خانهاخبار
پنج موردی که اپل باید از HTC One M8 بیاموزد

پنج موردی که اپل باید از HTC One M8 بیاموزد

پرچمدار جدید اچ تی سی یعنی ام 8 را می توان در حال حاضر خطرناک ترین رقیب برای آیفون دانست. گوشی که بنا بر نظرسنجی بیشترین جذب را از سمت کاربران آیفون داشته است. اما اپل برای از دست ندادن هواداران خود باید چه چیزهایی از ام 8 بیاموزد؟ در این پست به 5 مورد اشاره داشته ایم.
۱۳۹۳/۲/۱۴

پرچمدار جدید اچ تی سی یعنی ام 8 را می توان در حال حاضر خطرناک ترین رقیب برای آیفون دانست. گوشی که بنا بر نظرسنجی ها بیشترین جذب را از سمت کاربران آیفون داشته است. اما اپل برای از دست ندادن هواداران خود باید چه چیزهایی از ام 8 بیاموزد؟ در این پست به 5 مورد اشاره داشته ایم. 



image

 

  1. بلندگوهای قوی با صدای شفاف: 

    image


    یکی از ضعف های همیشگی آیفون را می توان بلندگوی آن دانست. بلندگوهای آیفون نسبت به سایر رقبا صدایی بسیار ضعیف تر دارند. اگر از کاربران آیفون باشید قطعا با این مشکل مواجه شدید که در هنگام پخش یک فیلم یا موزیک در یک جمعیت چند نفره، صدای گوشی شما در بین صدای همهمه جمعیت گم می شود. این بر خلاف اچ تی سی ام 8 است که صدایی بسیار بلند و در عین حال شفاف و استریو دارد. اپل باید در آیفون 6 بلندگویی شبیه به اچ تی سی ام 8 قرار دهد تا طرفداران خود را از دست ندهد.

     
  2. صفحه نمایش بزرگ تر:

    image


    دیگر کسی شک ندارد که اپل برای ماندن در رقابت ماراتون گوشی ها بدین مسئله نیاز دارد که صفحه نمایش آیفون را بزرگ کند. فلسفه اپل در بزرگ نکردن صفحه نمایش آیفون، کار با یک دست با آن بوده است. در واقع اپل بر این اعتقاد است کاربر باید بتواند شست دست خود را به راحتی بر روی تمام بخش های اصلی صفحه نمایش بچرخاند تا بتواند با یک دست با گوشی کار کند. گوشی های برتر حال حاضر بازار نظیر گلکسی اس 5، نوت 3، سونی زد2 و ... همه صفحه نمایشی بزرگ تر از حدی دارند که مطابق با آرمان های اپل باشد اما اچ تی سی ام 8 با صفحه نمایش 5 اینچی خود، هم نسب به آیفون 5s صفحه نمایش بزرگ تری دارد و هم اینکه شما می توانید با یک دست با آن کار کنید. 

     
  3. طراحی جذاب و یکپارچه 

    image


    جنس بدنه فلزی و طراحی اچ تی سی ام 8 به شما در برخورد اول با آن احساس بسیار خوبی می دهد. این در مورد آیفون 5s هم صدق می کند اما به نظر می رسد اچ تی سی ام 8 بسیار بهتر این حس را به کاربر منتقل می کند. لبه های منحنی این دستگاه می تواند دلیل این احساس باشد. جنس بدنه ام 8 به گونه ای است که کاربر نگرانی از خط و خش افتادن بر روی آن و در داخل کیف خود ندارد. شاید اپل هم لازم باشد انحنایی به لبه های آیفون 6 داده و جنس بدنه آن به گونه ای باشد که در کیف کاربر، خط و خشی رو آن نیفتد. 

     
  4. دوربین با فوکوسی جذاب 

    image


    دوربین اچ تی سی ام 8 و قابلیت جدید آن از ویژگی های جذاب آن محسوب می شود. این دوربین به شما اجازه می دهد که اشیاء را به خوبی از پس زمینه آن ها متمایز ببینید. در واقع یکی از دوربین ها بر روی پس زمینه تمرکز کرده و دوربینی دیگر بر روی سوژه اصلی و در نتیجه عکس شما بسیار حرفه ای تر در خواهد آمد. به نظر می رسد آیفون 5s که در حال حاضر خود از بهترین دوربین های حال حاضر بین گوشی ها بهره می برد، با استفاده از این تکنولوژی اچ تی سی ام 8 طرفداران بسیار زیادی را برای خود دست و پا کند. حتی اگر اپل علاقه ای به استفاده از دو دوربین در پشت گوشی های خود نداشته باشد، می تواند این قابلیت را به صورت نرم افزاری به دوربین خود اضافه کند. 

