خانهاخبار
مایکروسافت مالیکت خود بر بخش سرویس‌ها و دیوایس نوکیا را با قیمتی بالاتر از قبل تمام کرد

مایکروسافت مالیکت خود بر بخش سرویس‌ها و دیوایس نوکیا را با قیمتی بالاتر از قبل تمام کرد

همانطور که انتظار داشتیم امروز رسما که بخش دیواس و سرویس نوکیا به مایکروسافت واگذار شد.
۱۳۹۳/۲/۶

همانطور که انتظار داشتیم امروز رسما که بخش دیواس و سرویس نوکیا به مایکروسافت واگذار شد.

 

به گزارش جی اس ام، رئیس سابق نوکیا یعنی Stephen Elop اکنون رئیس بخش دیوایس مایکروسافت شده است. بنابراین اکنون این شخص تنها مسئولیت گوشی‌های لومیا و تبلت‌ها را ندارد بلکه مسئول سخت افزار ایکس باکس، سرفیس، محصولات Perceptive Pixel و لوازم جانبی مایکروسافت شده است و باید به طور مستقیم به رئیس مایکروسافت Satya Nadella گزارش دهد.

 

به طور رسمی  6 ماه پیش ارزش بخش سرویس و دیوایس نوکیا 5 میلیارد دلار پیش بینی شد و مایکروسافت نیز گفت که 2.2 میلیارد دلار برای دریافت حق پتنت‌های نوکیا هزینه می‌پردازد، بنابراین در مجموع مایکروسافت قرار شد 7.2 میلیارد دلار به نوکیا بپردازد و این بخش را خریداری کند. اما به نظر می‌آید که مبلغی که پرداخت خواهد شد کمی بیشتر از این میزان باشد.

 

مایکروسافت مالیکت خود بر بخش سرویس‌ها و دیوایس نوکیا با قیمتی بالاتر از قبل تمام کرد

 

نوکیا و مایکروسافت چند توافق با هم دارند که مربوط به انتقال دارایی‌ها است:

 

  • در هندوستان کارخانه نوکیا به علت مشکلات مالیاتی در حال بسته شدن است و بنابراین این کارخانه متعلق به نوکیا خواهد ماند اما طبق توافق نوکیا باید برای مایکروسافت گوشی موبایل تولید کند.
  •  
  • در کره نوکیا و مایکروسافت توافق کرده‌اند تا Masan را از قرارداد حذف کنند و نوکیا نزدیک به این است که این کارخانه را تعطیل کند در حالی که این کارخانه 200 نفر را در استخدام خود دارد.
  •  
  • به عنوان توافق مایکروسافت گفته که از تمام گوشی‌های نوکیا که موجود هستند و گارانتی دارند پشتیبانی خواهد کرد، این قرار داد از دیروز 25 آوریل 2014 شروع شده است.

 

منبع: The Next Web                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۲/۱۰
ظاهرا از اين به بعد گوشي هاي لوميا با نام تجاري مايکروسافت توليد ميشن. اين خيلي خوبه. من به شخصه مايکروسافت رو به نوکيا ترجيح مي دم. آخه تا يادمه؛ اسم نوکيا با هنگ عجين بود. اما مايکروسافت و ويندوز با رووني. نکته جالبش اينه اين اتفاق دقيقا همون روزي رخ داد که من يه گوشي وين فون خريدم، براي اولين بار.

مهمان

۱۳۹۳/۲/۸
شنيدم يخش توليد گوشي هاي ارزون نوكيا به مايكروسافت فروخته نشده پس هنوز گوشي هاي ارزون قيمت با نام نوكيا خواهيم داشت آيا اين درسته؟

مهمان

۱۳۹۳/۲/۸
واي ي ي اين گوشي هاي نوكيا و اپل رو هر كاريشون كني براي جنگ الكترونيك ساخته شدن. حتي اگه خاموششون كنيد. با توجه به تراشه هاي ناشناسشون هم ميگن كجاييد هم مختصات ، صدا و ... و البته اين ربطي به مخابرات ايران نداره.

مهمان

۱۳۹۳/۲/۸
Only NOKIA'"Lumia'1520 & 930 & 1320"'

مهمان

۱۳۹۳/۲/۷
اوووف بالاخره یه گوشیه باحال دستمون میگیریم که هم سخت افزارش قویه هم سیستم عاملش