خانهاخبار
12 گوشی موبایل که دنیا را تغییر دادند

12 گوشی موبایل که دنیا را تغییر دادند

در طول تاریخ دنیای موبایل همیشه گوشی‌هایی بودند که باعث تحول در این دنیای تکنولوژیک شدند. همیشه این گوشی‌ها از نسل‌های قبلی خودشان الهام گرفته‌اند. امروز در این مقاله قصد دارم تا 12 گوشی موبایل را که متحول کننده دنیای موبایل بوده‌اند و امکانات جدیدی را به این کامپیوترهای شخصی وارد کرده‌اند به شما معرفی کنیم. این گوشی‌ها تکنولوژی‌هایی را وارد دنیای موبایل کرده‌اند که اکنون نیز شما در گوشی‌ خودتان آن‌ها می‌بینید، بنابراین اگر بار دیگر خواستید با گوشی خود کار کنید و یا اینکه با گوشی خودتان تماس بگیرید نام این گوشی ها را به خاطر بیاورید.
۱۳۹۳/۲/۲۹

در طول تاریخ دنیای موبایل همیشه گوشی‌هایی بودند که باعث تحول در این دنیای تکنولوژیک شدند. همیشه این گوشی‌ها از نسل‌های قبلی خودشان الهام گرفته‌اند. امروز در این مقاله قصد دارم تا 12 گوشی موبایل را که متحول کننده دنیای موبایل بوده‌اند و امکانات جدیدی را به این کامپیوترهای شخصی وارد کرده‌اند به شما معرفی کنیم. این گوشی‌ها تکنولوژی‌هایی را وارد دنیای موبایل کرده‌اند که اکنون نیز شما در گوشی‌ خودتان آن‌ها می‌بینید، بنابراین اگر بار دیگر خواستید با گوشی خود کار کنید و یا اینکه با گوشی خودتان تماس بگیرید نام این گوشی ها را به خاطر بیاورید.

 

image

 

1 - Motorola Startac

 

اولین کمپانی که اولین گوشی موبایلی که به این صورت ما امروزه می‌شناسیم معرفی کرد کمپانی موتورولا بود، این شرکت اولین گوشی موبایل را به صورت تجاری ارائه کرد که نام آن Dynatac 8000x بود و در سال 1983 معرفی شد. در سال 1990 بود که گوشی‌های موبایل ارزان تر و سبک تر شدند اما این گوشی 1.13 کیلوگرم وزن و قیمتی برابر 3995 دلار داشت که از هر گوشی لوکس امروزی گران تر است. در این گوشی 99 شخص به در دفترچه تلفن جای می‌گرفت و باتری آن تنها 4 ساعت دوام داشت.

 

image

 

2 - nokia 9000

 

کمپانی دیگری که خدمات زیادی به دنیای موبایل داشته نوکیا بود که اولین گوشی متحول کننده خود را در اواخر قرن بیستم ارائه کرد، این گوشی نام اولین گوشی هوشمند نوکیا را با خود یدک می‌کشد. این گوشی در زمان خود کارهای بزرگی می‌کرد، با N9000 شما می‌توانستید ایمیل چک کنید و در دنیای اینترنت به گشت و گذار بپردازید. علاوه بر این گوشی مجهز به یک صفحه کلید کامل بود که اولین گوشی با این نوع صفحه کلید نامیده می‌شود، و جتی بلک بری نیز در آن زمان گوشی با صفحه کلید کامل را تولید نکرده بود.

 

image

 

3 - Nokia 5110

 

باز هم نوکیا و اینبار تولید یک گوشی که هر کسی به راحتی در هر جایی می‌توانست از آن استفاده کند. این گوشی به علت اینکه یک خلاقیت در خود داشته در این لیست جای نگرفته است، بلکه به این علت که اولین گوشی بوده که مفهوم گوشی ارزان را وارد دنیای موبایل کرده مورد توجه ما قرار گرفته است.

 

image

 

4 - Sharp J-SH04

 

اولین گوشی با دوربین به این صورت که ما امروزه می‌شناسیم ساخت یک شرکت ژاپنی به نام شارپ است، این گوشی در خود یک دوربین 0.1 مگاپیکسلی داشت که 3 سال بعد از معرفی آن گوشی‌های با مگاپیکسل بالاتر ارائه شدند، اما پیش از این گوشی یک گوشی به نام Sanyo SCH-V200 وجود داشت که تنها یک دوربین به آن اضافه شده بود و کاربر نمی‌توانست عکس‌هایی که با دوربین ان گرفته را تماشا کند و تنها کاری که می‌توانست انجام دهد این بود که عکس‌ها را وارد کامپیوتر کند بنابراین یک گوشی ساخته شده بود که تنها یک دوربین به آن متصل شده بود.

 

image

 

5 - BlackBerry 6210

 

بدون شک بلک بری در تحولاتی که در دنیای موبایل صورت گرفته نقش مهمی داشته است، اما پیدا کردن اینکه کدام گوشی این کمپانی بیشترین نقش را داشته کار سختی است. بلک بری اولین کمپانی نبود که گوشی موبایل با صفحه کلید کامل و قابلیت چک کردن ایمیل را وارد دنیای موبایل کرد اما به طور حتم یکی از قوی ترین گوشی‌ها را در این زمینه ارائه کرد که به راحتی توانست تمام افراد دوستدار تجارت را به سمت خود جذب کند و به زودی در تمام اداره‌ها در دست افراد جای گرفت.

