خانهاخبار
در مراسم توسعه دهندگان گوگل منتظر معرفی چه محصولاتی باشیم

در مراسم توسعه دهندگان گوگل منتظر معرفی چه محصولاتی باشیم

جی اس ام: کنفرانس I/O گوگل به ظاهر برای توسعه دهندگان برگزار خواهد شد اما در حقیقت در این کنفرانس مهمترین محصولات گوگل معرفی خواهد شد. هر ساله ما منتظر یک محصول انقلابی از این کمپانی بزرگ هستیم که بزرگتر از یک موتور جستجو باشد.
۱۳۹۳/۴/۳

جی اس ام: کنفرانس I/O گوگل به ظاهر برای توسعه دهندگان برگزار خواهد شد اما در حقیقت در این کنفرانس مهمترین محصولات گوگل معرفی خواهد شد. هر ساله ما منتظر یک محصول انقلابی از این کمپانی بزرگ هستیم که بزرگتر از یک موتور جستجو باشد.

 

امسال انتظارها از اندروید زیاد است، این سیستم عامل مانند طوفان تمام دنیا را در برگرفت. به نظر می‌آید که گوگل قصد دارد تا اندروید را به خارج از دنیای موبایل بکشاند دنیایی مانند ساعت، تلویزیون و خودروی سواری شما. اما اندروید تنها یکی از محصولاتی است که گوگل مشغول کار بر روی آن است. محصولات دیگری مانند کروم، برنامه‌های تحت وب، بالن‌های حامل اینترنت و چند محصول مخفی از پروژه‌هایی هستند که گوگل مشغول کار بر روی آن‌ها است.

 

image

 

 

امکان ندارد که گوگل بتواند تمام این محصولات خود را در یک کنفرانس 2 ساعته به همه نشان دهد. با این وجود این مراسم میدان جنگی است که بیشتر تکنولوژی‌های این کمپانی را در این مراسم خواهیم دید. من در این مقاله قصد دارم 11 مورد از انتظارات خودمان را از این مراسم برای شما بیان کنم.

 

Android Wear اینجاست

گوگل پیش از این در مورد این محصول صحبت کرده بود، این یک سیستم عامل جدید است که برای محصولات پوشیدنی استفاده خواهد شد. دستبدهای مجهز به این سیستم عامل، ساعت هوشمندهایی که از این سیستم عامل استفاده خواهند کرد از نمونه‌های این محصولات پوشیدنی خواهند بود. پیش از این ساعت موتورولا 360 را دیده بودیم که این سیستم عامل را بر روی خود دارد اما در ادامه به احتمال قوی شاهد معرفی این سیستم عامل بر روی ساعتی ساخت ال جی خواهیم بود.  ویژگی Android Now به محصولات پوشیدنی این امکان را خواهد داد تا نوتیفیکیشن‌ها را نشان دهند، کاربر را به سمت محل مورد نظر خودش هدایت کنند و از ویژگی کنترل با صدا نیز استفاده کنند. شایعات اخیر اعلام کرده‌اند که سامسونگ نیز در همین هفته یک ساعت هوشمند را معرفی خواهد کرد.

 

شاید نسل بعدی سیستم عامل اندروید را ببنیم

 

ما نمی‌دانیم که گوگل گوگل نسخه جدید سیستم عامل خود را ارائه خواهد کرد یا خیر، اما چیزی که می‌‌دانیم این است که زمان آن فرا رسیده است. اندروید بستنی حصیری به طور کلی سیستم عامل اندروید را از نظر طراحی متحول کرد و نسخه 4.4 در ماه اوت معرفی شد. با اینکه معرفی نسخه 5 را بسیار مهتمل می‌دانیم اما احتمال این وجود دارد که گوگل باز هم یک بروزرسانی به نام نسخه 4.5 را ارائه کرده و نسخه 5 را در این مراسم نبینیم.

 

تلویزیون اندروید

 

تلویزیون گوگل برای این شرکت یک کابوس شده بود، اما در نهایت این کمپانی توانست برخی از موفقیت‌هایش را توسط Chromecast به دست بیاورد. در نمایشگاه CES یک تلویزیون اندرویدی معرفی شد. مشتریان برای انتخاب بین یک تلویزیون مجهز به اندروید و یا Chromecast یگج شدند اما گوگل در نهایت به این موضوع پی برده که بهترین راه برای ورود به خانه‌های کاربران این است که راه ساده تر را در پیش بگیرد.

