خانهاخبار
مروری بر ۲۵ خبر مهم دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

مروری بر ۲۵ خبر مهم دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

: اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.
۱۳۹۳/۴/۱۳
: اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.
 
image
 
 
  1. جی اس ام: روز گذشته گوگل نسخه توسعه دهندگان نسخه جدید اندروید که به نامAndroid L شناخته می‌شود را ارائه کرد، این نسخه در حال حاضر تنها برای نکسوس 5 و نکسوس 7 نسخه وای فای ارائه شده است.

     

    اما اگر شما این دو گجت را ندارید و یا اینکه تمایلی به نصب این نسخه بر روی گجت‌های خود ندارید می‌توانید با دانلود و استفاده از این عکس‌های پس زمینه که برای اندروید L هستند رنگ و بوی اندروید جدید را به گوشی خود بیاورید.

     

    می‌توانید این عکس‌های پس زمینه را از لینک زیر در یک فایل زیپ دانلود و بر روی گوشی خود استفاده کنید.

     

    دانلود عکس‌های پس زمینه اندروید L

     

    image


     
  2. آیفون 6 را در یک عکس 360 درجه ببینید

    تاریخ ارسال خبر: 7 تیر 1393

    جی اس ام: مدتی است که به طور خیره کننده‌ای شاهد تصاویری از آیفون 6 هستیم، منایع مختلف و گاها منابعی معتبر عکس‌هایی را منتشر کرده و ادعا کرده‌اند این گوشی همان آیفون 6 است.

     

    امروز یک عاشق دنیای تکنولوژی و کسی که کار با فتوشاپ را بلد است، یک تصویر 360 درجه از تمام عکس‌های آیفون 6 که تا به حال منتشر شده است را تهیه و منتشر کرده است، به لطف این شخص شما می‌توانید ببینید که احتمالا آیفون 6 در یک عکس 360 درجه چه شکلی خواهد داشت.

     

    آخرین شایعات از این گوشی اعلام کرده  که آیفون 6 در دو نسخه یکی با اندازه صفحه نمایش 4.7 و دیگری با اندازه صفحه نمایش 5.5 اینچ ارائه خواهد شد  (عکس های جدید از دو نسخه ی آیفون 6) و باید منتظر معرفی این محصول در پاییز باشیم.

     

    برای مشاهده عکس صبر کنید تا عکس لود شود

    عکس 360 درجه آیفون 6

     

    image


     
  3. نامی جدید در دنیای موبایل "Nokia by Microsoft"

    تاریخ ارسال خبر: 8 تیر 1393

    جی اس ام: همانطور که مطلع هستید مایکروسافت بخش دیوایس و سرویس نوکیا را خریداری کرد، پس دور از انتظار نیست که از این پس گوشی‌های نوکیا را با نام مایکروسافت در بازار ببینیم.

     

    بر اساس عکسی که از منبع evleaks منتشر شده، توافق نوکیا و مایکروسافت باعث شده تا نام یک برند جدید به نام Nokia by Microsoft تولید شود. گفته شده که مذاکرات برای تایید این نام مراحل آخر خود را سپری می‌کند و گوشی‌های هوشمند تنها محصولاتی نخواهند بود که شاهد تغییر نام آن‌ها و نمایش این لوگو بر روی آن‌ها خواهیم بود.

     

    علاوه بر این احتمال این وجود دارد که مایکروسافت برای تبلت‌های سرفیس خودش نیز از همین نام استفاده کند و نام تبلت‌های خود را به لومیا تغییر دهد. البته این‌ها هنوز در حد و اندازه شایعه هستند و تغییر نام خانواده سرفیس به خصوص کمی گیج کننده به نظر می‌رسد.

     

    برای تایید باید منتظر اعلامیه رسمی از طرف یکی از کمپانی‌ها باشیم. شما فکر می‌کنید با قرار گرفتن نام نوکیا در کنار نام مایکروسافت نوکیا از این بحران نجات پیدا کند؟

     

    نامی جدید در دنیای موبایل "Nokia by Microsoft"


     
  4. همکاری در تلویزیون HiTV

    تاریخ ارسال خبر: 8 تیر 1393

    HiTV یکی از رسانه هایی است که در گروه افتتاح شده و برنامه هایی در زمینه موبایل و تکنولوژی تولید می کند. HiTV رو به گسترش است و به همین دلیل برای بخش های جدید خود به همکاری چند مجری خوب نیازمند است.

