خانهاخبار
معرفی دو اپلیکیشن که از خاطرات شما محافظت می‌کنند

معرفی دو اپلیکیشن که از خاطرات شما محافظت می‌کنند

نویسنده مهمان: یک روز، شاید به زودی گوشی‌خود را با افتادن در جوی آب و یا اتفاقاتی از این قبیل از دست بدهید و زمانی که متوجه می‌شوید جایگزین کردن یک گوشی دیگر چقدر هزینه دارد عمیقا ناراحت می‌شوید. اما چیزی که بیشتر از آن ممکن است شما را ناراحت کند، از دست دادن تمام عکس‌ها و فیلم‌ها و تصاویری است که در گوشی خود داشته‌اید.
۱۳۹۳/۴/۲۱

نویسنده مهمان: یک روز، شاید به زودی گوشی‌ خود را با افتادن در جوی آب و یا اتفاقاتی از این قبیل از دست بدهید و زمانی که متوجه شوید جایگزین کردن یک گوشی دیگر چقدر هزینه دارد عمیقا ناراحت می‌شوید. اما چیزی که بیشتر از آن ممکن است شما را ناراحت کند، از دست دادن تمام عکس‌ها و فیلم‌ها و تصاویری است که در گوشی خود داشته‌اید.
پیغام تصویری که دوست‌تان در یک روز خاص برایتان ارسال کرده بود، عکسی که در یک جشن از خودتان و دیگران گرفته بودید، و یا عکس اتومبیل شخصی‌تان قبل از اینکه آن را بفروشید، همه و همه به یکباره از دست رفته‌اند.
برای اینکه این اتفاقات پیش نیاید و خاطرات‌تان در معرض خطر قرار نگیرد راه‌حل‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال شما باید مطمئن شوید آن‌ها جایی در فضای ابری و ترجیحاً به طور خودکار ذخیره می‌شوند. چندین سرویس مختلف برای انجام این کار وجود دارد، اما ممکن است کار با آنها کمی پیچیده و خسته‌کننده باشد، بنابراین آنها اغلب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.
 

image


با Picturelife نیازی به حافظه بزرگ روی گوشی خود ندارید
اما دو شرکت فکر می‌کنند راه‌حل موثرتری برای کاربران یافته‌اند تا بتوانند به راحتی تصاویر و فیلم‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنند. در واقع هدف این نیست که شما یک اپلیکیشن ذخیره‌سازی ابری در کنار اپلیکیشن‌های دوربین و تصاویر خود داشته باشید بلکه هدف جایگزین کردن اپلیکیشن ذخیره‌سازی ابری به جای آنهاست. راه‌حل این شرکت‌ها شبیه به برنامه‌های ذخیره‌سازی عکس مثل Loom و Everpix نیست و در واقع به آن هدف هم ارائه نشده است. آنها بیشتر شبیه به همین اپلیکیشن‌های دوربین و تصاویر شما که درحال حاضر استفاده می‌کنید هستند و دخالتی روی چگونگی مدیریت عکس‌هایتان در فضای ابری ندارند.
Nate Westheimer مدیرعامل Picturelife، بر اساس یک تحقیق روی هوم اسکرین گوشی کاربران گفته بود: "هیچ‌کس تاکنون موفق به جایگزینی اپلیکیشن تصاویر نشده است". بنابراین خودش مأموریت انجام این کار را برعهده گرفت.
آخرین نسخه Picturelife  برای کاربران آیفون و اندروید قصدش این است که شما تمام تصاویر خود را یکجا گردهم آورید. وقتی آن را نصب می‌کنید تمام عکس‌ها و فیلم‌هایی که تاکنون گرفته‌اید را می‌خواند و تقریباً بلافاصله آنها را نمایش می‌دهد. نیازی نیست نگران بارگذاری‌های طولانی و یا ساختن حساب کاربری باشید، این اپلیکیشن به راحتی یک تایم‌لاین مرتب از عکس‌هایتان را دراختیارتان قرار می‌دهد. در واقع شما می‌توانید از Picturelife به عنوان اپلیکیشن تصاویر خود استفاده کنید و همچنین اگر بخواهید می‌توانید گزینه تهیه نسخه پشتیبان، که این اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد را فعال کنید. Picturelife یک فضای ۸ گیگابایتی رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که تقریبا معادل با همان فضایی است که اغلب کاربران روی گوشی‌ها و گالری تصاویر خود برای ذخیره عکس‌ها دارند. همچنین این شرکت به ازای ۱۵ دلار در ماه فضای نامحدود به کاربران خود ارائه می‌دهد.
 

