خانهاخبار
10 گجت خاطره انگیز و تاریخ ساز +عکس

10 گجت خاطره انگیز و تاریخ ساز +عکس

: از سال ها پیش گجت ها از جمله وسایلی محسوب می شدند که نیازهای افراد را برطرف می ساختند. با پیشرفت تکنولوژی، گجت ها نیز پیشرفت کرده و بخش عمده ای از زندگی ما را تشکیل دادند. کارهایی که سال ها قبل با روش هایی سخت انجام می شد این روزها از طریق گجت ها به راحتی قابل انجام است. اما در این پست به معرفی 10 گجتی خواهیم پرداخت که در نوع خود تاریخ ساز بوده و شاید شما هم از کاربران آن بوده باشید.
۱۳۹۳/۵/۶

: از سال ها پیش گجت ها از جمله وسایلی محسوب می شدند که نیازهای افراد را برطرف می ساختند. با پیشرفت تکنولوژی، گجت ها نیز پیشرفت کرده و بخش عمده ای از زندگی ما را تشکیل دادند. کارهایی که سال ها قبل با روش هایی سخت انجام می شد این روزها از طریق گجت ها به راحتی قابل انجام است. اما در این پست به معرفی 10 گجتی خواهیم پرداخت که در نوع خود تاریخ ساز بوده و شاید شما هم از کاربران آن بوده باشید. 

 

1- دستگاه پخش ویدیوی JVC HR-3300 

 

image

اولین نسل از دستگاه های پخش ویدیو، دستگاه های JVC HR-3300 بود که شاید همین الان هم در خانه بسیاری از افراد پیدا شود. یک گجت محبوب که از طریق آن می توانستید فیلم های ویدیویی خود را در سایز کوچک و بزرگ پخش کنید. بسیاری از فیلم هایی که همینک در ذهن شما خاطره شده از طریق همین دستگاه پخش شده اند. 

 

2- کنسول بازی ATARI 2600 

 

image

 

در نوع خود یک شاهکار محسوب می شد. دستگاهی که در سال 1977 معرفی شد و از محبوب ترین سرگرمی های کودکان آن نسل محسوب می شد. آتاری تا سال ها بعد توانست افراد را به خود سرگرم کند و با آن دسته های خلبانی معروف خود خاطره های بسیار شیرینی را در کودکی ما بسازد. هنوز هم آتاری را در زیرزمین بعضی از خانه ها می توان یافت که به همراه نوارهای بازی مخصوص خود در کنار هم قرار گرفته اند.آتاری که عملا پدربزرگ PS4 نیز محسوب می شود، شخصیت محبوب کودکی بسیار از افراد بوده است. 

 

3- دستگاه ضبط و پخش صدای SONY WALKMAN 

 

image

 

یک دستگاه دوست داشتنی از سونی که تحولی در دستگاه های پخش صدا محسوب می شد. قبل از سونی واکمن، گوش دادن به موسیقی بدون نیاز به سیم و وسایل مرتبط کار بسیار سختی بود اما واکمن در پخش صدا و موسیقی یک تحول عمده به وجود آورد. این دستگاه که در سال 1979 به بازار عرضه شد تا سال 2003 و قبل از معرفی آی پاد از محبوب ترین دستگاه های پخش صدا بود که بسیاری از جوانان از آن استفاده می کردند. 

 

4- دستگاه ترکیب صدا و موسیقی ROLAND TR-808 

 

image

 

یکی از دستگاه های محبوب قدیمی که در جشن ها از آن برای پخش موسیقی استفاده می شد. این دستگاه در دهه 80 توانست محبوبیت بسیاری کسب کند و پدربزرگ دستگاه های میکس موسیقی امروز محسوب می شود. 

 

5- IBM PERSONAL COMPUTER 

 

image

 

شروع یک دوره جدید با کامپیوترهای شخصی آی بی ام در سال 1981، دستگاه هایی که پدربزرگ کامپیوترهای امروزی محسوب می شوند. IBM با کمک این دستگاه توانست الگو و مشوق خوبی برای کمپانی هایی نظیر مایکروسافت باشد و کم کم با گذر زمان شاهد رایانه های امروزی باشیم که همگی الگو گرفته از این کامپیوتر بوده اند. 

