خانهاخبار
10 ویژگی مخفی گلکسی اس 5

10 ویژگی مخفی گلکسی اس 5

سامسونگ گلکسی اس 5 گوشی‌ای است که به تازگی لقب پرچمدار سامسونگ را نصیب خود کرده است، این گوشی قرار است با رقیبان سرسختی مانند آیفون اپل و One M8 شرکت HTC مبارزه کند. برای برنده شدن به چیزهایی بیشتر از یک نام نیاز است، این پرچمدار باید چیزهایی داشته باشد که بتواند کاربران را قانع کند تا به سمت رقبا نروند.
۱۳۹۳/۱/۳۰

سامسونگ گلکسی اس 5 گوشی‌ای است که به تازگی لقب پرچمدار سامسونگ را نصیب خود کرده است، این گوشی قرار است با رقیبان سرسختی مانند آیفون اپل و One M8 شرکت HTC مبارزه کند. برای برنده شدن به چیزهایی بیشتر از یک نام نیاز است، این پرچمدار باید چیزهایی داشته باشد که بتواند کاربران را قانع کند تا به سمت رقبا نروند.

 

به گزارش جی اس ام، سامسونگ برای نشان دادن قابلیت‌های این گوشی در صفحه خودش 10 قابلیت پنهان این گوشی را که در نگاه اول نمی‌توانید آن را ببینید منتشر کرده است. با هم در این مقاله این قابلیت‌های پنهان را می‌بینیم.

 

1 – با مداد می‌توانید بر روی این گوشی بنویسید

 

این گوشی صفحه نمایشی بسیار حساس دارد، این حساسیت تا آنجایی است که اگر از مداد استفاده می‌کنید می‌توانید به راحتی با مداد بر روی صفحه از ویژگی‌های Tap، Swipe و نوشتن استفاده کنید. برای اینکه این قابلیت فعال شود باید به قسمت تنظیمات بروید و در تنظیمات صفحه نمایش تیک قسمت Increase touch sensitivity را بزنید به علاوه از قسمت تنظیمات سریع که در نوتیفیکیشن بار دستگاه به نام Touch sensitivity وجود دارد این ویژگی را فعال کنید. بنابراین با کمک این ویژگی از این پس می‌توانید با با انگشت، ناخن، دستکش و حتی مداد با گوشی خود کار کنید.

 

1. You can write on it with a Pencil

 

2 – گوشی را بچرخانید و یک پلی لیست انتخابی از آهنگ‌ها را ببینید

 

کسانی که زیاد به موزیک گوشی می‌دهند همیشه برای خودشان لیستی از آهنگ‌ها را در یک فولدر جمع می‌کنند که برای پیدا کردن آهنگ مورد نظر خودشان و دسته بندی آن‌ها زمان زیادی نیاز نداشته باشند. گلکسی اس 5 این کار را برای شما انجام خواهد داد برای اینکار تنها در زمانی که به یک آهنگ گوش می‌دهید کافی است تا گوشی را در حالت افقی بچرخانید تا لیستی از آهنگ‌های مشابه با آهنگی که گوش می‌دهید به شما در لیستی جدا نشان داده شود. گوشی این آهنگ‌ها را بر اساس اطلاعاتی از جمله ژانر، حالت، منبع و ... انتخاب خواهد کرد.

 

2. Tilt for a Customized Playlist

 

3 – برنامه‌های مورد علاقه خود را در Toolbox مشاهده کنید

 

TollBox یک ویجت کوچک است که بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و حالت گرد دارد که با ضربه زدن بر روی آن یک نوار کشویی در زیر باز خواهد شد. به صورت پیش فرض تعدادی برنامه از پیش نصب شده در این ویجت وجود دارد که می‌توانید این برنامه‌ها را به دلخواه خودتان جایگزین کنید. این ویجت به دو صورت می‌تواند بر روی صفحه ظاهر شود، یکی از راه‌ها این است که با پایین کشیدن قسمت نوتیفیکیشن بار با دو انگشت و ضربه زدن بر روی آیکون Toolbox این ویجت را بیاورید و روش دیگر رفتن به قسمت تنظیمات و زدن تیک گزینه Toolbox است. این ویجت بر روی تمام برنامه‌ها باز خواهد ماند.

3. Bookmark for Your favorite Apps with ‘Toolbox’ (1)

 

3. Bookmark for Your favorite Apps with ‘Toolbox’ (2)

 

3. Bookmark for Your favorite Apps with ‘Toolbox’ (3)

 

 

4 – امنیت خود را با حالت Private Mode افزایش دهید

 

حتما شما هم دوست دارید تا بعضی از پیامک‌های خصوصی خودتان و یا عکس‌های شخصی خود را از دست تعدادی از دوستان خود و یا اشخاص کنجکاو دور نگه دارید، گلکسی اس 5 این کار را به صورتی راحت برای شما انجام خواهد داد. حالت Private Mode اسناد شخصی، عکس‌ها، پیامک‌ها، ویدئوها، ویس میل و... را از دست دیگران دور نگه می‌دارد.

 

برای فعال کردن این ویژگی ابتدا باید ابتدا تعیین کنید که قفل صفحه نمایش به چه صورتی باز شود، برای اینکار ابتدا باید به قسمت تنظیمات رفته و حالت Private Mode را انتخاب کنید، بعد از آن تعیین کنید که چه محتواهایی را می‌خواهید مخفی کنید. محتواهایی که به این صورت مخفی می‌کنید تنها در حالت Private نشان داده می‌شوند.

