خانهاخبار
مروری بر مهم ترین اخبار دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

مروری بر مهم ترین اخبار دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.
۱۳۹۳/۳/۱

اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.

 

image

 

خرید اپلیکیشن ترجمه همزمان بر روی تصویر Word Lens توسط گوگل

تاریخ ارسال خبر: 27 اردیبهشت 1393

یکی از پرکاربردترین سرویس های گوگل، سرویس مترجم آن است که خوشبختانه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند. اما گوگل روز گذشته یک اپلیکیشن مترجم همزمان را خریداری کرد تا شایعه ترکیب این سرویس با این اپلیکیشن قوت بگیرد.

 

image

 

Word Lens اپلیکیشنی است که به صورت همزمان بر روی تصاویری که از دوربین گوشی شما در حال گرفتن است زبان انگلیسی را به زبان مقصد شما که می تواند فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی و روسی باشد ترجمه کند. فرض کنید به سفر رفته اید و یک تابلوی راهنمای مسافرین مشاهده می کنید که به زبان فرانسوی است. تنها کافیست دوربین خود را بر روی تصویر مورد نظر گرفته تا به صورت همزمان و بر روی همان تابلو، ترجمه را مشاهده کنید. برای مثال در زیر تصویر یک 10000 تومانی را مشاهده می کنید که جملات انگلیسی روی آن یعنی عبارت Centeral Bank Of The ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN به صورت لایو به زبان پرتغالی ترجمه شده است.

 

image

 

اما خرید این اپلیکیشن توسط گوگل از دو جهت اهمیت امیز است. اول اینکه به احتمال فراوان در صورت ترکیب شدن این اپلیکیشن با سرویس مترجم گوگل شاهد زبان های بسیار بیشتری بر روی این اپلیکیشن خواهیم بود و از طرفی با ارائه نسخه های مناسب برای عینک هوشمند گوگل، کاربران این عینک نیز از این پس می توانند تنها با دیدن متن های انگلیسی یا زبان های دیگر، آن را به صورت لایو به زبان مورد علاقه خود مشاهده کنند. 

 

image

 

نظر شما درباره این خرید گوگل چیست؟ آیا به زودی شاهد ترکیب این سرویس با مترجم گوگل در این اپلیکیشن خواهیم بود یا گوگل آن را به صورت یک سیستم داخلی در اندروید قرار خواهد داد؟ 

دانلود اپلیکیشن Wordlens برای سیستم عامل iOS

دانلود اپلیکیشن WordLens برای اندروید 

 

شایعات؛گوشی‌ای به نام نکسوس 6 تولید نخواهد شد

تاریخ ارسال خبر: 27 اردیبهشت 1393

این اولین باری نیست که این جمله را که "گوگل می‌خواهد ساخت گوشی‌های نکسوس را متوقف کند" به گوش ما می‌خورد. اما خیلی‌ها منتظر هستند تا گوگل حداقل یک گوشی دیگر را با نام نکسوس 6 ارائه کند و بعد از آن نکسوس به تاریخ بپیوندد.

 

به گزارش از منبع خبری معتبر evleaks، این تصور اشتباه است و آرزوی دیدن گوشی به نام نکسوس 6 به دل آن دسته از افراد که تصور می‌کنند گوگل نکسوس 6 را خواهد ساخت خواهد ماند.

 

منبع خبری eleaks اعلام کرده که هیچ گوشی‌ای با نام نکسوس 6 وجود نخواهد داشت و باید با نکسوس خداحافظی کنید.

 

شایعات؛گوشی‌ای به نام نکسوس 6 تولید نخواهد شد

تصویر گوشی نکسوس 5

 

توافق اپل و موتورولا گوگل بر سر دعوای پتنت‌ ها

تاریخ ارسال خبر: 27 اردیبهشت 1393

روز جمعه برای دو کمپانی بزرگ اپل و گوگل روز بزرگی بود. در این روز دو کمپانی اپل و موتورولا گوگل اعلام کردند که بر سر تمام پتنت‌هایی (حق ثبت اختراع) که دو کمپانی بر سر آن مشکل داشتند با یکدیگر به توافق رسیدند.

 

به گزارش جی اس ام، اشاره شده که با این حال این قرارداد شامل تمام لایسنس‌ها نمی‌شود، اما چیزی که از اهمیت زیادی برخوردارد است این است که گوگل و اپل با هم توافق کردند تا با هم در زمینه برخی پتنت‌ها همکاری داشته باشند.

 

اپل و کمپانی‌هایی که از سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، مدت‌ها است که بر سر برخی پتنت‌ها با یکدیگر مشکل دارند و زمان و هزینه زیادی را در دادگاه‌ها صرف کردند.