     

    image

     

    در صورتی که در ساکن تهران هستید و احساس می کنید می توانید جلوی دوربین، برنامه اجرا کنید (بیان خوب و دانش درباره موبایل و تکنولوژی دارید) به این نشانی ایمیل بزنید.

    HR@gsmgroup.ir

    ایمیل شما باید شامل این موارد باشد:

     

    Subject: مجری

    متن: نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره تماس

    ضمیمه: به همراه ایمیلتان یک عکس از خودتان برای ما بفرستید.

     

    منتظر ایمیل های شما هستیم.


     
  5. : ماه مبارک رمضان روز گذشته فرا رسید و امیدواریم که طاعات و عبادات شما مورد قبول درگاه حق قرار گرفته باشد. در این پست قصد داریم تعدادی از اپلیکیشن های مناسب این ماه خدمتتان معرفی کنیم که بر روی دستگاه اندرویدی و یا آیفون و آی پد شما نصب خواهد شد. 

     

    image


     
  6. ورود نقشه گوگل به ساعت های هوشمند

    تاریخ ارسال خبر: 9 تیر 1393

    : اوایل این هفته گوگل در کنفرانس خود از بخش های مختلف اندروید پوشیدنی که برای گجت های پوشیدنی نظیر ساعت هوشمند و ... برنامه نویسی شده است، رونمایی کرد. اما یکی از بخش های اندروید پوشیدنی، گوگل مپ است که به نظر می رسد حالا به این دستگاه ها وارد شده است. 

     

    image


     
  7. معرفی کلی ساعت هوشمند ال جی G Watch+ویدیو

    تاریخ ارسال خبر: 9 تیر 1393

    جی اس ام: امروزه جنگ کمپانی‌های موبایلی به دنیای ساعت‌های هوشمند نیز کشیده شده است، تنها کمپانی‌های معروفی که تا کنون وارد این جنگ نشده‌اند دو کمپانی اپل و اچ تی سی هستند، بر اساس شایعات اپل تا پاییز امسال وارد این دنیا خواهد شد اما خبری از HTC نیست.


    اما دیوایسی که امروز آن را به شما معرفی می‌کنم ساعت هوشمند ال جی است که در کنار مراسم گوگلI/O معرفی شده است، در این مقاله به شما خواهم گفت که این ساعت چیست و چه کارهایی انجام می‌دهد، اما نباید این مقاله را به عنوان یک بررسی تخصصی ببنید زیرا بررسی کامل که معایب آن را نیز به شما نشان خواهیم داد در زمانی انجام می‌شود که ساعت در دستان ما باشد.

     

    image


     
  8. سامسونگ 4 گوشی گلکسی جدید را معرفی کرد

    تاریخ ارسال خبر: 9 تیر 1393

    جی اس ام: امروز سامسونگ خانواده گلکسی خود را با معرفی 4 گوشی ارزان قیمت گسترش داد، این چهارگوشی عبارتند از: Galaxy Core II، Galaxy Star II، Galaxy Ace 4 و Galaxy Young 2

    هر چهار گوشی به رابط کاربری ساده شده تاچ ویز کمپانی سامسونگ مجهز هستند و سیستم عامل آن‌ها آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 4.4 است.

     

  9. iOS 7.1.2 عرضه شد

    تاریخ ارسال خبر: 9 تیر 1393

    جی اس ام: ساعاتی پیش آپدیت 7.1.2 برای کاربران iOS عرضه شد. از امروز تمامی آیفون‌ها، آیپدها و آیپاد تاچ هایی که مجهز به iOS 7 بوده‌اند می‌توانند از طریق Software Update در قسمت تنظیمات دستگاه خود یا از طریق آیتونز اقدام به نصب iOS 7.1.2 کنند.

    در این آپدیت بهبودهای زیر صورت گرفته است:

    • تقویت و پایداری بیشتر در ارتباطات iBeacon
    • رفع مشکلات مربوط به انتقال اطلاعات با دستگاه‌های جانبی مانند بارکد اسکنرها و ...
    • اصلاح مشکل مربوط به امنیت اطلاعات در پیوست‌های ایمیل
       

    image


     
  10. عکس هایی جدید از آیفون 6 با رنگ طلایی

    تاریخ ارسال خبر: 10 تیر 1393

    : این روزها عکس های زیادی از آیفون 6 منتشر می شود و هر روز به طراحی دقیق تر این دستگاه نزدیک تر می شویم. ما نیز پیش از این در جی اس ام عکس هایی از آیفون 6را منتشر کرده بودیم. اما امروز عکس های جدیدی از آیفون 6 به رنگ طلایی منتشر شده است که به نظر می رسد آخرین شکل از طراحی این گوشی باشد.

