خانهاخبار
مقایسه جالبی از سود فروش آیفون و آیپد با سود شرکت‌های بزرگ تکنولوژی

مقایسه جالبی از سود فروش آیفون و آیپد با سود شرکت‌های بزرگ تکنولوژی

جی اس ام: فکر می‌کنید اگر آیفون به تنهایی یک شرکت بود آمار فروش‌اش با چه شرکت‌هایی می‌توانست رقابت کند ؟
۱۳۹۳/۵/۴

جی اس ام: فکر می‌کنید اگر آیفون به تنهایی یک شرکت بود آمار فروش‌اش با چه شرکت‌هایی می‌توانست رقابت کند ؟

هفته پیش اپل آمار فروش محصولات‌اش را در سه ماهه سوم امسال اعلام کرد که حاکی از رشد ۱۵ درصدی فروش آیفون نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بود. با توجه به اینکه آیفون 5s از نظر ظاهری برتری خاصی نسبت به آیفون 5 نداشت و آیفون 5c اصلا انتظارات اپل را برآورده نکرد اما باز هم آمار کلی فروش به سود اپل بود. بنابر آمار منتشر شده اپل در این بازه زمانی تاکنون 35.2 میلیون آیفون به فروش رسانده که از این فروش 19.75 میلیارد دلار سود کسب کرده است.

سال گذشته مجله Businessweek تحقیق جالبی روی فروش محصولات اپل داشت و سود حاصل از فروش محصولات این شرکت را بالاتر از سود ۴۷۴ شرکت از ۵۰۰ شرکت حاضر در شاخص بورس S&P اعلام کرده بود. امسال نیز با توجه به رشد فروش محصولات اپل می‌توان نتیجه‌گیری کرد که اگر آیفون به تنهایی یک شرکت بود آمار فروش‌اش بیشتر از نام‌های بزرگی همچون کوکاکولا، مک دونالدز، آمازون، گوگل و ای‌بی بود. بر این اساس سود 19.75 میلیارد دلاری آیفون در سه ماهه سوم امسال به تنهایی از سود فروش مک دونالدز و کوکاکولا روی هم و سود فروش آمازون بیشتر است.
 

image


این مقایسه در خصوص آمار فروش آیپد نیز نتیجه جالبی دارد. با اینکه آمار فروش آیپد در سه ماهه سوم امسال در مقایسه با سال گذشته کمتر شده و اپل را راضی نکرده است اما باز هم سود 5.9 میلیارد دلاری اپل حاصل از فروش 13.2 میلیون آیپد، به تنهایی از مجموع سود شرکت‌های بزرگی همچون یاهو، فیس‌بوک، لینکداین، توییتر، گروپان و تسلا در زمان مشابه بیشتر بوده است.
 

image


همچنین در مقایسه آمار فروش دیگر محصولاتی که اپل به فروش می‌رساند نیز به نتایج جالبی می‌رسیم. به عنوان مثال سود 1.3 میلیارد دلاری اپل از فروش لوازم جانبی فراتر از سود 1.05 میلیارد دلاری رستوران‌های زنجیره‌ای چیپوتله بوده است. یا مثلا سود 4.5 میلیارد دلاری اپل از فروشگاه آیتونز مقداری بیشتر از سود ای‌بی در زمان مشابه است. حتی در زمانی که روز به روز فروش آیپادهای قدیمی اپل رو به کاهش است باز هم سود 442 میلیون دلاری حاصل از فروش آن ۷۷ درصد از سود 250 میلیون دلاری توییتر بیشتر است.

حال با توجه به اینکه فصل سوم ۲۰۱۴ هنوز به پایان نرسیده اپل انتظار دارد در پایان این فصل سود کلی ۴۰ میلیارد دلاری را تجربه کند.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۵
اگه سیستم عامل IOS نبود ... دیگه اپلی هم نبود... چون با سخت افزار خیلی پایینتر از سایر گوشی های اندرویدی ، گوشی اپل سرعت بیشتری داره و همه این سود هارو از این معجزه IOS در آوردن... ولی قیمتش محصولاتش منطقی نیست و باید پایین بیارن... بابا مردم هم حق دارن

مهمان

۱۳۹۳/۵/۵
آیفون بیچاره کارش به جایی رسیده که هی باید منت اون شرکت چینی و اون فولان کمپانی رو بکشه تا بتونه گوشی بزنه! هر روز یه خبر جدید از آیفونش میاد و فردا میگن باز "به مشکل برخورده! باز "کم آورده! باز "به در بسته خورده و باز "باید منت یکی دیگه رو بکشه که شاید ایندفعه بتونه سفارشاتش رو تحویل بده!! فقط استیو جابز بود که میتونست اپل رو از همچین سردرگمی هایی نجات بده. *سعید*

مهمان

۱۳۹۳/۵/۵
خوشم میاد یه تنه همه رو حریفه ... به این میگن قدرت.. به این میگن کیفیت

مهمان

۱۳۹۳/۵/۵
من تازه فهمیدم....نصف 120 میلیون از مردم جهان نمیفهمن فقط شما میدونی...هنر نزد ایرانیان است و بس...!!!!!

مهمان

۱۳۹۳/۵/۵
آمارمشابهی از نوکیا سامسونگ وسونی هم ارائه کنید