خانهاخبار
شهریور زمان مبارزه بزرگان با معرفی گلکسی نوت 4 و آیفون 6، چه انتظاراتی از این دو محصول داریم؟

شهریور زمان مبارزه بزرگان با معرفی گلکسی نوت 4 و آیفون 6، چه انتظاراتی از این دو محصول داریم؟

جی اس ام: شهریور ماهی است که دو کمپانی بزرگ گوشی ساز دنیا دو پرچمدار جدید خود را معرفی خواهند کرد، سامسونگ تایید کرده است که در 12 شهریور گلکسی نوت 4 را معرفی خواهد کرد، و بر اساس شایعه‌ای بسیار محکم اپل در 18 شهریور یعنی 6 روز بعد آیفون 6 را به جهانیان نشان خواهد داد.
۱۳۹۳/۵/۱۵

جی اس ام: شهریور ماهی است که دو کمپانی بزرگ گوشی ساز دنیا دو پرچمدار جدید خود را معرفی خواهند کرد، سامسونگ تایید کرده است که در 12 شهریور گلکسی نوت 4 را معرفی خواهد کرد، و بر اساس شایعه‌ای بسیار محکم اپل در 18 شهریور یعنی 6 روز بعد آیفون 6 را به جهانیان نشان خواهد داد.

 

آیفون 6 بر اساس انتظاری که داریم باید یک انقلاب را در طراحی اپل ایجاد کند، زیرا قرار است که دو آیفون یکی 4.7 اینچی و دیگری 5.5 اینچی را ببنیم. سامسونگ نیز به احتمال قوی کیفیت صفحه نمایش نسل چهارم خانواده گلکسی نوت خود را بالاتر خواهد برد.

 

اما ما چه انتظاراتی از این دو کمپانی داریم؟ بیایید با هم نگاهی مختصر به تمام چیزهایی که از این دو گوشی می‌دانیم بیاندازیم، در همین ابتدا باید این نکته را خاطر نشان کنم که شاید خیلی از چیزهایی که اینجا می‌بینیم شاید در زمانی که دیوایس به طور رسمی معرفی می‌شود دیده نشوند.

 

 

image

 

صفحه نمایش

 

همانطور که در مورد اپل ذکر کردیم، آیفون 6 در دو نوع ارائه خواهد شد که تفاوت این دو نوع در اندازه صفحه نمایش آن‌ها خواهد بود. یکی از مدل‌های آیفون 6 صفحه نمایش 4.7 اینچی و دیگری صفحه نمایشی 5.5 اینچی خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها کمپانی تامین کننده قطعات اپل یعنی فاکسکان شروع به تولید انبوه صفحه نمایش‌های آیفون 6 کرده است و گفته شده که اپل حدود 70 تا 80 میلیون صفحه نمایش را سفارش داده است.

 

آیفون 6 به علاوه به تکنولوژی haptic مجهز است که ارتعاشاتی جزئی را با توجه به آن قسمتی از صفحه نمایش را که لمس می‌کنید منتشر می‌کند. این بدان معنی است که توسعه دهندگان می‌توانند از این ویژگی برای خلق بازی‌های جدید بهره ببرند. علاوه بر این، گزارش‌ها می‌گویند موتور haptic که در آیفون 6 استفاده می‌شود دو تا سه برابر گران تر از موتور ویبراتور نسل قبل خواهد بود.

 

در مورد گلکسی نوت 4 نیز شایعات زیادی وجود دارد، اولین شایعه با این مضمون است که گلکسی نوت 4 به صفحه نمایش 2K با اندازه 5.7 اینچی مجهز است.

 

علاوه بر این گلکسی نوت 4 به احتمال خیلی قوی به ویژگی ضد آب بودن و سنسور حسگر چشم مجهز خواهد بود بدین معنی که شما می‌توانید تمام پرداخت‌های خود از گوگل پلی و صورتحساب خود بدون هیچ مشکلی با اسکن کردن چشم خود پرداخت کنید. همچنین گفته می‌شود صفحه نمایش گلکسی نوت 4 از تکنولوژی صفحه نمایش‌های خمیده سامسونگ که در نمایشگاه CES 2013 در لاس وگاس معرفی شد بهره خواهد بود.

 

رم، پردازنده، فضای ذخیره سازی

 

پردازنده این آیفون A8 خواهد بود و مانند نسل قبلی 64 بیتی خواهد بود. علاوه بر این شاید پردازنده کمکی که M7 است نیز ارتقاء پیدا کند. هنوز مشخص نیست که این پردازنده 2 هسته‌ای است یا 4 هسته‌ای.

 

در مورد رم هنوز نمی‌توان هیچ نظری داد زیرا اپل به استفاده رم با ظرفیت بالا اعتقاد چندانی ندارد اما استفاده از رم  2 گیگابایتی می‌تواند خیلی از کاربران آیفون را خوشحال کند.

