خانهاخبار
ویندوزفون 8.1 رسما معرفی شد+تمام ویژگی‌های جدید

ویندوزفون 8.1 رسما معرفی شد+تمام ویژگی‌های جدید

مایکروسافت امروز در نهایت پرده از روی آخرین نسخه سیستم عامل موبایلی خودش که ویندوزفون 8.1 است برداشته و آن را به دوستداران دنیای موبایل معرفی کرد.
۱۳۹۳/۱/۱۴

مایکروسافت امروز در نهایت پرده از روی آخرین نسخه سیستم عامل موبایلی خودش که ویندوزفون 8.1 است برداشته و آن را به دوستداران دنیای موبایل معرفی کرد.

 

به گزارش این بروزرسانی جدید ویژگی‌ها و بهبودهای زیادی را به این سیستم عامل اضافه خواهد کرد. بسیاری از این ویژگی‌ها پیش از این در شایعاتی که از این سیستم عامل به بیرون درز کرده بود مشخص شده بودند اما امروز در این خبر لیست کامل این ویژگی‌های جدید را با هم مشاهده می‌کنیم.

 

image

 

کرتانا (Cortana) دستیار صوتی ویندوزموبایل

 

ویندوزفون 8.1 به همراه خود دستیار صوتی شخصی کرتانا را به همراه خواهد داشت. بعد از اپل با ارائه سیری و اندروید با ارائه google now اکنون نوبت به مایکروسافت رسیده تا دستیار صوتی خود را به دنیای رقابت وارد کند. این دستیار صوتی که توسط بینگ پشتیبانی خواهد شد نقش مهمی را در ویندوزفون 8.1 بازی خواهد کرد. کاربر می‌تواند از طریق این دستیارصوتی یادآور تنظیم کند، برنامه‌های تقویم خود را تعیین کند، با افراد تماس بگیرد و در مورد جایی که در آن قرار دارد اطلاعات کسب کند و یا اینکه برای مشاهده جایی برنامه ریزی کند. این دستیار صوتی علاوه بر این نتایج مسابقات را می‌داند، وضعیت آب و هوا را می‌تواند شرح دهد. از طریق دکمه سرچ که در زیر صفحه نمایش گوشی‌های ویندوزفونی قرار دارد می‌توانید این خانم دستیار صوتی را فعال کرده و با آن صحبت کنید.

 

در ابتدای کار موتور جستجوی بینگ و Foursquare منابع کرتانا هستند اما قرار است به تدریج منابع جدیدتری به این دستیار صوتی کمک کنند. تایید شده که در ابتدای کار کرتانا در کشور آمریکا ارائه خواهد شد و بعد از آن نوبت به کشورهای انگلستان و چین خواهد رسید، کشورهای دیگر به ترتیب به این لیست اضافه خواهند شد.

 

image

 

image

 

Action center

 

بالاخره چشم ما به یک مرکز نوتیفیکیشن مشخص در سیستم عامل ویندوزفون روشن شد. در این قسمت دسترسی سریع به تنظیمات مانند تنظیم روشنایی، تنظیم مکان یاب، تنظیمات چرخش صفحه،  تنظیمات وای فای، بلوتوث امکان پذیر خواهد شد. مانند سیستم عامل اندروید در ادامه کاربر می تواند ایمیل‌های جدید، پیامک‌ها، تماس‌های از دست رفته و نوتیفیکیشن‌های رسیده از کرتانا را مشاهده کند.

 

image

 

صفحه قفل جدید و کاشی‌های قابل تنظیم جدید

 

به لطف API جدید، ویندوزفون 8.1 به برنامه‌ها این امکان را می‌دهد که برروی صفحه قفل کنترل داشته باشند و تم‌های صفحه قفل را تغییر دهند.

 

یکی از ویژگی‌های اضافه شده دیگر این است که کاربر می‌تواند برای صفحه پشت کاشی‌ها نیز عکسی دلخواه را استفاده کند، این ویژگی چندان عجیب نیست و به شدت کمبود آن در ویندوزفون حس می‌شد.

 

image

 

مرورگر اینترنت اکسپلورر 11

 

این سیستم عامل با IE11 که آخرین نسخه از این مرورگر است ارائه خواهد شد، IE11 به ویژگی reading مجهز است که سایت‌های مختلف را برای خواندن در گوشی موبایل مناسب می‌کند. علاوه بر این با این مرورگر تمام پسوردهای شما در بین تمام دیوایس‌های شما سینک خواهد شد.

 

امنیت

 

در نهایت کاربران ویندوزفون این امکان را پیدا خواهند کرد که از شبکه VPN بر روی گوشی موبایل خودشان استفاده کنند، پیش از این کاربران ویندوزوفون امکان استفاده از این شبکه را نداشتند اما با دریافت بروزرسانی 8.1 این امکان برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

 

برنامه‌های زنده

 

مایکروسافت تصمیم گرفته که در این نسخه به کمک کاربر بیاید و به همین خاطر برنامه Battery Power Sense را در نظر گرفته تا کاربر متوجه شود کدام برنامه‌ها در حال مصرف بیشترین باتری هستند و علاوه بر این کاربر می‌تواند تصمیماتی در مورد برنامه‌های مضر بگیرد.

 

image

 

با برنامه Wi-Fi Sense کاربر می‌تواند شبکه‌های وای فای خودش را با افراد دفترچه تلفن اسکایپ و شبکه‌های اجتماعی و outlook خودشان به اشتراک بگذارند.

 

image

 

امکانات دیگر

 

دکمه‌های داخل صفحه نمایش

 

دیگر کمپانی‌ها مجبور نیستند تا در زیر صفحه نمایش دکمه‌های فیزیکی استفاده کنند و این امکان وجود دارد که دکمه‌های سرچ، استارت و بازگشت به عقب در داخل صفحه نمایش و بر روی خود سیستم عامل استفاده شوند.

 

ساعات خاموشی

 

با این سیستم عامل جدید می توانید تعیین کنید که گوشی شما تنها برای ساعاتی مشخص از طول روز برای تماس افراد مشخصی شما را مطلع کند.

 

صفحه کلید Wordflow

 

ویژگی جدید در صفحه کلید ویندوزفون 8.1 این است که می‌توانید با استفاده از حالت Swype که همان کشیدن انگشت بر روی صفحه کلید است به تایپ کردن بپردازید.

 

منبع: wpcentral

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (98 نظر)

dariush

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
سلام گوشی من لومیا۹۲۵اپدیت ویندوز ۱۰نمیشه لطفا راهنماییم کنیدممنون میشم

مهمان

۱۳۹۳/۹/۱
دوام و امنیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ والا ما که ندیدیم. :/ یه سره هنگه :| واقعا اشتباه کردم ویندوز خریدم -_____-

مهمان

۱۳۹۳/۹/۱
میخواستم بدونم ویندوز فون برنامه های لاین و وایبر و تانگو و ... داره؟؟؟ و اینکه ارزش خرید داره یا نه؟؟؟

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۹
سلاااااااام بابت آموزشی که مرحله به مرحله گذاشتید ممنونم.من موفق شدم آبدیتش کنم :))))))))))

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۹
بابت راهنماییتون خیلی ممنونم.دارم آبدیتش میکنم:)