 

به علاوه این گوشی اولین گوشی بلک بری بود که در خود نرم افزار BBM را جای داده بود و سخت افزار چرخ برای scroll کردن را داشت.

 

image

 

6 - Motorola Razr V3

 

سال‌ها پیش از این که افراد برای خرید آیفون دست و پا بشکنند این گوشی بود که طرفدار زیادی داشت و خیلی از افراد را در دنیا می‌دیدیم که این گوشی را در دست خود داشتند، اما علت آن چه بود؟ دو دلیل مهم وجود داشت، اول اینکه موتورولا یک گوشی فوق باریک را معرفی کرده بود که هنوز هم یکی از باریک ترین ها است و دوم اینکه این گوشی در رنگ‌های مختلفی که همه سلیقه ها را پوشش می‌داد معرفی شده بود.

 

image

 

 

7 - Palm Treo 650

 

در زمانی که بلک بری مارکت را در دست داشت، پالم با تولید این گوشی توانست خودی نشان دهد، این گوشی برای بررسی کردن ایمیل‌ها، وبگردی، تماشای ویدئو و گوشی کردن به موزیک طراحی شده بود و در خود سیستم عامل پالم را داشت که بعدها گوشی‌های ساخت پالم در خود سیستم عامل ویندوزفون را مشاهده کردند.

 

image

 

8 - LG KE850 Prada

 

این گوشی ال جی نه تنها یک گوشی زیبا بود بلکه اولین گوشی موبایل با صفحه نمایش لمسی خازنی بوده که در دنیا معرفی شده است. صفحه نمایش‌های لمسی خازنی هم روشن تر بودند و از لمسی چند انگشتی پشتیبانی می کردند.

 

image

 

9 – Apple iPhone

 

اولین آیفون اپل که در سال 2007 معرفی شد، اولین گوشی هوشمند دنیا نبود، اما این گوشی اولین گوشی بود که متحول کننده دنیای موبایل از نظر سیستم عامل و طراحی بود. آیکون‌های زیبا و جذاب، پیام رسانی با عکس، پشتیبانی از 3G و بسیاری از ویژگی‌های پایه که در گوشی‌های موبایل دیگر نبوند در این گوشی دیده شدند. آیفون به طور حتم اولین نسل از گوشی‌هایی است که به این صورت امروزه مشاهده می‌کنیم و بسیاری از کمپانی‌ها از طراحی آن استفاده کردند.

 

image

 

10 - T-Mobile G1

 

شاید شما تصور می‌کنید که اولین گوشی اندروید به طور مثال یک گوشی سامسونگ و یا یک گوشی ال جی بوده است اما این تصور شما اشتباه است، اولین گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید همین گوشی ساخت اچ تی سی است که همین که اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید بوده است برای اینکه این گوشی را متحول کننده بنامیم کافی است و به اندازه معرفی اولین آیفون اهمیت دارد.

 

image

 

11 - Samsung SCH-R900

 

شاید نام این گوشی را شما نشنیده باشید اما این گوشی به طور حتم در دنیای سرعت موبایلی تاثیر زیادی داشته است، این گوشی اولین گوشی مجهز به LTE بود. این گوشی هوشمند نبود و یک گوشی کند به حساب می‌آمد اما به هر حال اولین همیشه اولین است.

 

image

 

12 - Samsung Galaxy S3

 

آخرین گوشی که لیست ما را تکمیل می‌کند، گوشی گلکسی اس 3 سامسونگ است، یکی از دلایلی که این گوشی در این لیست قرار گرفته این است که در نهایت سامسونگ توانست یک گوشی را ارائه کند تا بتواند آیفون را به چالشی جدی بکشاند (که گلکسی اس 4 و گلکسی اس 5 آن را ادامه دادند). این گوشی توانست فروش خوبی را برای سامسونگ در تمام دنیا به همراه بیاورد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (105 نظر)

مهمان

۱۳۹۹/۱۱/۱۶
اگر به این جی ال ایکس ایرانم از اول موبایل میزده پس اصالتش از برنج فروش و ... بیشتره

فقط شیائومی

۱۳۹۹/۹/۱۶
بهترین موبایل های جهان رو شیائومی میزنه من ردمی ۹ دارم عالیه عالیییییی
سامسونگ رو زیر می کنه سامسونگ پول مارکه ولی شیائومی پول فناوری

علی

۱۳۹۹/۹/۶
چه ربطی داره مهم اینه از یه برنج فروشی به یه گوشی سازی بزرگ رسیده سامسونگ در جهان همیشه حرف اول و آخر رو میزنه و تمام

علی

۱۳۹۹/۹/۶
یعنی به معنای واقعی خاک تو سرت نوکیا 10 الترا رو ندیدی حتما نه البتته تو مال سال 93 هستی از این گوشی ندیده ها الکی نظر میده

علی

۱۳۹۹/۹/۶
سامسونگ همیشه جزو بهترین ها بوده و هست اما متاسفانه جدیدا گوشی های جدیدش به آیفون پیوستن و با قیمت های خیلی بالایی ارضه میشه و این خیلی خیلی بده