خانهمقاله‌ها
چگونه وضعیت و مدت زمان گارانتی محصولات اپل را چک کنیم؟

چگونه وضعیت و مدت زمان گارانتی محصولات اپل را چک کنیم؟

در این مطلب قصد داریم تا نحوه اطلاع از وضعیت و مدت‌ زمان باقی‌مانده گارانتی محصولات اپل را با شما در میان بگذاریم.

۱۴۰۲/۱۰/۴

تمامی محصولات اپل دارای یک سال گارانتی هستند که امکان دریافت خدمات سخت افزاری در فروشگاه‌های اپل یا نمایندگی‌های به رسمیت شناخته شده توسط این شرکت را برای کاربران فراهم می‌کند. کاربران محصولات اپل همچنین امکان تهیه سرویسی به نام AppleCare+ را نیز دارند که با پرداخت هزینه‌ای اضافی برای هر دستگاه، خدماتی مانند بیمه سرقت، تعویض رایگان نمایشگر یا شیشه قاب پشتی، تعویض باتری پس از کاهش حداکثر ظرفیت به ۸۰ درصد و تعمیرات رایگان برای حوادث غیر عمدی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

care main new.jpg


با وجودی که به دلیل عدم حضور رسمی اپل در ایران، امکان دریافت این خدمات در کشور ما وجود ندارد؛ کاربران همچنان می‌توانند تا در سفر‌های خارجی، به فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های رسمی و تایید شده توسط اپل مراجعه کرده و گوشی خود را بدون پرداخت هزینه‌های اضافی تعمیر کنند. در ادامه این مطلب، نحوه آگاهی از وضعیت و مدت زمان باقی‌‌مانده گارانتی محصولات اپل را به شما نمایش خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

چگونه وضعیت و مدت زمان گارانتی محصولات اپل را چک کنیم؟


برای چک کردن وضعیت گارانتی آیفون، آیپد، یا کامپیوتر مک خود، ابتدا به منوی تنظیمات دستگاه مراجعه کرده و سپس وارد بخش General شوید. پس از انتخاب گزینه AppleCare & Warranty، نام دستگاه شما و همچنین دستگاه‌های بلوتوثی اپل متصل به آن مانند ایرپادز یا اپل واچ نمایش داده می‌شود. روی نام دستگاه مورد نظر خود تپ کنید.

care 1.jpg


همانطور که می‌بینید؛ اطلاعاتی چون تاریخ پایان دوره گارانتی و همچنین خدمات ارائه شده قابل مشاهده هستند.

care 2 new.jpg

چگونه وضعیت و مدت زمان گارانتی محصولات آکبند را از طریق وب‌سایت اپل چک کنیم؟


در صورتی که هنوز جعبه دستگاه را باز نکرده‌اید؛ باز هم امکان چک کردن وضعیت گارانتی از طریق وب‌سایت اپل وجود دارد. در ابتدا باید از شماره سر‌یال دستگاه مطلع شوید؛ این شماره در پشت جعبه دستگاه شما قابل مشاهده است.

care site 1.jpg


پس از یافتن شماره سر‌یال دستگاه، برای چک کردن وضعیت گارانتی وارد این صفحه در وب‌سایت اپل شوید. شماره سر‌یال را در فیلد بالایی و سپس کد امنیتی را در فیلد پایینی وارد کرده و سپس روی دکمه Submit کلیک یا تپ کنید.

care site 2.jpg


در صورتی که شماره سر‌یال مربوط به یک آیفون نات اکتیو باشد؛ این صفحه پیغامی با مضمون «Please activate your iPhone» را نمایش می‌دهد. در غیر این صورت، می‌توانید اطلاعاتی مانند تاریخ خرید دستگاه و سرویس‌های ارائه شده توسط گارانتی را مشاهده کنید. 

care site 3.jpg


این بخش در وب‌سایت اپل کاربرد‌های دیگری نیز داشته و برای مثال اگر با اپل آی دی خود در آن لاگین کنید؛ لیست تمامی دستگاه‌های شما و اطلاعاتی چون تاریخ خرید و وضعیت گارانتی آنها قابل مشاهده است.

care site 4.jpg

امیدواریم که پس از مطالعه این مطلب، با نحوه آگاهی از وضعیت و مدت زمان باقی‌مانده گارانتی محصولات اپل آشنا شده باشید. در صورتی که پرسشی درباره این پروسه دارید؛ در بخش نظرات با ما و سایر کاربران جی اس ام همراه شوید.
 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (98 نظر)

فرشاد خسروی

۱۴۰۲/۵/۱۹
سلام ممنون میشم راهنمایی کنید یه گوشی ۱۳ معمولی CH با کارت گارانتی شرکت گرفتم از اونجایی که خرید میکنم زد تا یکماه دیگه ریجستر نشه دستگاه آنتنش می‌ره این گوشی مدل ۲۰۲۳ و پک اصلیه چرا همتا اجازه نمیده ریجستر سه با پشتیبانی کارانی شرکت صحبت کردم و فروشنده که دوستم گفت همتا فعلا قفله ولی تا ده روز دیگه حتما ریجستر میشه این درست یا امکان داره همتا کد ریجستریو نده ممنون میشم راهنمایی کنید الآنم از گوشی دارن استفاده میکنم دو روزه خریدم

Hossein29

۱۴۰۲/۴/۱۵
سلام من گوشی ۱۴مکسم شکسته بیمه رو چه جوری می‌توانم چک کنم ؟گارانتی داره ولی شامل شکستگی میشه؟فقط برد و دوربیانش و فیسش سالمه
ممنون میشم راهنماییم کنید

محمد

۱۴۰۲/۴/۹
سلام خوشحال میشم جوابم بدید . واقعن استرس دارم
Coverage Expired
These service options are available to you:
Paid Repairs & service
Paid appel_certified repairs and service at the apple store or with one of our apple authhorized
وقتی سریال نامبر گوشیم رو در سایت اپل وارد میکنم همچین چیزی میاد . یعنی چی این

های حاضری

۱۴۰۱/۱۰/۲۹
ایدی فیس من کار نمیکنه ۱۴پرومکس هس تازه گرفتم ببرم نمایندگی ترکیه رایگان برایم عوض می‌کنن یا نه؟

فافا

۱۴۰۰/۸/۱۳
عذر میخووام اینکه فرمودین اپراتور انلاک باشه کدوم قسمت میشه فهمید ؟