز بر روی کیفیت دوربین جلو عرضه شده و انتظار می‌رود مورد توجه علاقه مندان به عکس سلفی قرار بگیرد. دوربین جلوی این گوشی ۵ مگاپیکسلی با عمق کانونی ۲۴ میلیمتر است که می‌تواند عکس‌های خیره کننده‌ای بگیرد. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED 4.7 اینچی است که از یک وضوح تصویر 720p بهره می‌برد. این گوشی قابلیت استفاده همزمان از دو سیم کارت را دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند به شبکه 4G نیز متصل گردد.
 
image
 
Desire 820 از اچ تی سی
دیزایر ۸۲۰ دومین گوشی ۶۴ بیتی اچ تی سی است. صفحه نمایش این گوشی 5.5 اینچی با رزولوشن 720p است و می‌تواند به شبکه‌های 4G متصل گردد. پردازنده آن ۸ هسته‌ای از نوع Cortex A53 است و در جلوی آن یک دوربین ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است.
 
image
 
Ascend Mate7 از هوآوی
هوآوی نیز در نمایشگاه ایفا به معرفی محصول پرداخت و فبلت جدید خود به نام Ascend Mate7 را رونمایی کرد. این فبلت از یک صفحه نمایش ۶ اینچی با رزولوشن 1080p بهره می‌برد و از یک بدنه فلزی چشم نواز برخوردار است. قرار گرفتن یک سنسور تشخیص اثر انگشت در پشت این فبلت نیز از دیگر قابلیت‌های ویژه آن است.
 
image
 
Vibe X2 از لنوو
گوشی Vibe X2 از لنوو در این نمایشگاه به دلیل خلاقیت بکار رفته در طراحی و رنگ بندی آن مورد توجه قرار گرفت. بسیاری این گوشی را اولین تلفن هوشمند لایه بندی شده نامیدند. بدین معنی که قاب این گوشی از لایه‌های رنگی متفاوتی تشکیل شده که کاربر می‌تواند بنا به سلیقه خود این لایه‌ها را کم و زیاد کند و رنگ گوشی را تغییر دهد. از دیگر نکات بارز این گوشی مجهز بودن آن به اسپیکرهای ساخته شده توسط JBL است.
 
image
 
 
بهترین تبلت
 
Xperia Z3 Tablet Compact از سونی
سونی در نمایشگاه امسال علاوه بر به روز کردن تلفن هوشمند سری Z خود تبلت‌های سری Z‌ را نیز با عرضه Z3 Tablet Compact به روز کرد. این تبلت که تنها 6.4 میلیمتر قطر دارد نه تنها از باریک‌ترین تبلت‌های بازار محسوب می‌شود بلکه با وزن ۲۷۰ گرمی یکی از سبک‌ترین آن‌ها نیز بشمار می‌رود. این تبلت ضد آب است و از یک صفحه نمایش ۸ اینچی با رزولوشن 1080p بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های آن توانایی اتصال به کنترلرهای PS4 است و توسط آن می‌توان بازی‌های پلی استیشن ۴ را روی صفحه تبلت به صورت ریموت و با کمک کنترلرهای آن بازی کرد. 
 
image
 
Memo Pad 7 از ایسوس، Tab S8 از لنوو و Encore Mini از توشیبا
تبلت‌های ویندوزی نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند که ایسوس، لنوو و توشیبا بیشترین سهم را در آن دارند. تبلت Memo Pad 7 که با ویندوز فون 8.1 عرضه می‌شود از یک فلز سبک به نام دورالومین و فایبرگلس ساخته شده است. تبلت‌های Tab S8 و Encore Mini نیز در رنگ بندی متنوعی عرضه شده‌اند. همچنین همگی این تبلت‌ها از پردازنده ۴ هسته‌ای ساخته شده توسط اینتل نیرو می‌گیرند.
 
image
 
Hero 8 از آلکاتل
در میان تبلت‌های عرضه در ایفا نام آلکاتل نیز به چشم می‌خورد. Hero 8 تبلت اندرویدی آلکاتل است که از یک بدنه آلمینیومی با قطر 7.3 میلیمتر برخوردار است. پردازنده ۴ هسته‌ای، ۲ گیگابایت رم و قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G از دیگر قابلیت‌های آن است. 
 