image
  
image


هنگامی که برنامه برای تهیه نسخه پشتیبان تنطیم می‌شود، شما می‌توانید تمام عکس‌هایتان را در سایت Picturelife ببینید که در نوع خود یکی از سریعترین راه‌هایی است که تست شده است. این برنامه نسبت به نسخه‌ی سال گذشته خود تفاوت چندانی نداشته اما یک ویژگی خوب که به آن اضافه شده این است که با اتصال به حساب کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف عکس‌هایی که در آن‌ها منتشر می‌کنید را نیز درون خود نگه می‌دارد تا خیال شما را از بابت امن بودن آن‌ها در مواجهه با هر اتفاقی راحت کند.
 

image


Shutter یک دوربین بیکران از StreamNation
اپلیکیشن جدید دیگری با نام Shutter ایده‌ی Picturelife را با هدف جایگزینی اپلیکیشن دوربین، یک قدم جلوتر برده است. در واقع با جایگزینی هردو اپلیکیشن دوربین و تصاویر، Shutter امیدوار است که شما دیگر هرگز مجبور نشوید عکس یا فیلمی که می‌گیرید را پاک کنید.
در Picturelife، تهیه نسخه پشتیبان از عکس‌ها همچنان مستلزم این بود که عکس‌ها برای داشتن فضایی بیشتر از گالری تصاویر شما حذف شوند، اما در اینجا نیازی به این کار نیست. Shutter یک فضای نامحدود برای عکس‌هایی که با دوربین خود می‌گیرید در اختیارتان قرار می‌دهد. Jonathan Benassaya خالق اپلیکیشن شاتر، می‌گوید: "افراد زیادی هستند که فیلم‌هایی با کیفیت فول اچ دی یا 1080p می‌گیرند و گوشی‌هایی با دوربین ۴۱ مگاپیکسل می‌خرند اما نمی‌توانند از آنها به خوبی لذت ببرند". اگرچه با اینکه افراد زیادی با دوربین‌های ۴۱ مگاپیکسلی کار می‌کنند موافق نیستیم اما در این مورد شکی نیست که میزان فضایی که عکس‌ها و فیلم‌های ما دراختیار می‌گیرند به نسبت کل فضایی که گوشی ما در اختیار دارد، فضایی زیادی است. با این اپلیکیشن می‌توانید هزاران عکس و فیلم بگیرید بدون اینکه از فضای موجود در دستگاه خود استفاده کنید؛ آنها به طور مستقیم و خودکار روی فضای ابری آپلود و ذخیره می‌شوند. همچنین مدیریت هوشمند آفلاین شاتر دسترسی به ۲۰۰ عکس و فیلم آخر را در زمانی که آفلاین هستید برای شما فراهم می‌کند.
شاتر طوری طراحی شده که شما را به استفاده از وب‌سایت اصلی‌اش یعنی StreamNation ترغیب می‌کند، که البته فضای نامحدود درآنجا رایگان نیست. در StreamNation می‌توانید به ازای ۲۰ دلار در ماه هرچقدر عکس و ویدیو که می‌خواهید از کامپیوتر خود آپلود کنید، البته لازم به ذکر است شما می‌توانید به عکس‌ها و فیلم‌هایی که با شاتر گرفته‌اید به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. می‌توان گفت قیمت گذاری طرح‌های StreamNation‌ به گونه‌ای هوشمندانه طراحی شده‌اند که کاربر می‌تواند مدیریت عکس‌ها و فیلم‌های خود را بدون وارد شدن هیچ آسیبی به آن‌ها به آن بسپارد. به گفته‌ی Benassaya کاربران نسخه دسکتاپ بطور معمول هرکدام ۳۵۰ گیگابایت آپلود در این سرویس دارند.
او ادعا می‌کند "اگرچه سرویس دراپ باکس ۳۰۰ میلیون کاربر دارد، اما نمی‌توان گفت چند نفر از آنها بیشتر از آن فضای رایگانی که دراختیارشان قرار داده شده استفاده می‌کنند و تمام محتوای خود را درآنجا قرار می‌دهند".
به وسیله این اپلیکیشن می‌توانید یک شبکه خصوصی با اقوام یا دوستان خود بسازید و عکس و فیلم‌های خود را با آنها به اشتراک بگذارید و یا آنها را در شبکه‌های اجتماعی رایج به اشتراک بگذارید. البته فراموش نشود تا زمانی که شما نخواهید آنها به طور خودکار به شکل محرمانه ذخیره می‌شوند.
 

