خانهاخبار
مروری بر مهم ترین اخبار دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

مروری بر مهم ترین اخبار دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.
۱۳۹۳/۳/۱۵

اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.

 

image

 

 

  1. گوشی آیفون 5s و گلکسی اس 5 هر دو از محبوب ترین گوشی های بازار به شمار می روند که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند. در این پست به 24 دلیلی خواهیم پرداخت که آیفون 5s را نسبت به گلکسی اس 5 برتر می کند. 

     

    image


     
  2. اگر جزو دنبال کنندگان اکانت توییتر (gsmwebsite) باشید حتما با پوشش خبری توییتری ما از مراسم ورود رسمی "زی تی یی" همراه بوده اید. این برند با چند گوشی پرفروش جهانی وارد بازار ایران شده است.
     
     
    گزارش کامل این مراسم به همراه ویدئوی اختصاصی نیز برای علاقه مندان به برندهای جدید و ورود آنها به بازار ایران، در اختیار شما قرار می گیرد. با ما همراه باشید.
     
    ​گزارش کامل مراسم ورود زی تی یی به ایران + ویدئوی اختصاصی​

     
  3. اپل بنر iOS 8 را برای مراسم WWDC به نمایش گذاشت

    تاریخ ارسال خبر: 11 خرداد 1393

    فردا شب اپل مراسم WWDC یا همان کنفرانس توسعه دهندگان اپل را برگزار خواهد کرد، این کنفرانس 25 امین کنفرانس اپل است که برگزار خواهد شد.

     

    به گزارش جی اس ام، بر اساس روالی که در گذشته وجود داشته اپل قبل از شروع مراسم به تزئین ساختمانی که مراسم در آن برگزار خواهد شد می‌پردازد. اکنون تمام طول ساختمان Moscone West در سانفرانسیسکو با بنرهای رنگی پوشیده شده‌اند.

     

     

    image


     
  4. 25 دلیل برتری گلکسی S5 نسبت به آیفون 5S +ویدیو

    تاریخ ارسال خبر: 11 خرداد 1393

    روز گذشته به معرفی 24 دلیل برتری آیفون 5s نسبت به گلکسی S5 پرداختیم و به این نکته نیز اشاره کردیم که بسیاری از این برتری ها می تواند سلیقه ای باشد. کاربران هوادار سامسونگ و اپل بحث هایی را در آن خبر انجام دادند که در نتیجه تصمیم گرفتیم به 25 دلیل برتری گلکسی S5 نسبت به آیفون 5s بپردازیم. این بررسی توسط سایت iClarified انجام شده است.

     

    image


     
  5. بعد از عرضه گلکسی 5 اس، گلکسی K زوم و همچنین ساعت هوشمند، در نهایت سامسونگ محصول جدید خود را با نام Z که مبتنی بر سیستم عامل تایزن است معرفی کرد. سامسونگ Z همانند گلکسی 5 اس مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت به همراه سنسور کنترل ضربان قلب است. اگر بخواهیم در مورد سیستم عامل تایزن حرفی بزنیم باید بگوییم این سیستم عامل تلاشی جداگانه از گوگل و همچنین مایکروسافت است و یک سیستم عامل مستقل محسوب می شود. سامسونگ امیدوار است در این زمینه به موفقیت خوبی دست پیدا کند اما باید دید چنین اتفاقی ممکن است؟ 
     
     
    image

     
  6. آیا امشب iOS 8 ما را هیجان زده خواهد کرد؟

    تاریخ ارسال خبر: 12 خرداد 1393

    در این مطلب قصد داریم برخی از شایعات نزدیک به واقعیت را درخصوص iOS 8 با یکدیگر بررسی کنیم

     

    C:\Users\m.rajabi\Desktop\ios-8-banner-wwdc-hanging.jpg


     
  7. iOS 8 معرفی شد

    تاریخ ارسال خبر: 12 خرداد 1393

    سرانجام کنفرانس توسعه دهندگان اپل برگزار شد و در آن نسخه های جدید سیستم عامل‌های iOS و OS xبه کاربران معرفی شد.


     
  8. گوشی HTC One M8 بدنه آلومینیومی و طراحی زیبایی دارد، اما این جنس بدنه به طور حتم قیمت نهایی گوشی را بالا خواهد برد.

     

    به گزارش جی اس ام، امروز این کمپانی تایوانی نسخه پلاستیکی این گوشی را معرفی کرده است، مدل جدید HTC One (E8) نام دارد که می‌توان با توجه به مشخصات و قیمت حدس زد که منظور HTC از حرف Eهمان کلمه Economic یا مدل اقتصادی از خانواده One باشد، از یک بدنه پلاستیکی برخوردار است اما از دقت و ظرافت خاصی در ساخت همانند نسخه فلزی خانواده خود بهره مند شده است.

     

    مشخصات کامل E8 One  را در ادامه مشاهده کنید.