image
 
 
بهترین لوازم جانبی
 
G Watch R از ال جی
ال جی ظاهرا با عرضه موتو ۳۶۰ از سوی موتورولا احساس خطر کرده و تصمیم گرفته G Watch R را با صفحه نمایش گرد به بازار عرضه کند. ساعت هوشمند جدید ال جی با صفحه نمایش گرد خود در نمایشگاه امسال خودنمایی می‌کند و ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است. این ساعت با سیستم عامل Android Wear عرضه می‌شود.
 
image
 
SmartWatch 3 از سونی
سونی امسال با دست پر به نمایشگاه ایفا ۲۰۱۴ آمده و در کنار مدل جدید تبلت و تلفن هوشمند سری Z، نسخه جدید ساعت هوشمند خود یعنی SmartWatch 3 را نیز رونمایی کرده است. تفاوت اصلی نسل سوم ساعت‌های هوشمند سونی نسبت به نسل‌های قبلی استفاده از سیستم عامل Android Wear است.
 
image
 
ZenWatch از ایسوس
ایسوس نیز در نمایشگاه امسال اولین ساعت هوشمند خود یعنی ZenWatch را رونمایی کرده و نشان داده که می‌تواند یک رقیب جدی برای دیگر سازندگان ساعت هوشمند بشمار آید. ساعت ایسوس از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و با صفحه نمایش AMOLED 2.5 اینچی و خمیده خود توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.
 
image
 
Gear S از سامسونگ
متفاوت‌ترین ساعت هوشمند نمایشگاه امسال را می‌توان ساعت هوشمند جدید سامسونگ یعنی Gear S دانست. این ساعت هوشمند که مجهز به درگاه میکرو سیم کارت است می‌تواند مستقل از هر تلفن هوشمندی عمل کند. این ساعت از یک صفحه نمایشSuper AMOLED خمیده و ۲ اینچی برخوردار است و می‌تواند توسط سیم کارتی که در زیر آن قرار می‌گیرد به شبکه 3G متصل گردد. این ساعت همچنین به نقشه‌های HERE نوکیا مجهز خواهد شد و می‌تواند به عنوان یک مسیریاب نیز ایفای نقش کند.
 
image
 
Gear VR از سامسونگ
سامسونگ امسال یک محصول جدید دیگر نیز معرفی کرد. محصول جدید سامسونگ یک هدست واقعیت افزوده به نام Gear VR است که با همکاری کمپانی Oculus ساخته شده است. این هدست بطور اختصاصی برای گلکسی نوت ۴ طراحی شده و با قرار گرفتن این فبلت داخل هدست می‌توان توسط آن به تماشای تصاویر هیجان انگیز پرداخت.
 
image
 
نظر شما درباره محصولات معرفی شده در نمایشگاه امسال ایفا چیست ؟ آیا نمایشگاه امسال توانست نظر شما را برای به روز کردن گجت‌هایی که دارید جلب کند ؟ 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (41 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۱
این چه حرفیه سیاست سونی اینه که هر 6 ماه یه گوشی بزنهz2هم 6 ماه بعد z1 اومد

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۲
z1 بله ولی z2 انقدر وضعش خراب بود که تو 6 ماه z3 اومد

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۷
تو که این همه کلاس گذاشتی لا اقل میگفتی موتور به جای اتشفشان . هم امروزی تره هم کاربردی تر البته شاید هم لیاقتش همینه

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۷
شما همیشه از آیفون گوشی های سامسونگ طرفداری میکنید یکم از سونی طرفداری کنید مثلاً z3خداییش من z1 دارم یه بارم هنگ نکرده گوشی سامسونگ همه هنگ می کنن بسه به خدا

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۷
باز سامسونگ و بقیه برند ها ساعت زدن جز htc که البته حق داره چون بازم هم کسی محصولاتش رو نمیخره و ضرر میکنه.طراحی سامسونگ هم از خیلیا بهتره