خانهاخبار
آموزش راه اندازی اینترنت 3G ایرانسل و همراه اول بر روی گوشی های اندرویدی و آیفون

آموزش راه اندازی اینترنت 3G ایرانسل و همراه اول بر روی گوشی های اندرویدی و آیفون

: همانطور که اطلاع دارید و پیش از این نیز خدمتتان عرض کرده بودیم دو اپراتور ایرانسل و همراه اول به نسل سوم ارتقاء یافتند. اما در این بین تعدادی از کاربران بعد از این اتفاق با مشکل دسترسی به اینترنت نسل دوم و سوم مواجه شده اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که اینترنت نسل دوم و یا سوم بر روی گوشی شما تنظیم نیست در این پست راهنمای اتصال به اینترنت در این دو اپراتور را نوشته ایم.
۱۳۹۳/۶/۱۰
: همانطور که اطلاع دارید و پیش از این نیز خدمتتان عرض کرده بودیم دو اپراتور ایرانسل و همراه اول به نسل سوم ارتقاء یافتند. اما در این بین تعدادی از کاربران بعد از این اتفاق با مشکل دسترسی به اینترنت نسل دوم و سوم مواجه شده اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که اینترنت نسل دوم و یا سوم بر روی گوشی شما تنظیم نیست در این پست راهنمای اتصال به اینترنت در این دو اپراتور را نوشته ایم. 
 
 
image
 
 
در بخش اول به راهنمای راه اندازی اینترنت همراه اول بر روی گوشی های اندرویدی و آیفون پرداخته ایم. نکته مهم این است که فعلا پیش نیاز داشتن اینترنت 3G بر روی همراه اول طبق گفته سایت این اپراتور موارد زیر است : 
 
  • حضور در محدوده ی  پوشش 3G یا 4G
  •  علامت های  3G ، H  و +H بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که در محدوده پوشش 3G قرار دارید.
  •  علامت های  4G و LTE بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که در محدوده پوشش 4G قرار دارید.
  • استفاده از گوشی هایی که تکنولوژی 3G یا 4G را پشتیبانی می کند. 
  • خرید و فعالسازی بسته هوشمند اینترنت ماهانه

بنابراین با داشتن تمامی شرایط بالا موفق خواهید شد از اینترنت 3G همراه اول استفاده کنید. در غیر اینصورت اینترنت نسل دوم یا EDGE بر روی گوشی شما ظاهر می شود. اما تنظیمات اینترنت همراه اول بر روی گوشی های اندرویدی به چه صورت است؟ 

همراه اول در بخش راهنمای تنظیمات خود برای تمامی گوشی ها نوشته است : در صورتی که سرویس(GPRS)  در تلفن همراه شما فعال باشد، نیازی به تنظیمات اضافه نداشته و تنها در برخی از گوشی های تلفن همراه ضروری است 3G را روشن نمایید. در غیر این صورت می توانید با ارسال نوع و مدل گوشی یا شماره سریال گوشی (IMEI) از طریق پیام کوتاه به شماره 8008، تنظیمات مربوطه را دریافت کنید. در صورتی که به شماره سریال ده رقمی گوشی خود دسترسی ندارید، با وارد کردن کد میانبر *#06# آن را مشاهده کنید.

در صورتی که این روش برای شما جوابگو نبود شما باید به صورت دستی تنظیمات همراه اول را بر روی گوشی خود وارد نمایید : 
 
image

 

نکته اصلی در این تنظیمات بخش APN است که در گوشی خود باید با حروف کوچک mcinet درج کنید. در گوشی های اندروید نسخه 4 به بالا می توانید از مسیر زیر APN را تنظیم کنید: 

ابتدا به Setting رفته سپس به بخش wireless & network وارد شوید. بر روی More تاچ کرده و سپس وارد mobile network شده و در بخش access point names نام APN همراه اول یعنی mcinet را وارد کنید. بعد از آن با یک بار خاموش و روشن کردن گوشی تنظیمات اینتنرنت بر روی گوشی اندرویدی شما ست شده است. 