    این عکس ها در مقایسه با آیفون 5s طلایی گرفته شده است و تفاوت های آن ها را در کنار هم به خوبی مشخص می کند. همانطور که می دانیم لبه آیفون 6 گرد خواهد بود و ضخامت آن نیز نسبت به آیفون 5s کمتر شده است. 

     

    image


     
  11. : بسیاری از سایت های معروف برای بالا بردن امنیت کاربران خود روش لاگین دو مرحله ای را بر روی سایت خود فعال کرده اند. این روش به کاربر این امکان را می دهد که برای وارد شدن به حساب کاربری خود، از یک مکمل مانند گوشی موبایل یا ایمیل استفاده کند تا اگر اکانت وی هک شد باز هم راهی برای نفوذ به این اکانت نباشد.

    اما به نظر می رسد اپل بعد از فعالسازی لاگین دو مرحله ای بر روی اپل آی دی، حالا لاگین دو مرحله ای خود را بر روی سرویس آی کلاد فعال کرده تا تمامی بخش های آن در صورت فعالسازی لاگین دو مرحله ای، تنها از طریق این شیوه ورود قابل دسترسی باشد. 

     

    image


     
  12. : سایت های فناوری اطلاعات در سطح دنیا به شدت منتظر عرضه رسمی آیفون 6 و iOS8 هستند و هر یک به نوبه خود به گمانه زنی در این باره می پردازند. امروز ویدیویی از آیفون 6 و شبیه سازی اجرای iOS8 بر روی آن منتشر شده است که در این پست مشاهده می کنید.

     یکی از دلایلی که اپل، صفحه نمایش گوشی های خود را بزرگ نمی کرد این بود که کاربر بتواند با یک دست با این گوشی کار کند. حال برای بسیاری این سوال پیش می آید که آیا با آیفون 6 می توان با یک دست کار کرد یا خیر ؟ در این ویدیو این داستان به خوبی مشخص می شود. 

     

    ویدیوی کار با آیفون 6 و سیستم عامل iOS8

     


     
  13. گلکسی اس 5 مینی رسما معرفی شد

    تاریخ ارسال خبر: 10 تیر 1393

    جی اس ام: گلکسی اس 5 بهترین گوشی سامسونگ است که تا به امروز معرفی شده این گوشی در حال حاضر پرچمدار این کمپانی است، اما طبق روالی که از زمان معرفی گلکسی اس 3 به راه افتاده است، چند ماه بعد از معرفی پرچمدار کمپانی‌ سامسونگ نسخه ارزان قیمت تر و ضعیف تر را برای کسانی که بودجه کمتری برای خرید دارند معرفی می‌کند.

     

    گلکسی اس 5 نیز از این قائده مستثنی نیست و امروز سامسونگ نسخه مینی گلکسی اس 5 را معرفی کرد، مشخصات و گالری کامل عکس این گوشی را در ادامه مشاهده کنید.

     

    • صفحه نمایش 4.5 اینچی با کیفیت اچ دی 1280×720 پیکسل از نوع سوپر آمولد
    • پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز
    • اندروید نسخه 4.4
    • دوربین اصلی 8 مگاپیکسل و دوربین دوم 2 مگاپیکسل
    • ضد آب و ضد گرد و غبار
    • رم 1.5 گیگابایتی
    • حافظه داخلی 16 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 64 گیگابایت
    • اندازه 131.1×64.8×9.1 میلیمتر
    • وزن 120 گرم
    • باتری 2100 میلی آمپری
    • مجهز به سنسور اثر انگشت، سنسور ضربان قلب و برنامه‌های مخصوص سامسونگ

     

    image


     
  14. گوشی دکتر جواد ظریف چیست؟ +عکس

    تاریخ ارسال خبر: 10 تیر 1393

    جی اس ام: دقایقی پیش عکسی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که خبر از حضور دکتر جواد ظریف در مجتمع پایتخت می داد. اما نکته جالب در این عکس، گوشی جناب آقای دکتر ظریف است. این عکس به صورت اختصاصی برای ارسال شده است. 

