خانهاخبار
چگونه باتری آیفون و آی‌پد را کالیبره کنیم؟

چگونه باتری آیفون و آی‌پد را کالیبره کنیم؟

باتری یک گجت از مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌گردد. نگهداری و استفاده صحیح از باتری سبب می‌شود، طول عمر دستگاه و باتری افزایش پیدا کرده و در نتیجه شما مدت بیشتری از دستگاه خود می‌توانید استفاده کنید. در این پست به آموزش کالیبره کردن باتری آیفون و آی‌پد خواهیم پرداخت.
۱۳۹۲/۱۲/۲۴

باتری یک گجت از مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌گردد. نگهداری و استفاده صحیح از باتری سبب می‌شود، طول عمر دستگاه و باتری افزایش پیدا کرده و در نتیجه شما مدت بیشتری از دستگاه خود بتوانید استفاده کنید. در این پست به آموزش کالیبره کردن باتری آیفون و آی‌پد خواهیم پرداخت.

 

image

 

کالیبره کردن باتری باعث می‌شود که شما از تمامی ظرفیت باتری استفاده نمایید. در این پست به آموزش کالیبره کردن باتری آیفون و آی‌پد در ۵ مرحله ساده پرداخته‌ایم و انتظار می‌رود بعد از طی این ۵ مرحله باتری شما، به بهترین شکل پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

۱- در ابتدا باید باتری آی‌دیوایس ما به طور کامل خالی شده و دستگاه خاموش شود. بنابراین تا زمانی که باتری شما خالی نشده به کار به آن ادامه دهید. 

۲- بعد از خالی شدن باتری، آن را به شارژر خود متصل کرده و بگذارید تا ۱۰۰ درصد شارژ شود و بعد از رسیدن به این میزان یک ساعت به شارژر متصل بماند.

 

image

 

۳- بعد از یک ساعت آی‌دیوایس را از شارژر جدا نموده و به طور طبیعی با دستگاه کار کنید تا دوباره شارژ آن به صفر رسیده و دستگاه خاموش شود. دقت کنید که در بین این زمان به هیچ وجه دستگاه خود را به شارژر متصل نکنید.

۴-  مرحله دو را دوباره تکرار کنید و این بار کمی بیش از یک ساعت شارژر را بعد از رسیدن به ۱۰۰ به دستگاه متصل نگه‌ دارید.

۵- تمام ! با انجام این مراحل اکنون باتری دستگاه شما کالیبره شده است.

 

اکنون می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که در حال استفاده از نهایت ظرفیت باتری خود هستید. بهتر است هرچند ماه یک بار، باتری خود را به همین روش کالیبره کنید تا عمر باتری شما افزایش پیدا کند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (56 نظر)

سوسن

۱۳۹۷/۹/۲۲
گوشی منم همین مشکل رو داره

طوسي زاده

۱۳۹۷/۴/۲۷
با سلام خسته نباشيد اگه ميشه راهنماييم بكنيد ممنون ميشم گوشيم ايفون7 هست با اينكه من طبق روش كاليبره كردن گوشي كه راهنمايي كرديد انجام دادم حداكثر ظرفيت باطري 83% نمايش ميده ولي در صورتي كه 100% گوشيم شارژ داره بايد چكار كنم باتشكر

Ali

۱۳۹۶/۱۰/۲۲
سلام من باطريمو كاليبره كردم ولي اپ ها ميگن ظرفيتش از قبل 100. تا كمتر شده مشكل چيه؟؟؟لطفا جواب بديد

Alireza

۱۳۹۶/۳/۷
مزخرفه

شهاب

۱۳۹۶/۲/۲۷
سلام لطفا جواب بدین
من 7پلاس دارم و احساس میکنم مثل سابق باطریش خوب نیس ، ب طور متوسطه با نو صفحه متوسط و وایفای اگر داخل تلگرام باشم در 4 دقیقه 14 ثانیه یه درصد کم میشه ، اپراتورم هم ایرانسله البته بگم با وای فای وصلم و بگم که 80 گیگ بازی دارم ، اگر میشه بگین مصرفش عادیه یا نه ممنون میشم