خانهاخبار
معرفی ۵ اپلیکیشن برای نمایش آب و هوا

معرفی ۵ اپلیکیشن برای نمایش آب و هوا

جی اس ام: اطلاع داشتن از وضعیت آب و هوا تنها چیزی نیست که می‌تواند روز شما را بهتر کند اما حتما می‌تواند دلیل خوبی برای شروع یک مکالمه کوچک باشد. اگر آب و هوای منطقه شما غیر قابل پیش بینی است، اپلیکیشن‌های خوبی هستند که می‌توانند این پیش بینی را درخصوص دمای هوا، شرایط بارندگی و ... به شما اطلاع دهند.
۱۳۹۳/۵/۲۶

جی اس ام: اطلاع داشتن از وضعیت آب و هوا تنها چیزی نیست که می‌تواند روز شما را بهتر کند اما حتما می‌تواند دلیل خوبی برای شروع یک مکالمه کوچک باشد. اگر آب و هوای منطقه شما غیر قابل پیش بینی است، اپلیکیشن‌های خوبی هستند که می‌توانند این پیش بینی را درخصوص دمای هوا، شرایط بارندگی و ... به شما اطلاع دهند تا بتوانید لباس و پوشش خود را مناسب با آن تنظیم کنید، قرار ملاقات‌های خود را در صورت نیاز به زمان دیگری موکول کنید یا برنامه مسافرت خود را تغییر دهید.

 

image

 
در آیتونز اپ استور می‌توان صدها اپلیکیشن برای اطلاع از آب و هوا پیدا کرد که بسیاری از آن‌ها از ظاهر زیبایی برخوردار هستند و اطلاعات کاملی را ارائه می‌دهند. اما واقعا کدام یک از آن‌ها کارآمدتر هستند و می‌توانند همیشه شما را آگاه نگه دارند ؟ در این مطلب به چند تا از بهترین‌ها در این زمینه اشاره می‌کنیم.
 
Weather Line
در اولین نگاه ممکن است خیلی شلوغ به نظر برسد اما بعد از چند ثانیه دقت می‌توانید تصویر کاملا واضحی از وضعیت آب و هوا را به تفکیک ساعتی، روزانه و ماهانه در آن مشاهده کنید. موری که به نظر می‌رسد بسیار هوشمندانه در طراحی آن اجرا شده خطوطی است که بطور عمودی روی صفحه کشیده شده‌اند و وضعیت دما و میزان رطوبت را در هر ساعت یا روز بطور مشخصی تفکیک می‌کنند. سپس با یک خط افقی که در این صفحه رسم می‌شود تغییرات آب و هوایی در یک بازه زمانی مشخص به خوبی معلوم می‌شود.
Weather Line با قیمت ۳ دلار در اپ استور عرضه می شود و شما در ازای پرداخت این مبلغ یک رابط کاربری خلاقانه را برای یک اپلیکیشن آب و هوا دریافت می‌کنید. 
 
image
   
image
 
Perfect Weather
میزان توقع شما از یک اپلیکیشن آب و هوا چقدر است ؟ آیا شما اطلاعاتی بیشتر از حداقل و حداکثر دما را از اپلیکیشن خود می‌خواهید ؟ 
برای این منظور Perfect Weather بسیار قوی و کامل به نظر می‌رسد. این اپلیکیشن اطلاعات خود را از اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) جمع آوری و اطلاعات آب و هوایی را برای روزها و هفته های پیش رو پیش بینی می‌کند. اپلیکیشن را باز کنید تا وضعیت آب و هوای روزها و هفته‌های پیش رو را مشاهده کنید، وضعیت ابرها و بارندگی را در یک نقشه چند لایه از منطقه خود دنبال کنید و حتی در صورت وجود یک وضعیت هشدار دهنده در آینده نزدیک روی گوشی خود نوتیفیکیشن دریافت کنید. تایپوگرافی زیبا و آیکن‌های ساده خوانایی اطلاعات را در این اپلیکیشن ۳ دلاری به بیشترین حد خود رسانده و ترکیب آن‌ها با نقشه متحرک تجربه بی نظیری را رقم می‌زند.
 
image
 
Dark Sky
برقراری تعادل بین حجم زیاد اطلاعات و خوانایی نقطه قوت این اپلیکیشن است. Dark Sky دمای هوا و میزان رطوبت را در مرکز صفحه نمایش می‌دهد و با تپ کردن و کشیدن انگشت روی آن می‌توان به اطلاعات بیشتر دست یافت. همه چیز از سرعت باد گرفته تا میزان رطوبت و وضعیت بارندگی در روزهای آینده به راحتی در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. با تمرکز بر روی هشدار بارندگی این اپلیکیشن می‌تواند قبل از وقوع آن شما را با نوتیفیکیشن مطلع کند. این اپلیکیشن برای استفاده روزانه بهترین عملکرد را دارد و ۴ دلار قیمت دارد.
 