     

    • اندازه 146.4×70.7×9.9 میلیمتر
    • وزن 145 گرمی
    • صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت 1080×1920 پیکسل
    • تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ
    • حافظه داخلی 16 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 128 گیگابایت
    • رم 2 گیگابایتی
    • دوربین 13 مگاپیکسلی و دوربین دوم با کیفیت 5 مگاپیکسل
    • پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 801 با 4 هسته و نهایت سرعت 2.5 گیگاهرتز
    • رنگ‌های مشکی، قرمز، سفید
    • باتری 2600 میلی آمپری

     

    image

     


     
  9. اپل روز گذشته بهترین اپلیکیشن های مک و آی او اس از لحاظ طراحی و نوآوری را روز گذشته معرفی کرد. این جوایز در مراسم WWDC دیروز اهدا شد. در این پست به معرفی این اپلیکیشن ها می پردازیم.

     

    image


     
  10. iOS8 از دیشب در اختیار توسعه دهندگان اپل قرار گرفته است. دولوپرهای اپل مشغول کشف ویژگی های جدید این سیستم عامل هستند که در کنفرانس اپل به آن اشاره ای نشده است. یکی از این قابلیت ها نمایش میزان مصرف باتری هر اپلیکیشن به صورت مجزاست. 

     

    image


     
  11. iOS8 قابل جیل بریک شدن خواهد بود

    تاریخ ارسال خبر: 13 خرداد 1393

    به نظر می رسد بعد از انتشار iOS8 هکرها نیز با این سیستم عامل مشغول هستند و طبق آخرین گزارش ها از هکر معروف یعنی Stefan Esser که با نام i0n1c وی را می شناسیم، این سیستم عامل دارای حفره ای است که می توان آن را جیل بریک کرد. 

    این هکر که ماه گذشته iOS7.1.1 را با موفقیت جیل بریک کرده بود، در یکی از شبکه های اجتماعی گفته است به نظر می رسد حفره های قبلی که در iOS7.1.1 وجود داشت و منجر به جیل بریک آن می شد همچنان در iOS8 وجود دارد و از مخاطبین خود خواسته تا چند ساعت صبر کنند تا وی بررسی کامل تری بر روی قابلیت جیل بریک شدن iOS8 داشته باشد. 

     

    image


     
  12.  در مقاله ای که امروز می خوانید می‌خواهیم با هم نسل سوم گوشی‌های خانواده Xperia Z را بررسی کنیم. تا 2 دو سال قبل و بعد از جدا شدن از اریکسون این کمپانی ژاپنی وضعیت خوبی را در دنیای موبایل نداشت، تا اینکه سرانجام قدمی بزرگ برداشته شد و گوشی Xperia Z نسل اول توسط سونی معرفی شد، Xperia Z و خانواده جدید گوشی‌های سونی توانستند تا حدودی وضعیت بد این کمپانی را بهبود دهند تا به امروز که نسل سوم Xperia Z وارد بازار شده است. Xperia Z2 تفاوت ظاهری با نسل قبلی ندارد و به سختی می توانید Xperia Z2 و Xperia Z1 را از روی ظاهر تشخیص بدهید. Xperia Z2 پرچمدار سال 2014 گوشی های سونی است . سونی Z2 را برای رقابت با بزرگانی چون S5 ، One M8 و آیفون 5S معرفی کرده است . با اینکه سونی تغییر زیادی را در این نسل اعمال نکرده اما در ارائه همین نسل کم تغییر، نیز تاخیر داشته و نسبت به رقبا آن را بسیار دیر به بازار فرستاده است. 

    اما با تمام این تاخیرها سونی هنوز امیدوار است  تا با ارتقای سخت افزاری گوشی میزان بالایی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. امروز در این بررسی به تمام جزئیات این گوشی جدید که ظاهری مانند نسل قبلی دارد خواهیم پرداخت، با همراه باشید تا ببینیم که Xperia Z2 می‌تواند رقیبی شایسته برای گوشی‌های بزرگ سال 2014 باشد و این گوشی می‌تواند آرزوی سونی را برآورده کند یا خیر؟

     

    image


     
  13. شب گذشته اپل نسخه جدید سیستم عامل خود را با نام iOS 8 معرفی کرد، این نسخه تغییرات ظاهری زیادی نسبت به نسخه 7 ندارد اما تغییرات پایه‌ای آن بسیار زیاد است، برای اینکه بتوانید از تمام ویژگی‌های جدید این نسخه مطلع شوید در ادامه با همراه باشید.

    image

     

     

    اما اینها بخشی از مهم ترین اخبار هفته‌ی گذشته بودند. به نظر شما مهم ترین خبر هفته گذشته چه بوده است؟ به نظر می رسد هفته اخیر را باید هفته اپل بنامیم، زیرا اکثر خبرها حول محور این کمپانی و کنفرانس معرفی سیستم عامل مک جدید و همینطور iOS8 بوده است. نظر شما چیست؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۸
سلام کمی به روز تر بشین خیلی سایتت تون بهتر میشه باتشکر فراوان از سایت خوبتون به امید خوب تر تر شدن

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۶
عالی بود.m.e

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
mer30 m.a

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
salam darmored xperia T3 hichi nagoftin tahal ag mishe darmored oon ham begin

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
این بخش مرور اخبار هفته خیلی خوبه خسته نباشی جی اس ام