 

توجه کنید که اگر پسورد را فراموش کنید دیگر قادر به دیدن محتواهایی که قفل کرده‌اید نخواهید بود.

 

4. Maintain Your Privacy with Private Mode (1)

 

4. Maintain Your Privacy with Private Mode (2)

 

5 – حالت کودک

 

به طور حتم دوستان و آشنایان تنها کسانی نیستند که شما دوست ندارید بعضی از قسمت‌های موبایل شما را ببینید، این موضوع برای کودک شما هم صدق می‌کند. سامسونگ متوجه شده که کودکان با موبایل پدر و مادر خود بازی می‌کنند به همین خاطر ویژگی حالت کودک را در این گوشی فعال کرده است. اگر این ویژگی را فعال کنید رابط کاربری گوشی تغییر خواهد کرد و می توانید دسترسی کودک خود را به گوشی محدود کنید.

 

5. ‘Kids Mode’

 

6 – فعال کردن دوربین از قسمت صفحه قفل

 

ویژگی جدید گلکسی اس 5 این است که شما از صفحه قفل گوشی نیز می‌توانید به دوربین 16 مگاپیکسلی گوشی دسترسی پیدا کنید. بنابراین هیچ صحنه‌ای را از دست نخواهید داد. برای فعال کردن تنها لازم است تا به تنظیمات رفته و در قسمت قفل صفحه ویژگی Camera shortcut را فعال کنید.

 

6. Enable Camera from the Lock Screen (1)

 

6. Enable Camera from the Lock Screen (2)

 

7 – ویژگی‌های جدید دوربین - Virtual Tour, Shot & More Mode

 

Virtual Tour

 

با کمک این ویژگی جدید دوربین می‌توانید اگر در منظره‌ای هستید تمام آن منظره را عکاسی کنید. با کمک فلش‌های راهنما که در صفحه نشان داده می‌شوند می توانید عکسی به صورت یک عکس gif گرفته و در آن بچرخید.

 

7. New Camera Features – Virtual Tour

 

Shot and More

 

با این ویژگی شما می‌توانید بلافاصله بعد از اینکه عکس را گرفتید آن را ویرایش کرده و یا اینکه به آن افکت اضافه کنید و از بین چندین عکسی که گرفته‌اید بهترین آن را انتخاب کنید.

7. New Camera Features – Shot & More

 

 

8 – تعیین اولویت برای لیست برنامه پیامک فرستادن

 

به طور حتم شما هم دوستان زیادی در دفترچه تلفن خود دارید، اما همیشه به همه آن‌ها پیامک نمی‌زنید و یا با بعضی‌ها بیشتر پیامک بازی خواهید کرد، شما می‌توانید آن شخص مورد نظر را در بالای برنامه پیامک به صورت یک آیکون قرار دهید تا به آن دسترسی سریع داشته باشید. با ضربه زدن بر روی نام آن شخص می‌توانید به آن پیامک بزنید و یا پیامک‌های آن را مشاهده کنید.

 

8. Set ‘Priority Senders’ in the messaging app (1)

 

8. Set ‘Priority Senders’ in the messaging app (2)

 

9 – چک کردن اطلاعات یک شخص در زمانی که با تلفن صحبت می‌کنید

 

در قسمت تنظیمات و بعد از آن در قسمت Call می‌توانید تیک گزینه Caller information را بزنید و بعد از آن زمانی که با آن شخص صحبت می‌کنید اطلاعات آن را مانند پیامک‌های فرستاده شده و... در یک باکس کوچک ببینید.

 

9. Check Caller Information while you’re still on the Phone

 

10 – دریافت تماس به صورت یک پاپ آپ بر روی برنامه‌های دیگر

 

مانند این ویژگی اولین بار در گلکسی نوت 3 استفاده شد، زمانی که شما با برنامه‌ای کار می‌کنید و شخصی با شما تماس می گیرد دیگر کل صفحه گوشی شما توسط تماس دریافتی اشغال نخواهد شد و تنها یک باکس کوچک شامل نام و ویژگی‌های دریات و رد کردن تماس نمایش داده می‌شود.

 

10. Receive a call while using other Apps with ‘Call Notification Pop-ups’ (1)

 

10. Receive a call while using other Apps with ‘Call Notification Pop-ups’ (2)

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (115 نظر)

پارسا کینگ

۱۴۰۰/۵/۱۱
اس ۵ واقعا عالیه

New

۱۳۹۵/۹/۲۶
من عشقه گوشیم اما رو دسته اس گوشی ندیدم مخصوصا۶

یه سامسونگ دوست...

۱۳۹۵/۶/۲۵
شما از هیچی سر در نمیاری و نمیدونی سامسونگ چه عظمتی داره...!مثلا برندی مثل هواوی یا سونی یا اچ تی سی یا نوکیا که میخوان رو دست سامسونگ بلند بشن چه چیزی برتر از سامسونگ دارن؟شما از اون دسته آدمایی هستید که پول ندارید سامسونگ خوب بخرید بعد میایید نظر هم میدید واقعا متاسفم

اسحاق

۱۳۹۵/۶/۱۳
اس 5 سری اف خیلی بهتر از سونی زد3 هست
من قبلا زد 3 داشتم و الان اس 5
اس 5خیلی سر تره
ولی خدایی زد 3 باتریش خیلی بهتره

امیرعباس

۱۳۹۵/۴/۲۰
سونی اکسپریا زد3 بخرم یا گلکسی اس5؟
خیلی توش گیر کردم.