در آیفون نیز به صورت خودکار APN شناسایی می شود و نیازی به وارد کردن آن نیست اما اگر با قطعی اینترنت مواجه بودید می توانید وارد Setting شده سپس به بخش Cellular وارد شده و بر روی Cellular Data Network کلیک کرده و در بخش APN نام mcinet را وارد کنید. بعد از آن یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کرده تا اینترنت روی گوشی شما ست شود. 

 

اما اگر از اپراتور ایرانسل استفاده می کنید، تنظیمات دستی اینترنت این اپراتور به صورت زیر است : 

 

Value

Item

Irancell-GPRS

Connection Name

mtnirancell

APN

 

برای تنظیمات ایرانسل نیز به مانند همراه اول در گوشی های اندرویدی به مسیر Setting رفته سپس به بخش wireless & network وارد شوید. بر روی More تاچ کرده و سپس وارد mobile network شده و در بخش access point names نام APN همراه اول یعنی mtnirancell را وارد کنید. بعد از آن با یک بار خاموش و روشن کردن گوشی تنظیمات اینتنرنت بر روی گوشی اندرویدی شما ست شده است. 

در آیفون نیز همانطور که گفته شد می توانید وارد Setting شده سپس به بخش Cellular وارد شده و بر روی Cellular Data Network کلیک کرده و در بخش APN نام mcinet را وارد کنید. بعد از آن یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کرده تا اینترنت روی گوشی شما ست شود. 

 

آیا شما مشکلی با تنظیمات اینتنرت این دو اپراتور داشته اید؟ 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (372 نظر)

Aso

۱۴۰۲/۸/۱
با سلام گوشی من همه تنظیمات انترنت را دارد و انجام دادم و علامت فورجی و تری جی(اج) هم نشان میده ولی وقتی روی حالت اج قرار میگیره اصلا انترنت ان کار نمیکنه و هیچ سایت و برنامه ای رو باز نمیکنه، فقط باید فور جی (۴G) باشه ک من چون جایی ک هستم بیشتر تری جی داره ب مشکل خوردم ممنون راهنمایی کنید.

ارشام

۱۴۰۰/۴/۲۳
سلام
من یه تبلت دارم که نسل سه هست و از 3g پشتیبانی میکنه 4g نداره اینترنت هم شارژ کردم ولی داخل صفحه وب نمیشه یا اپ اینترنتی میزارم روش میگه اینترنت وصل نیست درحالیکه وصله همه تنظیمات هم انجام دادم تازه جالب اینجاست که وقتی اینترنتشو وصل میکنم به کامپیوتر و از اینترنت تبلت در کامپیوتر استفاده میکنم صفحات وب رو از داخل کامپیوتر مثل فشنگ میاره بالا
اگه میدوتید مشکل چیه ممنون میشم بهم بگید

فائزه شفیعی زرگر

۱۴۰۰/۲/۱۶
سلام،خسته نباشین،من گوشیم هوآویy330u11اینترت 3Gوجواب میده،سیم کارتمم یوسیم،تنظیمات اینترنتمم درسته اما بازم اینترنتم3Gنمیشه ومشکل دارم،حتی اینترنتمH+مثبتم نمیشه،لطفا´کمکم کنین...

یسنا

۱۳۹۷/۸/۲۷
سلام مرسی ازکمکتون ولی بدردم نخورد من تازگی تبلت خریدم سیم یکمم خرابه درست نمی شهههه روی سیم دوم گذاشتم اینترنتشم eدرحالی کع باید3Gباشعهه تنظیماتشم درستهههه لطفاااااا کمک کنیدخاااااااااااهش

محمد

۱۳۹۷/۶/۱۴
سلام از ديروز اينترنت تري جي رو كه فعال ميكنم وارد صفحه وب نميشه و هيچ پيامي هم از واتساپ نمياره بالا ولي اگر اينترنت رويE باشه با همون سرعت پايين مياره بالا پيام ها رو و وارد صفحه وب هم ميشه .گوشيم ايفون ٤ هست