     

    image

     

    به نظر شما، گوشی وزیر امور خارجه ایران چیست؟ 


     
  15. سوال موبایلی دارید؟ به زنگ بزنید

    تاریخ ارسال خبر: 10 تیر 1393

    شاید برای شما که خریدار گوشی موبایل هستید، سوال‌های زیادی درباره قیمت و مشخصات فنی وجود داشته باشد. شما می‌توانید همه سوالات موبایلی خود را با ما در میان بگذارید: 88517670-021

     

    کارشناسان بخش فروش تلفنی و اینترنتی جی اس ام، هر روز از ساعت 9 تا 19 پاسخگوی سوالات خریداران هستند؛ پاسخ‌های آنها دقیق و تخصصی است و به شما کمک می‌کند که خریدی مطمئن داشته باشید. همچنین فروشگاه اینترنتی جی اس ام، مرجع به روزشده و مناسبی برای اطلاع یافتن از مشخصات و قیمت گوشی‌های با گارانتی است.

     

    image


     
  16. جی اس ام: نماد اعتماد الکترونیکی  گواهینامه‌ای به منظور جلب اعتماد کاربران در هنگام مراجعه به سایت ها و فروشگاه های اینترنتی است.  مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران وظیفه اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را به این مراکز تجاری الکترونیکی برعهده دارد. .اعطای این نماد بعد از دریافت کامل مشخصات و مدارک لازمه و تائید شرایط لازم، صورت می پذیرد.

     

    اعطای این نشان به این منظور انجام می‌شود که خریدار در هنگام مراجعه به فروشگاه اینترنتی بتواند به آن سایت یا فروشگاه اینترنتی اعتماد کرده و با اطمینان از این‌ که این سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.

     

    فروشگاه موفق به دریافت نماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی یا همان enamad شده است.

     

    نماد اعتماد الکترونیکی به شکل یک علامت در بالای سایت‌هایی که از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تائید است به نمایش در می آید. اگر در سایتی مانند سایت فروش با آدرس اینترنتی Shop.gsm.irاین نماد را مشاهده کردید به راحتی می‌توانید به آن سایت اعتماد کرده و خرید خود را با آرامش خاطر و اطمینان انجام دهید.

     

    image


     
  17. : ما همیشه اپل را به عنوان یک کمپانی نوآور می شناسیم که در بسیاری از بخش ها همیشه پیشگام بوده است. اما در سال های اخیر و با ظهور و پیشرفت اندروید به نظر می رسد همانطور که در ابتدای راه اندروید، این سیستم عامل کپی برداری هایی یا شاید الگوبرداری های زیادی از iOS داشت حالا نوبت به iOS رسیده که از اندروید الگوبرداری کند.



    image


     
  18. : روز گذشته آخرین نسخه از iOS با ورژن 7.1.2 معرفی شد. طرفداران جیل بریک کردن نگران این بودند که با معرفی این نسخه از iOS اپل حفره ای که تیم چینی Pangu از آن استفاده کرده است را ببندد اما این اتفاق رخ نداد. 



    image


     
  19. جی اس ام: گوگل هنوز که هنوز است مدل مصرفی گوگل گلس که برای مشتریان عرضه خواهد شد را ارائه نکرده و هنوز زمانی مشخص برای ارائه این گجت ارائه نکرده است.

     

    Sergey Brin در مراسم گوگل I/O در سال 2012 این گجت رویایی را به همه نشان داد، اما مشکلاتی مانند حفظ حریم خصوصی مانع از این شده که تا امروز این عینک روانه بازار شود.

     

    اما در مراسم امسال گوگل سخت افزار جدید این عینک را به کسانی که در این مراسم حضور داشتند نشان داد، در حالی که ماه گذشته به مدت یک روز فروش این محصول با قیمت 1500 دلار به صورت عمومی انجام گرفته بود.

     

    این نسخه بروز شده به همراه یک رم 2 گیگابایتی معرفی شد (نسخه قبلی رم 1 گیگابایتی داشت) که این امر باعث خواهد شد تا این نسخه جدید برنامه‌ها سریعتر از قبل اجرا کرده و در مجموع سرعت عینک در اجرای فرامین بالاتر رود.

     

    علاوه بر رم قوی تر در این عینک شاهد باتری با ظرفیت بیشتر نیز هستیم و زمانی که این باتری قوی تر با بروزرسانی نرم افزار گوگل گلس ادغام شود باتری 15 درصد بیشتر از قبل می‌تواند پاسخگوی شما باشد. این باتری پیش از ظرفیت بیشتری پیدا کرده بود اما بدون ادغام با بروزرسانی نرم افزاری تا 15 درصد بهبود را تجربه نکرده بود.

