خانهاخبار
ساعت‌ها و عینک‌های هوشمند:چیزی بیشتر از یک تکنولوژی؟

ساعت‌ها و عینک‌های هوشمند:چیزی بیشتر از یک تکنولوژی؟

در ماه‌های اخیر شاهد معرفی و نمایش محصولات پوشیدنی زیادی بودیم، این محصولات توسط کمپانی‌های مختلفی تولید شده‌اند و شامل ساعت‌های هوشمند، عینک‌های هوشمند و تعدادی گجت از این نوع هستند که قابلیت پوشیده شدن دارند.
۱۳۹۳/۱/۳۱

در ماه‌های اخیر شاهد معرفی و نمایش محصولات پوشیدنی زیادی بودیم، این محصولات توسط کمپانی‌های مختلفی تولید شده‌اند و شامل ساعت‌های هوشمند، عینک‌های هوشمند و تعدادی گجت از این نوع هستند که قابلیت پوشیده شدن دارند.

 

تکنولوژی محصولات پوشیدنی چندان جدید نیست، اما با معرفی یک سیستم عامل مانند اندروید پوشیدنی، تکنولوژی گجت‌های بیشتر از پیش استاندارد شده‌اند.

 

اما محصولات پوشیدنی سختی‌های زیادی را در پیش روی خود دارند تا به عنوان یک محصول مورد قبول همه اقشار شناخته شوند، این مشکلات عبارتند از چالش‌هایی در مورد فیزیک این محصولات، فرهنگ افراد جامعه و در آخر قیمت بالای این محصولات.

 

ساعت‌ها و عینک‌های هوشمند:چیزی بیشتر از یک تکنولوژی؟

 

طراحی و محدودیت‌های فیزیکی

 

در زمینه طراحی ساعت هوشمند و عینک هوشمند این محصولات حجیم تر از آنی هستند که ما انتظار داریم، طراحی ساعت‌های هوشمند مانند نسل‌های اولیه این گجت‌ها هستند، اگر به خاطر داشته باشید ساعت کاسیو که ماشین حساب بر روی خودش داشت شباهت بسیاری به ساعت سامسونگ می‌دهد. اگرچه این طراحی به عقیده بسیاری از تحلیلگران بهبودهایی داشته است و این گجت‌ها پوشیدنی‌تر و کارآمد تر کرده است.

 

اما این محصولات پوشیدنی با موبایل‌ها تفاوت‌هایی دارند که به هر حال نمی‌توان آن دو را به جای همدیگر استفاده کرد، گوشی‌های هوشمند برای این طراحی شدند که در جیب شما باشند و به راحتی همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشید اما این محصولات پوشیدنی برای این طراحی شدند که همیشه در معرض دید کاربر باشند و برای انجام وظیفه به یک گوشی هوشمند نیاز داشته باشند.

 

پذیرش اجتماعی

 

در کنار محدودیت‌های فیزیکی، مهمترین مسئله‌ای که این محصولات با آن روبرو هستند، پذیرش اجتماعی و واکنش جامعه به آن محصول است. همیشه نگرانی‌هایی در مورد اینکه موبایل‌ها با عکس‌هایی که می‌گیرند می‌توانند یک وسیله جاسوسی از زندگی شخصی افراد باشد وجود داشته حالا تصور کنید که شما یک محصولی مانند گوگل گلس بر چشمان خود دارید که دوربین دارد و جتی با یک چشمک زدن می تواند عکس بگیرد، واکنش جامعه به این وسیله چه خواهد بود؟

 

گوگل می گوید که توسعه نرم افزاری و سخت افزاری محصولی مانند گوگل گلس چندان کار سختی نیست و کوگل آمادگی همه کاری برای این محصول را دارد اما مهمترین مشکلی که در پیش روی گوگل است، واکنش اجتماع به این محصول است. گوگل برای محبوب کردن و اینکه جامعه این عینک را قبول کنند توافق نامه‌هایی را با برندهای مشهور عینک سازی مانند Ray-Ban و Oakley امضا کرده است که همه نشان از این دارند که گوگل می‌خواهد واکنش منفی به این عینک در جامعه به وجود نیاید.

 

قیمت

 

این محصولات در حال حاضر به علت تازه بودن تکنولوژی آن‌ها قیمت بسیار بالایی دارند، گوگل گلس قیمتی برابر 1500 دلار دارد که برای یک دستگاه تکنولوژیکی به این ابعاد بسیار زیاد است، اما به طور حتم بعد از جا افتادن این محصولات در دنیای فناوری شاهد کاهش قیمت آن‌ها خواهیم بود.

 

نظر شما در مورد محصولات پوشیدنی چیست؟ شما تصور می‌کنید که آینده دنیای فناوری در دست این محصولات است؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۲/۱
باشه استاد خیلی ممنون از صحبتاتون!هه

مهمان

۱۳۹۳/۱/۳۱
برای خود اونا 10 سال طول میکشه جا بیوفته برا ایران 20 تا 30 سال

مهمان

۱۳۹۳/۱/۳۱
منم همینطور به نظرم خیلی خوبه ولی ای کاش قیمتش یکم پایین بود نه اینقدر بالا

mehrdad_tiger

۱۳۹۳/۱/۳۱
زندگی انسان با پیشرفت تکنولوژی همراه هستش و این محصول هم بدون شک یک مکمل خوب برای گوشی های موبایل است فقط به شرطی به قیمت واقعی شون برسن در مورد برخورد منفی جامعه نباید زیاد واکنش نشان داد باید خوده مردم به این درک برسن که هر وسیله ایی جنبه مثبت و منفی دارد مثلا همین اینترنت هم می تونه بدترین وسیله برای جامعه باشه بستگی به افراد و نحوه ی استفاده مردم یه جامعه داره

مهمان

۱۳۹۳/۱/۳۱
فکر کنم یه 10 سالی طول بکشه که این گجت ها توی ایران جا بیفته