image


پیکچرلایف امکان ویرایش و فیلترگذاری عکس‌ها را به شما می‌دهد، چیزی که کمتر شرکت‌های "دخیره‎سازی ابری" به کاربران خود ارائه می‌دهند. هر دو اپلیکیشن با برنامه‌های موجود مثل iPhoto و Apertrue روی مک و کتابخانه‌های Lightroom روی ویندوز کار می‌کند.
امروزه راه‌حل‌هایی شبیه به عملکرد این اپلیکیشن‌ها و با محوریت ذخیره‌سازی ابری وجود دارد. مانند گوگل درایو، مایکروسافت اسکای درایو، دراپ باکس و برنامه‌های دیگر که ویژگی ذخیره‌سازی خودکار را برای گوشی دارند اما هیچکدام برای جست و جو و گشتن در بین عکس‌ها مناسب نیستند. قابلیت Photo Stream در آی او اس نیز محدودیت‌های گیج‌کننده ای دارد و خیلی احساس فضای ابری را القا نمی‌کند.
دراپ باکس که در سال گذشته Loom و Snapjoy را به مجموعه خود اضافه کرد، اپلیکیشن خوبی برای تلفن‌های همراه به نام Carousel معرفی کرده که در واقع گالری‌ای برای عکس‌ها و فیلم‌های شماست اما نسخه وب دراپ باکس همچنان ساده و خیلی ابتدایی است.
مدتی پیش نیز سرویس دیگری به نام Everpix زیر فشار رقابت با شرکت‌هایی مثل دراپ باکس و گوگل در قیمت‌گذاری ورشکست شد. ضمن اینکه گوگل پلاس و فلیکر نیز همچنان گزینه‌های مناسبی هستند، اما مدیریت عکس در آنها شما را به سمت شبکه‌های اجتماعی سوق می‌دهد.
با گذشت زمان سرویس‌های گوگل درایو و دراپ باکس و .. بیشتر تکامل می‌یابند و چیزی بیشتر از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری خواهند شد بطوریکه خودشان را با انواع فایل‌هایی که کاربران ذخیره می‌کنند بهتر وفق می‌دهند. اگر این شرکت‌ها بتوانند قابلیت‌های مدیریت عکس خود را سریعتر و بهتر از پیکچرلایف ارتقا دهند می‌توانند جایی در بازار پیدا کنند، در غیر این‌صورت ممکن است به سرنوشت Everpix دچار شوند. البته برای پیکچرلایف که از سرورهای آمازون برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کند و درآمد ماهیانه‌اش از کاربران مبلغ زیادی نیست این پیشرفت به کندی پیش می‌رود اما از سوی دیگر StreamNation به سرورهای خودش اتکا دارد و وضعیت آینده‌اش در دست خود است.
شعار جدید پیکچرلایف درواقع "یک خانه هوشمندانه برای عکس‌هایتان است" نه "یک هارد دیسک در فضای ابری". این دو شرکت درک درستی از مدیریت تصاویر دارند و اپلیکیشن‌هایی می‌سازند که مردم واقعا می‌خواهند از آنها استفاده کنند و امیدوارند با استفاده از آنها کاربران عادی را به استفاده از فضای ابری برای اولین بار تشویق کنند.
در نهایت، هیچکس نمی‌خواهد عکس‌هایی که با گوشی‌اش گرفته را از دست بدهد، در واقع این شرکت‌ها فضای ابری به شما نمی‌فروشند، آن‌ها اپلیکیشن‌های فوق‌العاده‌ای را می‌فروشند که برای شما آرامش‌خاطر به همراه دارد.

لینک دریافت Shutter برای آی او اس
لینک دریافت Shutter برای اندروید (به زودی)

لینک دریافت Picturelife برای آی او اس
لینک دریافت Picturelife برای اندروید

منبع: theverge.com

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۲
picturelife hanooz bara android niomade man har chi to gppgle play search mikonam peida nemikonm

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۲
سلام.استفاده از این سرویس ها امنیت دارد؟