خانهاخبار
iOS 8 Beta 5 با ۱۰ تغییر جدید عرضه شد

iOS 8 Beta 5 با ۱۰ تغییر جدید عرضه شد

جی اس ام: شب گذشته بتای پنجم از iOS 8 به همراه بتای پنجم از سیستم عامل یوسمتی برای کامپیوترهای مک و بتای چهارم از سیستم عامل Apple TV برای نسل سوم این دستگاه از طرف اپل برای توسعه دهندگان عرضه شد. این نسخه با حجم تقریبی ۲۷۰ مگابایت برای توسعه دهندگانی که بتای چهارم را نصب داشته‌اند از قسمت Software Update در Settings دستگاه قابل دانلود است
۱۳۹۳/۵/۱۴

جی اس ام: شب گذشته بتای پنجم از iOS 8 به همراه بتای پنجم از سیستم عامل یوسمتی برای کامپیوترهای مک و بتای چهارم از سیستم عامل Apple TV برای نسل سوم این دستگاه از طرف اپل برای توسعه دهندگان عرضه شد. این نسخه با حجم تقریبی ۲۷۰ مگابایت برای توسعه دهندگانی که بتای چهارم را نصب داشته‌اند از قسمت Software Update در Settings دستگاه قابل دانلود است؛ همچنین می‌توان از سایت توسعه دهدنگان اپل اقدام به دانلود فایل کامل iOS 8 Beta 5 نمود. هرچه بیشتر به تاریخ عرضه عمومی iOS 8 نزدیک می‌شویم تغییرات در نسخه‌های بتا کوچکتر می‌شوند و به نظر می‌رسد نسبت به بتای چهارم این نسخه از تغییرات محسوس کمتری برخوردار است و تمرکز اپل بیشتر روی رفع ایرادات بتاهای قبلی بوده است. برای نصب این نسخه لازم است حداقل 1.5 گیگابایت فضای خالی روی دستگاه موجود باشد. 
 

image


هم اکنون با هم مروری بر تغییرات این نسخه خواهیم داشت:
 

SMS Relay
به عنوان بخشی از قابلیت Continuity حالا یک پیغام جدید برای افرادی که از این قابلیت استفاده می‌کنند ایجاد شده که از شما سوال می‌کند آیا مایل هستید پیامک‌های خود را بر روی دستگاه‌های مک بیشتری دریافت کنید ؟ به عنوان مثال می‌توان پیامک‌ها را همزمان بر روی یک یا تعداد بیشتری کامپیوتر مک دریافت کرد.
 

image


تغییر نام Home Data به HomeKit
یک تغییر بسیار جزئی در قسمت Settings > Privacy ایجاد شده و آن تغییر نام Home Data به HomeKit است.
 

image


اضافه شدن Health‌ به تنظیمات Privacy
در این نسخه گزینه Health به تنظیمات Privacy اضافه شده که امکان کنترل بیشتری روی داده‌های مربوط به سلامتی را به کاربر می‌دهد.


تغییر آیکن‌های iCloud
آیکن‌های iCloud در این نسخه تغییر محسوسی داشته‌اند که باعث تمایز بیشتر آن نسبت به دیگر قسمت‌ها در Settings دستگاه شده است.
 

image
   
image


امکان روشن یا خاموش کردن پیش بینی لغات در کیبورد
در بتاهای قبلی برای فعال یا غیرفعال کردن قابلیت پیش بینی لغات بایستی از طریق Settings این کار انجام میشد اما این امکان حالا در کیبورد قرار داده شده تا خیلی راحت‌تر و سریع‌تر بتوان این قابلیت را فعال یا غیرفعال کرد. برای این منظور کافیست با نگه داشتن انگشت روی دکمه تغییر زبان در کیبورد به این قسمت دسترسی پیدا کرد.
 