 

6- SONY CDP-101 

 

image

 

بعد از تولید دستگاه های پخش ویدیو توسط سونی، این کمپانی چند سال بعد و در سال 1982 تصمیم به ساخت دستگاه پخش لوح فشرده گرفت تا در این دستگاه ها نیز پیش قدم باشد. سونی و فیلیپس با ساخت لوح فشرده تحولی بزرگ در عرصه انتقال اطلاعات چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت به وجود آوردند. سونی بعد از تولید لوح فشرده به تولید دستگاه های پخش این لوح های فشرده پرداخت و بسیار موفق عمل کرد. 

 

7- SINCLAIR ZX SPECTRUM

 

image

 

یکی دیگر از کامپیوترهای قدیمی که محبوبیت بسیاری بین گیک ها پیدا کرد. دستگاهی بریتانیایی که بعد از IBM Personal Computer در سال 1982 معرفی شد. Spectrum یک کامپیوتر جمع و جور و نازک محسوب می شد که کیبرد آن متصل به پردازنده بوده و با اتصال به تلویزیون شما به یک کامپیوتر کامل تبدیل می شد. این کامپیوتر به کاربرانش اجازه می داد تا با آن برنامه های دلخواه خود را نوشته و بازی های معروفی نظیر Jet Set Willy و Manic Miner را انجام دهند. 

 

8- SEIKO TV WATCH

 

image

 

یک تلویزیون کوچک همراه توسط سیکو که به شما اجازه می داد در یک صفحه نمایش 1.25 اینچی به تماشای تلویزیون بپردازد. این دستگاه در سال 1983 تولید شد و شاید به همراه داشتن یک دریافت کننده نسبتا بزرگ که مجبور بودید آن را در پیراهن خود قرار دهید باعث شد که خیلی زود این دستگاه از بازار محو شود اما سرآغازی برای دستگاه های پخش تلویزیون همراه بود.

 

9- NINTENDO ENTERTAINMENT SYSTEM

 

image

 

نینتندو نیز به مانند آتاری از محبوب ترین کنسول های بازی محسوب می شود که در سال 1983 معرفی شد. این کنسول سرآغاز کمپانی نینتندو و بازی های محبوبی نظیر ماریو بود. در واقع سوپر ماریو با این کنسول به دوران کودکی ما گذاشت. داشتن تفنگ نوری که با کمک آن باید اردک ها را از روی تلویزیون شکار می کردید از بخش های هیجان انگیز این کنسول بود که شاید الان هم در خانه بسیاری از افراد یافت شود. 

 

10- نوکیا 3310

 

image

 

یکی از محبوب ترین گوشی های نوکیا با ظاهری جذاب و آنتن درونی که عملا شروع نسل گوشی های کوچک و جمع و جور بود. 3310 در سال 1999 معروف شد و 15 سال از زمان معرفی آن می گذرد. بازی مار در گوشی های همراه برای بسیار جزوی از خاطرات شیرین محسوب می شود که به همراه این گوشی به بازار عرضه شد. قابلیت دیکشنری T9 نیز بعد از این گوشی وارد بازار شد تا سال ها بعد بر اساس همین الگو قابلیت اصلاح جملات و کلمات به گوشی ها پا بگذارد. 

 

اما این ها بخشی از گجت های تاریخ سازی بودند که می توان از آن نام برد. شما از کدام یک از این گجت ها استفاده کرده بودید؟ به نظر شما جای چه گجتی در این لیست خالیست؟ کدام یک از این گجت ها محبوب تر بوده اند؟ 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۷
یادش بخیر اتاری چه خاطراتی باهاش دارم چقدر دسته شکوندم 4بار فکرکنم رکورد زدم توی شکوندنش

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۱
توجه کنین اولین کامپیوتر با عنوان pc ماله اپل بوده اپل 1 اولین all in one هم ماله اپل بوده اپل دو چیزی ک رویایی با عنوان personal computer شروع شد با عنوان portable computer ادامه داده شد الانم pocket computer مد نظره

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۳
ببخشیدا پدر بزرگ پی سی ها apple 1 بود که سال 1975 بدست استیو وازنیاک اختراع شد

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۱
کامبیز جان این که 3310 نیست! رفیقمونم که میگه من یکیشو داشتم.خخخخخخ

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۰
جاي پلي استيشن ٢ خاليه سال ٢٠٠٣ پدربزرگم از دبي آورد هنوز دارمش اندازه و ارتفاعش ٤ برابر پلي ٢ هاي الانه