 

image

 

اندروید وارد خودروی شما خواهد شد

 

تا کنون دیده‌ایم که اندروید وارد گوشی موبایل، تبلت، ساعت، صورت و تلویزیون شما شده است، اما مکان بعدی که اندروید می‌خواهد تسخیر کند خودروی سواری شما است.چند ماه قبل در مورد اینکه گوگل همکاری را با شرکت‌های GM، Audi و Honda آغاز کرده اطلاع رسانی انجام شد اما اکنون در این کنفرانس شاید شما بببنید که می‌توانید به راحتی گوشی موبایل خود را از طریق ماشین خود و بالعکس کنترل کنید.

 

گوگل گلس شاید به صورت رسمی و عمومی معرفی شود

 

شاید به زمانی رسیده باشیم که زمان معرفی نسخه مشتری گوگل گلس آمده باشد. منظور ما نسخه‌ای است که قیمت آن 1500 دلار نباشد. اکنون نزدیک به یک سال و شاید بیشتر است که گوگل اعلام کرده گوگل گلس را ساخته و طراحان مشغول طراحی فریم‌های مختلف برای راحت کردن و کاربردی کردن این عینک هستند و توسعه دهنگان نیز مشغول توسعه برنامه‌های مخصوص این عینک هستند. شاید در این مراسم شاهد معرفی رسمی این عینک باشیم.

 

image

 

اندروید سیلور

 

گوشی‌های نکسوس همیشه  گوشی‌هایی محبوب بودند اما این گوشی‌ها در بازار فروش نتوانستند موفقیت زیادی را کسب کنند. اما شایعات تاکید دارند که گوگل تصمیم گرفته تا اینبار در عوض تولید یک گوشی که تنها محبوب است به تولید یک گوشی با امکانات سخت افزاری عالی و به نوعی یک گوشی پرچمدار مشغول شود تا اینکه بتواند بازار را نیز برای خود کند، اما احتمال اینکه شاهد معرفی یک گوشی سیلورفون در این مراسم باشیم شاید کمی دور از انتظار باشد.

 

image

 

تبلت جدید نکسوس

 

اگر گوگل یک نسخه جدید از اندروید را معرفی کند احتمال اینکه این نسخه را با یک سخت افزار جدید مانند یک تبلت معرفی کند بسیار زیاد است، گفته شده که در این مراسم شاهد معرفی یک تبلت با اندازه صفحه نمایش 8.9 اینچ خواهیم که بدنه آن از جنس آلومینیوم است و توسط HTC ساخته شده است.

 

محصولات عجیب و غریب گوگلی

 

تعداد پروژه‌هایی که گوگل بر روی آن‌ها کار می‌کند بسیار زیاد است، شاید در مراسم امسال برخی از نسخه‌های نهایی این پروژه‌ها را ببنیم اما تمام این‌ها یک احتمال است، یکی از این محصولات Project Ara است که یک گوشی هوشمند قابل تعویض سخت افزاری توسط کاربر است، پروژه‌های بسیار زیادی هستند که باید منتظر معرفی آن‌ها و انقلاب در دنیای تکنولوژی باشیم.

 

image

 

شما فکر می‌کنید در این مراسم گوگل چه محصولاتی را معرفی خواهد کرد؟

 

منبع: theverge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳
یوسف گم گشته باز اید به کنعان غم مخور (ما هم دلواپسیم)

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳
من فقط منتظر project ara هستم چون خیلی پروژه ی جالبی هستش پولهام هم دارم جمع می کنم حدود 3.5 میلیو جمع کردم. تا موقعی که اومد ی سیستم توپ ببندم مثل کامپیوتر

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳
بنیان گذار گوگل یه ایرانی به نام کوروش بود

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳
کی برگذار میشه این کنفرانس؟

مهمان

۱۳۹۳/۴/۳
از این غووول علم وتکنولوژی و فن آوری, هیچ چیز بعید نیست