خانهاخبار
18 راه برای کاهش مصرف باتری آیفون شما - قسمت دوم

18 راه برای کاهش مصرف باتری آیفون شما - قسمت دوم

: در روزهای گذشته به معرفی 9 راه برای کاهش مصرف باتری آیفون پرداختیم. امروز به معرفی 9 راه باقیمانده خواهیم پرداخت.
۱۳۹۳/۴/۲۴

: در روزهای گذشته به معرفی 9 راه برای کاهش مصرف باتری آیفون پرداختیم. امروز به معرفی 9 راه باقیمانده خواهیم پرداخت که از طریق انجام آن می توانید مصرف باتری آیفون خود را کاهش دهید. 

 

image

 

همیشه آپدیت باشید:

 
به روزرسانی مرتب اپلیکیشن ها و سیستم عامل باعث می شود مصرف باتری کاهش یابد. معمولا اپلیکیشن ها و سیستم عامل ها با بروزرسانی، حفره های خود را بسته و در نتیجه مصرف باتری را کاهش می دهند. بنابراین سعی کنید همیشه به روز بوده و از آخرین نسخه از اپلیکیشن ها و آخرین نسخه iOS بهره ببرید. 
 

تبلیغات را محدود کنید: 

 
شاید کسی نباشد که از تبلیغات متنفر نباشد. بسیاری تبلیغات را اخلالگر و وقفه انداز در کار خود می دانند و این می تواند شامل تبلیغات درون اپلیکیشن ها در آیفون باشد. برای خاموش کردن تبلیغات می توانید به منوی ستینگ رفته سپس وارد بخش Privacy شوید و در نهایت Limit Ad Tracking را روشن نمایید. 
 

نور صفحه نمایش را بهینه کنید:

 

 

image

 
قرار دادن نور صفحه نمایش آیفون بر روی وضعیت حداکثر باعث می شود مصرف باتری شما به شکل چشم گیری افزایش پیدا کند. در اینجا شما می توانید از وضعیت نور اتوماتیک بهره برده و با روشن کردن این آپشن در منوی Setting ، بخش Wallpaper & Brightness، میزان نور صفحه نمایش خود را بر اساس نور محیط بهینه کنید. با روشن کردن این آپشن در نور زیاد مانند نور خوشید، نور آیفون شما زیاد و در نقاط کم نور مانند اتاق خواب، نور گوشی نیز کم می شود تا چشمان شما خسته نشده و مصرف باتری کنترل گردد. 
 

گزینه ارسال بازخورد به اپل را غیرفعال نمایید: 

 
آیفون به صورت خودکار اتفاقاتی که برای سیستم عامل گوشی شما می افتد را برای اپل ارسال می کند تا در نسخه های آتی آی او اس، ایرادهایی که منجر به این اتفاقات بوده است را رفع کند. این قابلیت در عین حال که می تواند مفید باشد موجب افزایش مصرف باتری آیفون شما می شود. برای غیرفعالسازی این قابلیت به منوی ستینگ رفته سپس وارد بخش General و About شده و در پایین این منو بر روی گزینه Diagnostics and Usage تاچ کنید. سپس وضعیت این منو را بر روی Don't Send قرار دهید. 
 

ایردراپ و بلوتوث را خاموش کنید: 

 

image

 

 
اگر 24 ساعت روز و 7 روز هفته مشغول انتقال فایل از طریق بلوتوث و ایردراپ نیستید، بهتر است این گزینه ها را خاموش نگه داشته و در مصرف باتری خود صرفه جویی کنید. روشن بودن این دو گزینه تاثیر به سزایی در افزایش مصرف باتری آیفون شما خواهد داشت. بدین منظور وارد منوی کنترل سنتر شده و گزینه ایردراپ را تاچ کرده و گزینه Off را انتخاب کنید. 
 

ویبره گوشی را خاموش کنید:

 
ویبره از جمله بخش هایی است که انرژی بسیار زیادی از باتری شما می گیرد. بنابراین اگر همیشه صدای زنگ گوشی شما بلند بوده یا همیشه گوشی تان پیش روی شماست بهتر است ویبره آیفون را خاموش کنید. بدین منظور به منوی Setting رفته و سپس وارد بخش Sounds شوید و گزینه ویبره را بر روی حالت خاموش تنظیم نمایید. شما می توانید ویبره را فقط وقتی گوشی تان سایلنت است، فعال کرده تا هیچ تماس ضروری از دست ندهید. 
 

