خانهاخبار
10 ویژگی آیفون که احتمالا از وجود آن بی خبرید

10 ویژگی آیفون که احتمالا از وجود آن بی خبرید

سیستم عامل iOS در آیفون امکانات کاملی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد اما تعدادی از کاربران از یک سری از این امکانات بی خبرند. امکاناتی که می تواند در مواقعی بسیار مفید واقع شود. در این پست به معرفی 10 تکنیک آیفون خواهیم پرداخت که احتمالا از وجود آن بی خبر هستید.
۱۳۹۳/۲/۲۹

سیستم عامل iOS در آیفون امکانات کاملی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد اما تعدادی از کاربران از یک سری از این امکانات بی خبرند. امکاناتی که می تواند در مواقعی بسیار مفید واقع شود. در این پست به معرفی 10 تکنیک آیفون خواهیم پرداخت که احتمالا از وجود آن بی خبر هستید.

 

1-      به ایمیل های دریافتی خود گوش دهید.

اگر دوست دارید به متن ایمیل های دریافتی خود گوش دهید این کار با سیری امکان پذیر است. تنها کافیست به سیری بگویید Read My Email  تا وی این کار را به سرعت برای شما انجام دهد. این ویژگی وقتی بیشتر خود را نشان می دهد که در زمان رانندگی بخواهید از متن ایمیل دریافتی خود باخبر شده و تمرکزتان را از روی جاده خارج نکنید.


image

 

2-      ساعت دقیق ارسال و دریافت پیامک ها را مشاهده کنید.

در حالت عادی در آیفون شما نمی توانید زمان ارسال یا دریافت پیامک ها را دریافت کنید. بدین منظور و برای فهمیدن زمان ارسال یا دریافت پیامک ها کافیست بر روی پیامک خود تاچ کرده و انگشت خود را از راست به چپ به روی آن بکشید. بعد از آن در سمیت راست پیامک ها زمان ارسال یا دریافت آن ها را مشاهده خواهید کرد.

image

 

3-      پاک کردن متون با تکان دادن آیفون

اگر در حین نوشتن یک پیامک از ارسال آن منصرف و قصد داشتید آن را پاک کنید تنها کافیست آیفون خود را تکان داده و Undo  را تاچ کنید. این کار دقیقا به مانند Ctrl+Z در ویندوز شما می ماند. با تکرار دوباره این حرکت می توانید به حالت اولیه برگردید یا به اصطلاح Redo  کنید.

image

 

4-      آیفون خود را به یک تراز تبدیل کنید.

یکی از قابلیت های نسبتا پنهان قطب نمای آیفون، ترازسنج است. برای این منظور کافیست قطب نما را باز کرده و انگشت خود  را به سمت راست روی صفحه تاچ کنید تا تراز بر روی صفحه نمایش آیفون شما ظاهر شود و شیب نقاطی که دوست دارید را بسنجید.

image

 

5-      همه پروازهای بالای سر خود را مشاهده کنید.

اگر دوست دارید بدانید همینک چه پروازهایی و چه هواپیماهایی بالای سر شما در حال پرواز هستند کافیست از سیری بپرسید What Flights are above me?  تا سیری به شما اطلاعات هواپیماهای بالای سرتان را بدهد. این قابلیت در حال حاضر بر روی تعدادی از کشورها فعال است.


image

 

6-      به راحتی قابلیت خرید درون اپلیکیشنی را غیرفعال کنید.

اگر فرزند شما به آیفون یا آی پدتان دسترسی دارد و ممکن است به صورت ناخواسته درون اپلیکیشن ها خرید درون اپلیکیشنی انجام دهد و مبالغی را از حساب شما کم کند بهترین راه غیر فعال کردن خرید درون اپلیکیشنی است. برای این کار تنها کافیست به منوی ستینگ رفته و وارد بخش جنرال شوید. سپس گزینه Restriction  را لمس کرده و آن را فعال کنید. بعد از آن منویی شبیه به منوی زیر مشاهده خواهید کرد که می توانید در آن in App Purchase  را غیر فعال نمایید.

image

 

7-      تعداد زیادی عکس به صورت پشت سر هم بگیرید و بهترین آن را انتخاب کنید.

فرض کنید با دوستانتان قصد گرفتن یک عکس دسته جمعی دارید به طوریکه همگی در حال پرش از روی زمین هستید و دوست دارید زمانی عکس گرفته شود که همگی در اوج ارتفاع خود هستند. برای این کار کافیست انگشت خود را بر روی دکمه گرفتن عکس نگه داشته تا آیفون به صورت پیاپی شروع به عکاسی کند. در نهایت شما بهترین عکس را از بین عکس های گرفته شده انتخاب خواهید کرد.

image

 

8-      از هدفون خود برای عکاسی بهره ببرید.

شما می توانید از هدفون یا ایرفون آیفون خود برای گرفتن عکس هایتان بهره ببرید. بدین منظور کافیست که دکمه میانی بر روی ایرفون یا هدفون خود را فشار داده تا دوربین عکس بگیرد. این کار برای گرفتن عکس های سلفی ( عکس از خود با دوربین جلو ) پیشنهاد می شود و می تواند مفید واقع شود.

image

 

9-      تولید ویبره های اختصاصی شده برای مخاطبین شما

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی خود را سایلنت کرده بودید و تنها در زمان تماس ویبره آن به لرزش در می آمده است. با قابلیت اختصاصی کردن ویبره شما می توانید بدون دیدن صفحه نمایش آیفون از هویت مخاطب پشت خط خود با خبر شوید. برای این کار وارد نام مخاطب مورد نظرتان شده و در پایین این بخش بر روی ویبره تاچ کنید و در نهایت ویبره مورد نظر خود را به صورت ریتمیک تعریف نمایید.

image

 

10-    شارژ کردن سریع آیفون و آی پد با قرار دادن بر روی وضعیت Airplane Mode

اگر نیاز دارید تا دستگاه خود را به صورت سریع شارژ کنید می توانید با قرار دادن آن بر روی وضعیت Airplane Mood  این کار را تسریع ببخشید.
 

image

 

اما این ها تعدادی از تکنیک های نسبتا پنهان آیفون است که ممکن است تا به حال با آن برخورد نکرده باشید. به نظر شما کدام یک از این تکنیک ها کاربردی تر است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (45 نظر)

hadi_am

۱۳۹۴/۳/۲۱
خب اینا الان خیلی ویژگی های شاخین؟ اینا رو صد سال پیش آندرویدم داشت.

xlsx

۱۳۹۴/۳/۲۱
This is good

مهمان

۱۳۹۳/۳/۳
كارائي جديدتر معرفي كنيد

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱
hamash kheili khob va karbordi bod.merciiiiiiiiiiiiiii

مهمان

۱۳۹۳/۲/۳۱
سال 2007که اپل این قابلیت ها روی گوشی هاش میذاشت سامسونگ داشت تلوزیون فلت میزد حالا اومده برای ما galaxy s5 زده