خانهاخبار
10 چیزی که درباره iOS8 Beta 3 باید بدانید

10 چیزی که درباره iOS8 Beta 3 باید بدانید

: حدودا سه هفته پیش دومین نسخه آزمایشی iOS8 برای توسعه دهندگان اپل منتشر شد. اما روز گذشته نسخه سوم از این سیستم عامل منتشر شد که در این پست به ویژگی های آن پرداخته ایم.
۱۳۹۳/۴/۱۷

: حدودا سه هفته پیش دومین نسخه آزمایشی iOS8 برای توسعه دهندگان اپل منتشر شد. اما روز گذشته نسخه سوم از این سیستم عامل منتشر شد که در این پست به ویژگی های آن پرداخته ایم. 

این نسخه از بروزرسانی iOS که 368 مگابایت حجم دارد روز گذشته برای توسعه دهندگان اپل منتشر شد و کاربران اپل می توانند از بخش تنظیمات گوشی و در بخش برورزسانی این نسخه را دریافت کنند. 

 

image

 

اما iOS8 Beta 3 دارای چه ویژگی هایی است ؟ در این پست به ویژگی های اضافه شده به iOS8 Beta 3 پرداخته ایم.

 

  1. اضافه شدن تنظیمات iCloud Drive و Splash Screen 

    image


    iCloud Drive سیستمی است که شما می توانید فایل های خود را در بین تمامی دستگاه های اپل به اشتراک بگذارید. چیزی شبیه به دراپ باکس که به iOS8 اضافه شده  و حالا از این نسخه آزمایشی اجرایی شده است. به واسطه این بروزرسانی شما می توانید عکس ها، مستندات و ویدیوهای خود را بین همه دستگاه های اپل به اشتراک بگذارید. شما می توانید یک طرح را از مک بوک خود شروع کرده و در آی پد خود ادامه دهید. 

    برای رفتن به بخش تنظیمات باید به تنظیمات گوشی رفته، سپس وارد بخش iCloud شده و در بخش iCloud Drive تنظیمات را مشاهده کنید.
     

    image


     
  2. فعالسازی قابلیت هندآف 

    image


    هندآف ویژگی جدید iOS8 است که به کاربر اجازه می دهد اتصال قوی تر بین آی دیوایس ها و مک بوک به وجود آید. قابلیت مهمی که هندآف در اختیار کاربران اپل قرار می دهد، قابلیت تماس و پاسخ دادن از طریق مک بوک است که با فعالسازی Handoff و ویژگی Continuity حاصل می شود. این ویژگی اما از این نسخه از iOS8 فعال شده است. برای فعالسازی وارد بخش تنظیمات شده و به بخش General بروید. اما در این بخش با گزینه Enable Handoff برخورد می کنید که با فعالسازی آن می توانید از این ویژگی بر روی آیفون و مک بوک خود بهره ببرید. 

     
  3. قابلیت غیرفعالسازی ویژگی QuickType

    image


    قابلیت QuickType نیز از جمله ویژگی هایی است که در iOS8 اضافه شده و به کاربر کمک می کند تا کلمات را پیش از تایپ کردن مشاهده کرده و سرعت تایپ خود را افزایش دهد. برای مثال شما  هنگامی که دو حرف اول سلام را تایپ کنید، کیبرد به شما کلمه کامل را پیشنهاد می دهد تا از تایپ اضافی شما خودداری کند. اما این ویژگی در iOS8 Beta 3 قابل غیرفعالسازی است که می توانید با رفتن به منوی Setting ، سپس General و در نهایت Keyboard آن را غیرفعال نمایید. 

     
  4. بروزرسانی Find My iPhone و Find My Friends

    image


    اما دو ویژگی جذاب دستگاه های اپل یعنی Find My iPhone و Find My Friends شامل بروزرسانی اپل شده است. حالا دیگر Find My iPhone از قابلیت Family Sharing  پشتیبانی می کند که می توانید از طریق آن از محل گوشی اعضای خانواده باخبر شوید. 

     
  5. عکس هایی که اخیرا پاک کرده اید را می توانید به تفکیک زمان مشاهده کنید.

    image


    یکی از ویژگی هایی که در iOS8 افزوده شد، قابلیت بازگردانی عکس های پاک شده است. حالا در نسخه سوم آزمایشی iOS8 می توانید عکس های پاک شده خود را به تفکیک زمان مشاهده کنید. برای مثال متوجه شوید که عکس های اخیر را 30 روز گذشته پاک کرده اید. 

     
  6. قابلیت نگهداری پیام های صوتی و ویدیویی

    image


    یکی از قابلیت های جدید iOS8 امکان پاکسازی خودکار پیام ها بعد از تاریخ مشخص شده است. اما حالا اپل این امکان را به کاربران خود داده است که در صورت نیاز پیام های صوتی و ویدیویی از این کار مستثنا شوند. برای این کار باید به بخش Setting رفته و وارد Messages شوید و گزینه Automatically Keep را روشن نمایید. 

     
  7. طراحی جدید نوتیفیکیشن سنتر 

    image


    به نظر می رسد رابط کاربری نوتیفیکیشن سنتر نیز شامل تغییراتی شده است. حالا دکمه Clear اضافه شده و شما در کنار هر توییت علامت X را مشاهده می کنید که به شما کمک می کند مدیریت بهتری بر روی نوتیفیکیشن های خود داشته باشید. 

     
  8. اما ویژگی های زیر نیز به iOS8 اضافه شده است : 

    - اضافه شدن تصاویر پس زمینه جدید 
    - قابلیت گرفتن سریع عکس های سلفی از بخش Messages
    - تغییر نام Shared Photo Stram به Shared Album
    - تغییرات ظاهری کوچک در اپلیکیشن آب و هوا
    - جلوگیری از باز کردن تب جدید هنگام فعالسازی گزینه وب گردی خصوصی در سافاری
    - رفع باگ دکمه هوم هنگام بستن اپلیکیشن ها 

     

این ها ویژگی هایی بودند که اپل به IOS8 Beta 3 افزوده است. آیا شما از این نسخه از iOS استفاده می کنید؟ به نظر شما این ویژگی های اضافه شده کاربری خواهند بود؟ جای چه ویژگی خاصی همچنان در iOS خالیست؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (31 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۱
کاوه سبحانی: دوستان گرامی که میگید این نسخه هنوز برا گوشیتون نیومده! نویسنده این مطلب گفته این نسخه برای توسعه دهندگان اومده ما مصرف کننده ایم هر وقت توسعه دهنده شدیم میدونیم از کجا نسخشم گیر بیارم. توسعه دهنده = برنامه نویسان و اپ سازان. نهایی شد میزارن مام استفاده کنیم! فعلا تا پائیز صبر باید نود...

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۰
واسه من نيومد كه آپديت كنم.

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۰
كاهش مصرف باتري و ذليوري رو فعال كنه

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۰
واسه ایفون 5 نیومده

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۰
اسم اين اپليكيشني كه ميگي چيه؟