خانهاخبار
انقلاب در سیستم مدیریت ایمیل با Inbox

انقلاب در سیستم مدیریت ایمیل با Inbox

دانیال حافظیان - نویسنده مهمان: با وجود همگانی شدن پست الکترونیکی برای بیش از یک دهه، سیستم مدیریت محتوا در آن هنوز تغییری نکرده و به یک کلیشه چند ساله تبدیل شده است. حال سرویس Inbox با معرفی در یک استارآپ محلی و شعار "نسل جدید پلتفرم ایمیل" قصد جایگزینی پروتکل هایی مثل IMAP و SMTP و ایجاد یک انقلاب در این زمینه را دارد.
۱۳۹۳/۴/۲۱
دانیال حافظیان - نویسنده مهمان: با وجود همگانی شدن پست الکترونیکی برای بیش از یک دهه، سیستم مدیریت محتوا در آن هنوز تغییری نکرده و به یک کلیشه چند ساله تبدیل شده است. حال سرویس Inbox با معرفی در یک استارآپ محلی و شعار "نسل جدید پلتفرم ایمیل" قصد جایگزینی پروتکل‌هایی مثل IMAP و SMTP و ایجاد یک انقلاب در این زمینه را دارد. 
قبل از شلوغ شدن پوشه اسپم ایمیلتان سیستم شروع به کار میکند. اشتباه نکنید، اینباکس یک برنامه نیست؛ بلکه تنها یک پلتفرم متن باز و موتور هماهنگی برای اضافه شدن توسط سازندگان و ارائه دهندگان سرویس های بزرگ ایمیل مثل Gmail، Yahoo و Outlook است. 
 
image

همانطور که اشاره شد این سیستم به تنهایی متن باز است اما سازندگان Inbox قصد عرضه آن را به صورت یک هاست SaaS (نوعی سرویس که استفاده کنندگان آن به صورت اجاره ای برای دسترسی پول پرداخت می‌کنند) در آینده نزدیک ارائه خواهد شد. در همین حال مصرف کنندگان این پلتفرم (که ارائه دهندگان سرویس ایمیل هستند) می‌توانند برنامه‌های خود را با استفاده از API این سیستم طراحی و برای عرضه ارائه کنند. 
تیم سازنده Inbox را عمدتاً تازه فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه MIT تشکیل می‌دهند. مدیر ارشد گروه Michael Grinich قبلاً  به عنوان مهندس و طراح در Dropbox و Nest مشغول بوده و دیگر خالق اینباکس، Christie Spang در گذشته سابقه کار بر روی کرنل لینوکس در Ksplice را دارد. 
نکته جالب اینجاست که اینباکس دقیقاً یک هفته بعد از ارائه API سرویس معروف جیمیل برای سازندگان معرفی شده و به عنوان یک سیستم متن باز و تحت پشتیبانی تعداد زیادی از ارائه دهندگان خود را جلوتر از جیمیل می‌بیند. 
ما همیشه دنبال یک راه حل اساسی برای مشکل دسته بندی ایمیل‌هایمان بودیم و حالا Inbox این اجازه را به ارائه دهندگان می‌دهد که این بستر آرمانی را برای سرویس پرطرفدار پست الکترونیکی ارائه کنند. 
منبع: thenextweb.com
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۲
زیر دیپلم بنویس ما هم بفهمیم

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۱
انقدر نوشتی آخرش نگفتی دقیقا چکار میکنه