     
  5. ضد آب بودن 
    به نظر می رسد اکثر گوشی های برتر حال حاضر دنیا دیگر لقب ضد آب را با خود یدک می کشند و آیفون از قافله ی گوشی های ضد آب عقب مانده است. در حال حاضر گلکسی اس 5 را می توان یک گوشی ضد آب کامل دانست که طراحی آن نیز متناسب با این ویژگی صورت گرفته است. برای مثال گلکسی اس 5 دارای یک پوشش بر روی پورت های خود است که در زیر آب، گوشی شما صدمه نبیند اما اچ تی سی ام 8 در حالیکه رسما به عنوان یک گوشی ضد آب معرفی نشده است و طراحی آن نیز شبیه به گوشی های ضد آب نیست به نظر می رسد در زیر آب به خوبی مقاومت می کند. در ویدیوی زیر مقاومت اچ تی سی ام 8 در برابر آب را مشاهده می کنید. شاید اپل لازم باشد بدون تغییر در طراحی، این نکته را نیز از اچ تی سی ام 8 بیاموزد. 

- فیلم مقاومت اچ تی سی وان ام 8 در برابر آب 

 

اما بررسی تخصصی و کامل اچ تی سی ام 8 توسط تیم را می توانید مطالعه کرده و با ویژگی های دیگر این گوشی نیز آشنا شوید. به نظر شما کدام یک از ویژگی های دیگر اچ تی سی ام 8 را دوست دارید در آیفون 6 مشاهده کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (62 نظر)

علی شیری

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
سلام خواستم بگم من قبلا اچ تی سی 816 داشتم که خیلی خیلی راضی بودم. ولی الان که ام 8 که دارم از آنتن دهیش اصلا راضی نیستم ..آیا گوشی من این جوریه یا مشگلی هست

hossein

۱۳۹۵/۶/۶
بستگی داره چطور ازش استفاده کنی

احسان

۱۳۹۵/۶/۲
80%. اپل دارها فقط واسه گرفتن یه سلفی تویه آینه که آرم اپل هم معلوم باشه اپل میگیرن خودشونم نمیدونن واقعا این همه پول مفتو واسه چه ویژگی یا چه آپشنی اصلا چه قابلیتی دارن میدن خلاصه اینکه نمیگم اچ تی سی خوبه اپل بده یا هرچی میگم که گوشی که میخای بخری رو واسه قابليتهاش بخر نه واسه فقط و فقط واسه اسمش . اپل فقط اسم داره اما ارزش نهّ گمون نکنم.

مهدی

۱۳۹۴/۱۲/۲۳
من داشتم نظر شما ها رو میخوندم که گفتم یه نظرم من بزارم .میدونید من الان htc m9 . دارم من از بچه گی با گوشی های اپل htc. سونی سامسونگ بزرگ شدم چون بابام عمو هام .دایم 6 .7 تا مغازه تو جا های مختلف تهران داشتیم .که منم مدل به مدل گوشی عوض میکردم تند تند میتونم قسم بخورم بهترین گوشی که تو دنیا هست اپل .و htc .که به نظر م با امدم خانواده htc one. انقلابی تو صنعت گوشی شد که بد htc. ضعیف شد بد الان داره بر میگرده به دوران اوج. به نظرم htc. خیلی خیلی مفید تر از اپل .فقط چون ارزونه .دست همه هست خز شده وگرنه .تجربه خوب خانواده وان عالللللییییی

مهمان

۱۳۹۴/۱/۱۰
سلام،من داخل تابستون 93 رفتم آيپد مينى٢ گرفتم؛دو مليون و صد ولى الان بعد 5,6 ماه پشيمونم،با اينكه آيپدم هيچوقت كم نيو ورد. ولى ولى من الان ميخوام بفروشم و M8. بخرم...