     

    image


     
  20. : با معرفی iOS8 بسیاری از خلاهای iOS که پیش از این کاربران به آن اذعان داشتند پر شد اما هنوز هم ویژگی هایی وجود دارد که جای خالی آن در iOS8 حس می شود. اخیرا یک کانسپت معرفی شده که جای خالی آن در iOS8 حس می شود.

     

    image


     
  21. : به نظر می رسد رویای داشتن هواپیماهای شخصی به جای ماشین برای افراد کم کم در حال محقق شدن است. حالا دیگر هوندا نیز وارد عرصه تولید جت های شخصی شده و به نظر می رسد اولین قدم را بسیار محکم برداشته است. 

     

    image


     
  22. معرفی ساعت هوشمند موتورولا موتو 360

    تاریخ ارسال خبر: 11 تیر 1393

    جی اس ام: دو روز قبل ساعت هوشمند ال جی را به شما معرفی کردم، امروز می‌خواهم شما را با یک ساعت دیگر آشنا کنم که حتما تا کنون نام آن شنیده‌اید اما شاید در مورد آن اطلاعات کمی داشته باشید. ساعتی که امروز در این مقاله با هم خواهیم دید توس شرکت موتورولا که اکنون در مالکیت گوگل است ساخته و معرفی شده است.

     

    image


     
  23. جی اس ام: تعداد زیادی از کاربران آیفون در انگلستان منتظر ارائه آیفون با صفحه نمایش بزرگتر هستند، اما در نهایت انتظار این افراد باعث شده که آن‌ها به سمت گلکسی اس 5 بروند.

     

    بر اساس آماری که منتشر شده 26 درصد کاربران گلکسی اس 5 در انگلستان از آیفون به سمت این گوشی آمد‌ه‌اند، که این آمار بسیار بیشتر از آمار 12 درصدی سال گذشته است. این آمار برای کل اروپا کمتر است و 17 درصد کاربران گلکسی اس 5 از سمت آیفون به این گوشی روی آورده‌اند.

     

    اما بیشترین وفاداری به آیفون در خاک آمریکا وجود دارد، در این کشور و در زادگاه آیفون تنها 8 درصد از کاربران گلکسی اس 5 از گوشی آیفون خود دل کنده و این گوشی را خریداری کرده‌اند.

     

    جالب است با اینکه شایعات مختلفی مبنی بر اینکه آیفون 6 با صفحه نمایش بزرگتر ارائه خواهد شد وجود دارد، اما این تعداد از کاربران از دنیای آیفون به دنیای سامسونگ روی آورده‌اند.

     

    image


     
  24. : به نظر می رسد امپراطوری اپل هر روز نسبت به روز قبل متزلزل تر می شود و حالا اندروید کم کم در حال تصاحب جایگاه های اپل در دنیای موبایل و تبلت است. بر طبق آخرین آمار منتشر شده، اندروید به نزدیک ترین درصد میزان استفاده از دستگاه ها جهت وب گردی، نسبت به iOS رسیده است.

     

    image


     
  25. جی اس ام: اگر شما هم فیلم Her ساخته Spike Jonze را دیده‌اید حتما تأیید می‌کنید که یکی از لحظات خاطره انگیز و جذاب در آن لحظات مربوط به بازی Alien Child است. David OReilly کارگردان بخش انیمیشن فیلم Her که خالق بازی خیالی Alien Child بود حالا اولین بازی واقعی خود به نام Mountain را ساخته است و قصد دارد به زودی آن را برای کاربران iOS با قیمت ۹۹ سنت در اپ استور قرار دهد و در آینده برای پلتفرم PC و Mac نیز عرضه کند.
     

    image


     

اما اینها بخشی از اخبار مهم هفته گذشته بودند. به نظر شما مهم ترین اتفاق دنیای موبایل در هفته گذشته چه بوده است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱۵
بخاین یا نخاین بهترین گوشی موجود در بازار گلکسی اس 5 هستش

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱۴
مشخصه که IPHONE 6 مهمترین خبره مشاهده کردیم که چهر پنج خبر راجب شرکت اپل بود واین نشون دهنده اینه که اپل بزرگترین غول سازنده موبایله

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱۴
ببخشیدا اخه مورچه چیه که کله پاچش باشه s5خودش چی بود که مینیش می خواست واسه ی اونایی که پول کمتر دارند و صفحه ی نمایش بزرگ نمیخواند رونمایی بشه

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱۴
S5 mini مهم ترین خبر و اتفاق بود