image
 
Yahoo Weather
آب و هوای یاهو از دیرباز کاربران زیادی داشته و از زمانی که اسمارت فونی وجود نداشته، یاهو با نمایش آب و هوا در وب سایت خود به عنوان یک منبع در این زمینه مطرح بوده است. آیفون نیز از ابتدا تا همین نسخه ۷ آی او اس اطلاعات اپلیکیشن پیش فرض آب و هوای خود را از یاهو جمع آوری می‌کند. اما سال گذشته یاهو یک اپلیکیشن مجزا برای نمایش آب و هوا برای کاربران آی او اس عرضه کرد که بسیار کاملتر از اپلیکیشن پیش فرض است. یکی از جذاب ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن امکان نمایش تصاویر هر منطقه در پس زمینه اپلیکیشن است که از سایت اشتراک تصاویر فلیکر برداشت می‌شود. در این اپلیکیشن هرچه بیشتر به سمت پایین اسکرول کنید اطلاعات بیشتری دریافت می‌کنید. اطلاعات آب و هوا در کارت‌های مجزا نمایش داده می‌شوند که می‌توانید ترتیب این کارت‌ها را به دلخواه و بر اساس اولویت تغییر دهید. امکان نمایش نقشه هوایی از منطقه نیز از دیگر نقاط قوت این اپلیکیشن محسوب می‌شود که تراکم ابرها و احتمال بارش را به خوبی می‌توان از آن استخراج کرد. ارسال نوتیفیکیشن نیز در این برنامه بسیار کارآمدتر از دیگر اپلیکیشن هاست. بدین ترتیب که با تنظیم دو زمان مختلف و دلخواه در روز در قسمت تنظیمات اپلیکیشن می‌توانید دو بار در روز با کمک یک نوتیفیکیشن از وضعیت آب و هوا مطلع شوید. بطور مثال اپلیکیشن به صورت خودکار می‌تواند صبح زود شما را قبل از خروج از منزل یا عصر قبل از رفتن به تفریح یا خرید شما را از وضعیت آب و هوا مطلع کند تا آمادگی هر نوع آب و هوایی را داشته باشید. Yahoo Weather به صورت رایگان از اپ استور و گوگل پلی استور عرضه شده است.
 
image
   
image
 
Solar: Weather
اپلیکیشن سولار طراحی به اصطلاح مینیمالی دارد. این اپلیکیشن نسبت به بقیه امکانات کمتری دارد اما تمرکز خود را بر روی سادگی و نمایش سریع اطلاعات مورد نیاز به کاربر قرار داده است. در سولار تعداد شهرهایی که آب و هوای آن‌ها را دنبال می‌کنید به صورت کارت دسته بندی می‌شوند و با باز کردن هر کدام از کارت‌ها دما و وضعیت آب و هوا را مختصر و مفید دریافت کنید. رابط کاربری این اپلیکیشن نیز به گونه‌ای طراحی شده که با حرکات انگشت روی صفحه عملیات مختلفی انجام می‌شود. مثلا با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین یا برعکس دمای هوا را در ساعت‌های مختلف خواهید دید و رنگ پس زمینه اپلیکیشن نیز با توجه به دمای هوا در هر ساعت تغییر خواهد کرد. اپلیکیشن Solar: Weather به صورت رایگان از اپ استور و گوگل پلی استور عرضه شده است.
لینک دانلود Solar: Weather برای آی او اس
 
image
   
image
 
قطعا ده‌ها اپلیکیشن دیگر را می‌توان در اپ استور و گوگل پلی استور یافت که برای نمایش آب و هوا عملکرد فوق العاده‌ای دارند و می‌توانند اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مطلب را به چالش بکشند اما تعداد کمی از آن‌ها هستند که می‌توانند روی تلفن همراه شما جای خود را محکم کنند. اگر شما هم تجربه هیجان انگیزی از دیگر اپلیکیشن‌های آب و هوا دارید آن را با ما و دیگر بازدید کنندگان در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۶
اتفاقا هیچ سیستم عاملی تو نرم افزار های هواشناسی رقیب ویندوزفون نمیشه. چرا؟ چون کافیه نرم افزار حرفه ای میثله wheather flow رو نصب کنین. اونو روی یه کاشیه سایز بزرگ رو صفحه پین کنین و لذت ببرین. نمایش زنده اب و هوا با جزئیات کامل و طراحی گرافیکی فوق العاده کاری میکنه قدرت چیزی به نام کاشی زنده رو درک کنین