 

image

 

 

ویدیوی دوبله جی اس ام؛معرفی خانواده نوکیا X

تاریخ ارسال خبر: 28 اردیبهشت 1393


image

معرفی خانواده نوکیا X

 

 

25 گوشی پرفروش دنیا در تمام ادوار تاریخ

تاریخ ارسال خبر: 28 اردیبهشت 1393

شاید شما هم فکر کنید که پرفروش ترین گوشی های تاریخ توسط اپل، سامسونگ یا حتی بلک بری تولید شده است. اگر بر این اعتقاد هستید باید بگوییم اشتباه فکر می کنید زیرا این برندها حتی جایی بین 10 گوشی پرفروش دنیا نیز ندارند. شاید از خود بپرسید با این حجم تبلیغات این کمپانی ها چه طور چنین چیزی ممکن است؟

 

image

 

امروز در این پست به معرفی 25 گوشی پرفروش دنیا در تمام ادوار تاریخ خواهیم پرداخت که بسیاری از آن ها شامل گوشی های غیرهوشمندی می شوند که حتی یک صفحه نمایش رنگی ندارند و صرفا یک گوشی موبایل بوده اند که وظیفه برقراری تماس و ارسال پیامک را داشته اند اما همیشه جزو محبوب ترین ها محسوب خواهند شد. گوشی هایی که تمام مردم دنیا با هزینه ای بسیار کم به آن دسترسی داشته اند.

 

چیزی که همیشه برای مخاطبان جالب است و دوست دارند در مورد آن زیاد خبر داشته باشند، کمپانی‌های مشهور و برتر هستند که خبرهای جنجالی در مورد آن‌ها توجه همه را به سمت خودش جلب می‌کند. یکی از این کمپانی‌ها اپل است که اخیرا یک خبر در مورد آن منتشر شده و نشان می‌دهد که این کمپانی به صورت بی رویه‌ای به دنبال دعوا با سایر کمپانی‌ها است.

 

image

 

به گزارش جی اس ام، در سال 2013 اپل با بیشترین پرونده‌های حقوقی پتنت‌ها در ایالات متحده آمریکا درگیر بوده است. اپل در سال گذشته 59 پرونده حقوقی پتنت داشته در که این میزان 9 برابر کمپانی دوم که آمازون نام دارد بوده است. این آمار توسط مرجع قانونی تجزیه و تحلیل Lax Machina در کالیفرنیا منتشر شده است.

 

اما تنها اپل نبوده که درگیر مسئله پتنت‌ها بوده است، در سال 2013 کمپانی‌های AT&T، گوگل، اچ تی سی، در رتبه‌های بعد از اپل و آمازون قرار داشتند.

 

عکس های خبری LG G3 (ال جی جی 3) منتشر شد

تاریخ ارسال خبر: 29 اردیبهشت 1393

به طور حتم در حال حاضر یکی از گوشی‌هایی که به صورت مخفی باقی مانده و همه دوست دارند تا ببینند که چه شکل و شمایلی دارد و امکانات ویژه آن چیست، گوشی LG G3 است.

 

image

 

به گزارش جی اس ام، امروز عکسی خبری از این گوشی توسط یک منبع فعال و مورد اطمینان که همانevleaks است منتشر شده است. در این عکس‌ها ال جی جی 3 به دو رنگ طلایی و سفید نشان داده شده است.

 

خبرهایی مبنی بر جیل بریک پایدار iOS7.1.1 و iOS7.0

تاریخ ارسال خبر: 29 اردیبهشت 1393

روز گذشته، یکی از محققان امنیت iOS که به نام i0n1c شناخته می شود در یکی از شبکه های اجتماعی خبری ارسال کرد مبنی بر اینکه iPhone 5c را با موفقیت جیل بریک کرده و سیدیا نسخه 1.1.9 را بر روی آن با موفقیت اجرا کرده است. 

 

image

 

بر اساس این خبر کوتاه به نظر می رسد این جیل بریک بر اساس یک حفره کرنل تهیه شده است. اما لحظاتی بعد از این خبر Wincom دیگر هکر اپل ویدیویی را منتشر کرد که iOS7.1.1 را به صورت پایدار بر روی یک آیفون 4 جیل بریک کرده است.

 

10 ویژگی آیفون که احتمالا از وجود آن بی خبرید

تاریخ ارسال خبر: 29 اردیبهشت 1393

سیستم عامل iOS در آیفون امکانات کاملی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد اما تعدادی از کاربران از یک سری از این امکانات بی خبرند. امکاناتی که می تواند در مواقعی بسیار مفید واقع شود. در این پست به معرفی 10 تکنیک آیفون خواهیم پرداخت که احتمالا از وجود آن بی خبر هستید.

 

12 گوشی موبایل که دنیا را تغییر دادند

تاریخ ارسال خبر: 29 اردیبهشت 1393

در طول تاریخ دنیای موبایل همیشه گوشی‌هایی بودند که باعث تحول در این دنیای تکنولوژیک شدند. همیشه این گوشی‌ها از نسل‌های قبلی خودشان الهام گرفته‌اند. امروز در این مقاله قصد دارم تا 12 گوشی موبایل را که متحول کننده دنیای موبایل بوده‌اند و امکانات جدیدی را به این کامپیوترهای شخصی وارد کرده‌اند به شما معرفی کنیم. این گوشی‌ها تکنولوژی‌هایی را وارد دنیای موبایل کرده‌اند که اکنون نیز شما در گوشی‌ خودتان آن‌ها می‌بینید، بنابراین اگر بار دیگر خواستید با گوشی خود کار کنید و یا اینکه با گوشی خودتان تماس بگیرید نام این گوشی ها را به خاطر بیاورید.