image


جابجایی نوار کم و زیاد کردن نور صفحه از قسمت Wallpaper
در بتای چهارم دیده بودیم که قسمت جدیدی به نام Display & Brightness به Settings اضافه شد و تنظیمات مربوط به تصویر زمینه و نور صفحه از هم تفکیک شدند اما همچنان نوار کم و زیاد کردن نور صفحه در قسمت Wallpaper قرار داشت. حالا در بتای پنجم نوار کم و زیاد کردن نور صفحه به تنظیمات Display & Settings اضافه شده تا این جداسازی بطور کامل انجام شود.
 

image


اضافه شدن لوگوی T-Mobile Wi-Fi برای مشتری‌های این اپراتور
از این پس کاربران اپراتور T-Mobile که از خدمات وای فای آن استفاده می‌کنند می‌توانند لوگوی T-Mobile Wi-Fi را در قسمت نام اپراتور در آیفون خود مشاهده کنند.
 

image


امکان خروجی گرفتن از اطلاعات Health Data
در این نسخه امکان Export گرفتن از اطلاعات مربوط به سلامتی نیز فراهم شده است.
 

image


امکان نگهداری تصاویر و ویدئوها با وضوح کمتر در دستگاه
برای آن دسته از کاربرانی که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در iCloud ذخیر می‌کردند این خبر بسیار خوبی خواهد بود که حالا می‌توانند نسخه کم حجم‌تری از تصاویر و ویدئوها را روی دستگاه خود نگه دارند و نسخه کامل و با کیفیت آن را روی iCloud ذخیره کنند. در واقع تا پیش از این کیفیت و حجم تصاویری که در روی دستگاه و آی‌کلاد وجود داشت یکی بودند اما اپل برای حفظ بیشتر ظرفیت دستگاه این قابلیت را فراهم کرده که نسخه با کیفیت تصاویر روی آی‌کلود ذخیره شوند و نسخه کم حجم‌تر آن‌ها روی دستگاه آی او اس کاربر باقی بمانند.
 

image


از این پس iCloud زمان آخرین همگام سازی (Sync) عکس‌ها را نشان می‌دهد
باز هم برای کاربرانی که تصاویر خود را روی آی‌کلاد ذخیره می‌کنند این می‌تواند قابلیت مفیدی باشد که بدانند تصاویر آن‌ها آخرین بار کی با آی‌کلاد همگام سازی شده‌اند. این اطلاعات در اپلیکیشن Photos بطور مجزا برای هر عکس یا ویدئو در دسترس است. 

پیش بینی می‌شود نسخه نهایی iOS 8 در پاییز امسال همراه با نسخه جدید آیفون عرضه شود.
 

منبع: redmondpie.com

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۵
ببخشید که اهانت میکنم ولی اندروید شما سامسونگیا با به روز رسانیش چه گلی به سرش زده !!

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۴
ios ... یه مدت که با محصولات اپل کار کنی متوجه میشی .. یکپارچکی نرم افزار و سخت افزاری که برای هم طراحی شدن بازدهی دستگاه رو بالاتر از اعداد ارقام و تعداد هسته!!!! بروز میده.. اندروییدی های دل خوش با اندرویید دل خوش باشین و آی او اس رو بزارین برای اونایی که میخوانش.. دخالت نکن!

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۴
شما برید انتی ویروس نصب کنید . شبا دعا کنید که گوگل پلی بسته نشه به ما هم کاری نداشته باشید.ما از سیستم عامامون راضیم. ارزو بر جوانان عیب نیست شاید به تقلب L تونستید اپدیت کنید کیت کت که نشد

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۴
اگه شما همون اول با کپی کردن از روی اپل محصولات خودتون رو درست نمی کردید الان یه حرفی برای گفتن داشتید. بعدش هم باید اینو بدونی محصولات اپل تا 3 نسل قدیمی تر قابل اپدیت هستند ولی سامسونگیا حداکثر تا 1 نسل قدیمی شون رو می تونن اپدیت کنن.اپل یه فروشگاه کاملا بدون تحریم داره ولی برای شماها پشت سر هم گوگل پلی تحریم میشه . به 1001 دلیل دیگه اپل از سلمسونگ پلاستیکی بهتره ولی من نمیگم که ضایع نشی .

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۴
تو که سامسونگی هستی اینجا چه... میکنی