گزینه تکرار نوتیفیکیشن پیامک ها را خاموش کنید:

 
یکی از قابلیت های آی او اس ارسال دوباره نوتیفیکیشن دریافت پیامک است که به کاربر کمک می کند هیچ پیامی را در زمان دریافت از دست ندهد. اما این تکرار پشت سر هم نوتیفیکیشن باعث افزایش مصرف باتری آیفون شما می شود. برای غیرفعالسازی این منو به ستینگ رفته و سپس وارد بخش نوتیفیکیشن سنتر شوید. سپس بر روی گزینه Messages تاچ کرده و Repeat Alerts را خاموش نمایید. اگر به این قابلیت نیاز دارید می توانید آن را بر روی حداکثر یک بار تکرار قرار داده تا اگر پیامکی دریافت کردید نهایتا با یک بار یادآوری آن را از دست ندهید. 
 
 

بروزرسانی خودکار زمان و تاریخ را غیرفعال کنید: 

 

image

 

 
اگر مرتب بین کشورهای مختلف در سفر نیستید روشن بودن این گزینه می تواند تاثیر به سزایی در افزایش مصرف باتری آیفون شما داشته باشد. تطبیق زمان بر اساس مکان فعالی شما نیازمند چک کردن مداوم مکان شما دارد و بدین ترتیب باعث افزایش مصرف باتری آیفون می شود. شما می توانید این قابلیت را از منوی ستینگ و سپس جنرال و در نهایت Date & Time غیرفعال نمایید. 
 

به سیری مرخصی دهید:

 
اگر از دستیار اپل استفاده نمی کنید بهتر است به وی مرخصی دهید. همیشه آماده به کار بودن سیری موجب افزایش مصرف باتری آیفون شما می شود. برای این کار به منوی ستینگ رفته و وارد بخش جنرال شده و بر روی گزینه سیری تاچ کنید. در اینجا می توانید سیری را غیرفعال نمایید. 
 
 
اما این 18 راه، راه هایی هستند که از طریق آن می توانید مصرف باتری آیفون خود را کاهش دهید. شما از کدام یک از این روش ها پیش از این استفاده می کردید؟ چه روشی برای کاهش مصرف باتری آیفون پیشنهاد می دهید؟ آیا از باتری گوشی خود راضی هستید؟ 
 
 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مهمان

۱۳۹۶/۳/۲
شما وقتي ايفون را خريديد بايد ٦ ساعت شارژ كنيد تا از حالت اكبند در بيايد اگر اين كار رو قبلا كرديد بعيد ميدونم فقط ايفون شما اين مشكلو داشته باشه

مهمان

۱۳۹۶/۳/۲
نه زياد راضي نيستم اموزشتون هم تاثير زيادي بر ايفون نداشت ولي ايفون خوبيش به اينه كه خيلي خيلي فوق العاده سريع شارژ ميشه ايفون فايو عادي ام

Mohammadreza

۱۳۹۶/۱/۳۱
من ايفون ٧پلاس گرفتم يك هفته ميشه خيلي زود باطري خالي ميكنه ميخواستم بدونم مشكل از باطري گوشي هستش چون كاملا نو هستش.ممنون ميشم ج منو بدين

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۸
***نحوه غير فعال کردن SMS تبليغاتى ايرانسل و همراه اول*** اگر ايرانسل کلافتون کرده عدد 2 رو به شماره 5005 بديد و پيامكهاى تبليغاتى روغير فعال کنيد. همچنين،براى خلاصى از اس ام اس همراه اول عدد 1 را به 8999 ارسال کنيد.پس از ٢٤ ساعت سرويس تبليغاتى غيرفعال ميشه. براى خيليها من جمله خودم،پيش اومده كه از اين موضوع كلافه شدن. سپاس

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۴
میگم چطوره اصلاً گوشی رو خاموش کنیم، فقط از دور بهش نگاه کنیم نه؟!!!