 

image

 

اپل همیشه از کمپانی‌های دیگر برای ساخت بسیاری از اجزای گوشی خود استفاده می کند، یکی از مهمترین این اجزاء صفحه نمایش گوشی آیفون است. سوالی که برای بسیاری از طرفداران اپل مطرح است این است که صفحه نمایش آیفون 6 را کدام کمپانی‌ها خواهند ساخت.

 

به گزارش جی اس ام، یک خبرگزاری تایوانی گزارش داده که یک کمپانی جدید به سازنده‌های صفحه نمایش آیفون 6 اضافه شده است، این کمپانی Innolux نام دارد.

 

سامسونگ، شارپ و Innolux در حال رقابت با یکدیگر بودند تا بتوانند ساخت یک سوم از تولید صفحه نمایش آیفون 6 را در دست بگیرند اما این گزارش می‌گوید که اپل Innolux را انتخاب کرده است.

 

با انتخاب Innoluxبه عنوان سومین سازنده صفحه نمایش آیفون 6 در حال حاضر کمپانی‌های ژاپن دیسپلی، ال جی دیسپلی و Innolux جزو سازندگان صفحه نمایش آیفون 6 هستند.

 

صفحه نمایش آیفون 6 را سه کمپانی خواهند ساخت،سامسونگ جزو آن ها است؟

 

10 ویجت اندروید که داشتن آن توصیه می شود

تاریخ ارسال خبر: 30 اردیبهشت 1393

یکی از نکاتی که اندروید را از سیستم عامل های دیگر خصوصا iOS متمایز می کند، قابلیت استفاده از ویجت هاست. ویجت ها بر روی صفحه نمایش گوشی شما این کمک را خواهند کرد تا دسترسی سریعتر به بخش هایی از گوشی که بیشتر با آن سر و کار دارید داشته باشید و در واقع با یک نگاه تمام اطلاعاتی که دوست دارید را مشاهده کنید.

 

image

 

 

سامسونگ در حال تصرف جایگاه اپل در زمینه تبلت ها

تاریخ ارسال خبر: 30 اردیبهشت 1393

سامسونگ در سالی که گذشت چندین نوع تبلت مختلف را معرفی و ارائه کرده است که این تبلت‌ها با قمیت‌های متفاوتی که داشتند برای بازارهای مختلفی ارائه شده بودند.

 

به گزارش جی اس ام، چندین گزارش متفاوت بیان می‌کنند که سهم سامسونگ از بازار تبلت‌ها در حال افزایش است و به زودی این کمپانی خود را اپل خواهد رساند، یکی از این گزارش‌ها توسط ABI Researchمنتشر شده است.

سامسونگ در حال تصرف جایگاه اپل در زمینه تبلت ها

 

10 خبر مهم امروز دنیای فناوری

تاریخ ارسال خبر: 30 اردیبهشت 1393

مهمترین اخبار دنیای فناوری امروز که اتفاق افتاده‌اند و یا برنامه آن‌ها برای امروز است را در این پست می‌توانید بخوانید.

 

10 خبر مهم امروز دنیای فناوری

 

image

 

معرفی ویژگی Ultra Power Saving گوشی گلکسی اس ۵

 

 

تبلت مایکروسافت به نام Surface Pro 3 معرفی شد

تاریخ ارسال خبر: 31 اردیبهشت 1393

در خبرهای قبلی هم گفته بودیم که مایکروسافت مراسمی را در نیویورک برگزار خواهد کرد، این مراسم دیشب برگزار شد و در نهایت غول ردموند نسخه سوم تبلت خود را که دیگر رقیبی سرسخت برای لپ تاپ‌ها شده است را معرفی کرد. نام این تبلت جدید مایکروسافت Surface 3 است. مشخصات کامل، عکس‌ و ویدیوی این تبلت را در ادامه مشاهده کنید.

 

مشخصات صفحه نمایش گلکسی نوت 4 را ببینید

تاریخ ارسال خبر: 31 اردیبهشت 1393

وبسایت gsmarena با یکی از منابع داخلی خودش در سامسونگ تماس گرفته و توانسته از این طریق اطلاعات جالبی در مورد محصولات آینده سامسونگ به دست آورد.

 

مشخصات صفحه نمایش گلکسی نوت 4 را ببینید

 

 

به نظر شما مهم ترین خبر دنیای موبایل و فناوری در هفته گذشته چه بوده است؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲
بچه ها یه سر به این لینک بزنید بنچمارک z2.g2گرفتن g2اون رو قورت داده با این که مال یه سال پیش هست g3بیاد ایفون 6 هم میخوره http://www.phonearena.com/reviews/Sony-Xperia-Z2-vs-LG-G2_id3706/page/2

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲
ممنون خیلی خوب بود

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱
سلام دوستان خواهشا بگید از گوگل پلی چطوری میشه دانلود کرد؟ممنون

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱
سلهم.جی اس ام من عاشق اخباراتم.همشو دنبال میکنم.دمت گرم