 

در مورد نوت 4  نیز انتظار می‌رود که این محصول در دو نوع ارائه شود که تفاوت این دو نوع در پردازنده آن‌ها خواهد بود یکی از مدل‌ها با یک پردازنده 8 هسته‌ای ساخت سامسونگ و دیگری با یک پردازنده 4 هسته‌ای ساخت کوآلکام ارائه شوند. گفته شده که رم گوشی نیز 4 گیگابایتی خواهد بود.

 

همچنین بر اساس شایعات این گوشی بر روی خود حافظه داخلی 128 گیگابایتی خواهد داشت.

 

دوربین

 

باز هم انتظار داریم که اپل وارد جنگ مگاپیکسل‌ها نشود و آیفون 6 را با دوربین 8 مگاپیکسلی ارائه کند. اما بر خلاف اینکه اپل شاید مگاپیکسل دوربین را اضافه نکند باید در دوربین تکنولوژی‌های جدیدی را به کار بگیرد تا بتواند در مبارزه دوربین‌ها باقی بماند به همین خاطر باید شاهد حضور OIS در دوربین آیفون 6 باشیم. فلاش دو تایی نیز به احتمال قوی در جای خود باقی خواهد ماند.

 

البته در کنار این امکانات بر اساس خبر و پتنتی که پیش ازاین منتشر شده بود قابلیت اتصال لنزهای اپتیکال خارجی به دوربین آیفون به راحتی امکان پذیر خواهد شد.

 

نوت 4 نیز شاید به دوربینی با مگاپیکسل بالاتر یعنی 20.1 مگاپیکسل و دوربین جلو 4 مگاپیکسلی مجهز باشد. اگر چه بسیاری از منابع معتبر در مورد دوربین این گوشی عقیده دارند که این گوشی همان دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز به OIS و دوربین جلوی 3.7 مگاپیکسلی خواهد داشت.

 

دیگر شایعات بزرگ

 

اپل بر اساس گفته بسیاری از کارشناسان از شیشه‌های کریستالی سفایر برای محافظت از صفحه نمایش آیفون 6 استفاده خواهد کرد، چیزی که پیش از این در کلید حسگر اثر انگشت آیفون 5s استفاده شده بود.

 

سنسور حسگر اشعه ماورای بنفش و حسگر چشم از امکانات عجیب و غریب نوت خواهند بود.

 

نظر شما در مورد شایعات بالا چیست؟ تصور می‌کنید کدام یک از مشخصاتی که در این خبر به شما معرفی کردم در گوشی‌های آیفون 6 و نوت 4 دیده خواهند شد و کدامیک محال است که در این دو گوشی معرفی شوند؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (79 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۶
کسی ازقیمتش خبرداره عایاااااا؟؟؟

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۱
ایولا حرف دلمو زدی لایککککککککککککک ++++++++++++++++++

مهمان

۱۳۹۳/۶/۹
من اس ٣ دارم هى هنگ مى كنه آلبته اى پد ٢ هم دارم و واقعا كيفيت اپل يه چيزه ديگست ...............فقط اپل........

مهمان

۱۳۹۳/۶/۵
من 9ماهه نت 3 رو دارم.نمیخوام تعریف بیجا کنم ولی واقعا فوق العادس واقعا محشره.اون دوستی که گفت بین اس 5 ونت 3 یا نت4 کدوم رو بخرم من به شما پیششنهاد میدم اگر میتونی صب کن نت4 رو بخر یا اگه نداری نت3.چون واقعا گوشی با کلاس و پرسرعتی هست نت3 توانایی های زیادی داره همه میدونن پس نمیگم و فقط 2تا عیب داره!!! 1-اگر به اینترنت کانکت بشید و از فیلتر شکن برای وب گردی و... استفاده کنید حداکثر یک روز کامل میتونید از باطری استفاده.یعنی از صب تاشب 2-مورد دوم بین تمام گوشی های ساخت بشر هست!!!هنگ کردن.اگر روزانه با گوشی زیاد کار کنید بعداز 1هفته (یعنی تقریبا هفته ایی 1بار) گوشی هنگ میکنه البته بعد از 1تا 2دقه درست میشه.ببینید شما اگر کامپیوتر هم 1هفته روشن بزارید مطمئن باشید هنگ میکنه پس همانطور که سیستم کامپیوتر رو بعد از هر بار استفاده خاموش میکنید گوشی نت3 رو در هر باری که میخواید شارژ کنید در حالت خاموش شارژ کنید مورد دوم اصلاعیب نبود!!!مشکل عمومی بود.مورد اول هم خب وقتی صب تا شب رو گوشی میوفتید انتظار دارید 2.3روز یکبار شارژ کنید؟؟؟ برید حالشو ببرید.فقط نت 3 روعشقه منتظر نت4 هستم ممنون

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۱
من اپل داشتم.مزخرفترین گوشیی بود که تا حالا خریده بودم. واقعن مزخرفه