خانهاخبار
تیم خالق سیری در حال توسعه یک دستیار صوتی جدید هستند

تیم خالق سیری در حال توسعه یک دستیار صوتی جدید هستند

– جی اس ام: دستیار صوتی اپل یعنی سیری که در iOS 5 به این سیستم عامل اضافه شد یک تحول جدید را در تلفن‌های هوشمند ایجاد کرد. بدین ترتیب که گوگل نیز دستیار صوتی Google Now و مایکروسافت نیز دستیار صوتی کورتانا را به سیستم عامل‌های خود اضافه کردند تا از این قافله عقب نمانند. تیم اصلی سیری در سال ۲۰۱۰ بود که به اپل ملحق شدند. دگ کیتلاس و آدام چیر که حالا دیگر کارمند اپل نیستند با تأسیس Viv Labs می‌خواهند یک دستیار صوتی جدید را پایه گذاری کنند.
۱۳۹۳/۵/۲۲
– جی اس ام: دستیار صوتی اپل یعنی سیری که در iOS 5 به این سیستم عامل اضافه شد یک تحول جدید را در تلفن‌های هوشمند ایجاد کرد. بدین ترتیب که گوگل نیز دستیار صوتی Google Now و مایکروسافت نیز دستیار صوتی کورتانا را به سیستم عامل‌های خود اضافه کردند تا از این قافله عقب نمانند.
تیم اصلی سیری در سال ۲۰۱۰ بود که به اپل ملحق شدند. دگ کیتلاس و آدام چیر که حالا دیگر کارمند اپل نیستند با تأسیس Viv Labs می‌خواهند یک دستیار صوتی جدید را پایه گذاری کنند. آن‌ها اعلام کردند که دستیار صوتی جدیدشان قرار نیست تنها محدودیت‌های سیری را حذف کند بلکه قصد دارند با این پروژه یک دستیار صوتی خلق کنند که اطلاعات خود را از کاربران می‌آموزد و بدون هیچ محدودیتی به سوالات و درخواست‌های آن‌ها پاسخ می‌دهد.
چیر می‌گوید: «سیری و میزان محبوبیتی که در جهان بدست آورده باعث افتخار و غرور ماست اما سیری در بسیاری از جهات می‌تواند بهتر از این باشد. ما می‌خواهیم چیزی خلق کنیم که اساسا با موارد مشابه فتفاوت دارد.»
 
image

 
Viv Labs تأیید می‌کند که سیری، کورتانا و Google Now هم اکنون بیشتر سهم بازار را در اختیار دارند اما محصول جدید Viv چیزی بیشتر از یک سری پاسخ‌های از پیش نوشته شده برای درخواست‌های کاربران است. این برنامه با تجزیه و تحلیل درخواست‌ها با الگوریتم بسیار متفاوتی راه حل و پاسخ آن‌ها را پیدا می‌کند.
محصول Viv که هم اکنون در حال توسعه است اگر به موفقیت نهایی برسد می‌تواند یک انقلاب در زمینه هوش مصنوعی و دستیارهای شخصی بشمار آید. اورن اتزیونی متخصص هوش مصنوعی در Viv می‌گوید: «ما به آینده دستیارهای هوشمند چشم دوخته‌ایم و به دنبال ایجاد یک صنعت چند میلیارد دلاری هستیم.»
این تیم که به بهانه ایجاد سیری به اپل ملحق شده بودند بعدها به دلایل مشکلاتی که با مدیران اجرایی پروژه سیری در اپل داشتند از اپل جدا شدند. کیتلاس درست چند روز پس از رونمایی از سیری از اپل جدا شد و چیر نیز چند ماه بعد از فوت استیو جابز اپل را ترک کرد. به گفته چیر دلیل اصلی او برای ترک اپل فوت استیو جابز بود و اگر استیو جابز همچنان زنده بود او به فعالیت خود در اپل ادامه می‌داد.سومین نفر از تیم خالق سیری یعنی گروبر همچنان برای اپل کار می‌کند.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۵
to 4s ezafe shod na 5

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۳
apple------------- +++++++++++samsung

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۲
من 5s دارم ولی خدایی کورتانا وحشت ناک خوبه

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۲
ههههههه.خنده داره عمرن بتونه رقیب کورتانا شه کورتانا همون طور که سیری رو قورت داد اینم قورت میده

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۲
با توجه به تجربه ای که از هر سه تا دستیار صوتی داشتم واقعا کرتانا سوالات بیشتری رو پاسخ میده و هوش مصنوعی بالاتری داره