خانهاخبار
9 راه برای کنترل آیفون با ایرپادز یا هدفون

9 راه برای کنترل آیفون با ایرپادز یا هدفون

: یکی از ابداعات اپل که بر روی آیفون 5 عرضه شد ایرپادز بود. شاید فکر کنید که ایرپادز تنها برای گوش دادن موسیقی است اما در واقع شما با ایرپادز 8 کار مختلف می توانید انجام دهید که در این پست به آن پرداخته ایم.
۱۳۹۳/۴/۳۰

: یکی از ابداعات اپل که بر روی آیفون 5 عرضه شد ایرپادز بود. شاید فکر کنید که ایرپادز تنها برای گوش دادن موسیقی است اما در واقع شما با ایرپادز 9 کار مختلف می توانید انجام دهید که در این پست به آن پرداخته ایم. 

 

image

 

در ابتدا با بخش های مختلف ایرپادز اپل آشنا می شنویم و اینکه هر بخش چه وظیفه ای در حالت عادی دارد : 

 

image

 

کنترل صدا:

اگر از اشخاصی محسوب می شوید که مدام در حال گوش دادن به موسیقی هستید، می دانید که ایرپادز اپل کمک حال بسیار بزرگی برای شماست. اما آیا کار ایرپادز تنها گوش دادن به موسیقی است؟ شما از طریق ایرپادز می توانید کنترل کاملی بر روی موسیقی در حال پخش از گوشی داشته و بدون نیاز به دیدن صفحه نمایش گوشی، موسیقی در حال پخش را کنترل کنید. اما وظایفی که ایرپادز در حین پخش موسیقی انجام می دهد چیست؟ 

1- پخش و توقف موسیقی : ساده ترین کاری که ایرپادز انجام می دهد پخش و متوقف کردن موسیقی است. برای اینکار کافیست قسمت میانی دکمه ایرپادز را فشار داده تا آهنگ پخش یا متوقف شود. 

2- رفتن به موسیقی بعد یا قبل : برای پخش آهنگ بعدی یا آهنگ قبلی کافیست دو بار دکمه بالایی یا پایینی روی هدفون را فشار داده تا ترک بعدی موسیقی یا ترک قبلی آن پخش شود. 

3 - زدن به جلوی موسیقی یا زدن به عقب : برای جلو زدن موسیقی در یک ترک یا عقب بردن آن کافیست که دکمه بالا یا پایین روی هدفون را نگه داشته تا موسیقی به بخش دلخواه شما برسد. 

4- تکرار آهنگ ف: همانطور که گفته شد با دو بار فشردن دکمه بالا و یا پایین موسیقی بعدی یا قبلی پخش می شود اما اگر دوست دارید موسیقی فدوباره پخش شود سه بار پیاپی دکمه وسط ایرفون را فشار دهید. 

 

image

 

تماس های تلفنی : 

یکی دیگر از وظایف ایرپادز کنترل تماس های تلفنی شما و سهولت انجام پاسخگویی به آن هاست. اما سه کاری که می توانید با ایرپادز انجام دهید به شرح زیر است :

5- پاسخگویی یا قطع تماس : شما می توانید با زدن دکمه وسط بر روی ایرفون تماس تلفنی را پاسخ داده و یا تماس فرا قطع نمایید. 

6- رد کردن تماس تلفنی : برای رد کردن یک تماس تلفنی با هدفون می توانید دکمه وسط هدفون را گرفته و دو ثانیه نگه دارید تا تماس تلفنی رد شود. در صورتی که صندوق صوتی شما فعال باشد فرد پشت خط به صندوق صوتی هدایت می شود. 

7- سوییچ کردن بین تماس های پشت خط و تماس ف: اگر کال ویتینگ شما یا همان سرویس انتظار در پشت خط فعال است و تماسی پشت تماس فشما آمده است و می خواهید بین تماس های خود سوییچ کنید کافیست در حین مکالمه با شخص اول دکمه وسط ایرپادز را فشار داده تا به تماس دوم منتقل شوید و فرد اول بر روی وضعیت هلد یا انتظار قرار بگیرد. شما می توانید با فشردن دوباره دکمه وسط ایرپادز به تماس اول برگردید. اگر می خواهید که مکالمه اول شما قطع شده و وارد مکالمه با نفر دوم شوید کافیست دکمه وسط هدفون را حین مکالمه دو ثانیه نگاه داشته و به تماس فرد دوم پاسخ دهید. 

 

کارایی های دیگر : 

اما کارایی های ایرپادز اپل به همین موارد ختم نمی شود و شما را در دو بخش دیگر کمک خواهد کرد، دوربین و سیری : 

8- گرفتن عکس : یکی از کارهایی که با ایرپادز می توانید انجام دهید گرفتن عکس است. بدین ترتیب ایرپادز شما به یک وسیله برای کنترل دوربین آیفون شما تبدیل می شود. برای اینکار کافیست که دوربین گوشی را باز کرده و سپس با فشردن دکمه + بر روی هدفون از خودتان عکس بگیرید. این کار برای نقاط کم نور بسیار مفید است تا گرفتن عکس توسط دستانتان سبب لرزش گوشی و تار شدن عکس نشود. 

9- سیری : برای اینکه سیری را فراخوانی کنید می توانید دکمه وسط روی ایرپادز را نگاه داشته تا صدای سیری را شنیده و درخواست خود را مطرح کنید. 

 

تمامی فعالیت های گفته شده بر روی تمامی هدفون های اپل چه ایرپادز و چه نسل قبل تر از آن کار می کند. به نظر شما کدام یک از این فعالیت ها کاربردی تر است؟ آیا با همه این فعالیت ها آشنا بودید؟ 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱
chera kar nemikone doostan ???? man anjma dadamm nashod ke

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱
والا ما با گوشی های نوکیا 7-8 سال پیش تقریبا بیش ترش رو داشتیم، فکر نکنم کار شاقی کرده باشه

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳۱
شما آرامش خودتو حفظ كن !!!!! بلك بري بخر كسي مجبورت نكرده خبراي مربوط به اپل رو بخوني عزيزم

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳۰
Blackberry bekhatere amniate balashe ke messege haro cod gozari mikoneo hich hackeri nemitoone behesh dastresi peyda kone, kolan brande blackberry sedayee nadade ama shakhee be nobe khodesh.

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳۰
اینا فقط رو ایفون جواب میده روی آیپاد جواب نداد چون رو 5s انجام شد ام رو mini نه البته من که خودم هم اپل دارم هن سامسونگ s5 قبلش s3 داشتم همین کارارو میکرد کلن من بخاطر خلاقیت این دو شرکته که عاشقشونن چه s5 و چه 5s