خانهاخبار
ردیابی حرکات شما تا چهار روز بعد از پایان باتری در آیفون 5S

ردیابی حرکات شما تا چهار روز بعد از پایان باتری در آیفون 5S

معمولا حفظ حریم شخصی برای افراد جزو اصلی ترین اولویت ها دسته بندی می گردد. پیش از این در سال های گذشته خبرهایی نظیر ثبت بدون اطلاع مکان هایی که کاربران آیفون و همینطور گوشی های اندرویدی در آن رفت و آمد داشته اند را شنیده بودیم که بسیار هم خبرساز شده بود و در یک مورد اپل را به این واداشت تا امکان غیرفعال کردن این ثبت مکان ها را در اختیار کاربر قرار دهد اما در تازه ترین خبر، کاربری متوجه ثبت حرکات خود تا چهار روز بعد از پایان باتری خود شده است.
۱۳۹۲/۱۲/۱۴
معمولا حفظ حریم شخصی برای افراد جزو اصلیترین اولویت‌ها دسته بندی می‌گردد. پیش از این در سال‌های گذشته خبرهایی نظیر ثبت بدون اطلاع مکان‌هایی که کاربران آیفون و همینطور گوشی‌های اندرویدی در آن رفت و آمد داشته اند را شنیده بودیم که بسیار هم خبرساز شده بود و در یک مورد اپل را به این واداشت تا امکان غیرفعال کردن این ثبت مکان‌ها را در اختیار کاربر قرار دهد. اما در تازه‌ترین خبر، کاربری متوجه ثبت حرکات خود تا چهار روز بعد از پایان باتری خود شده است. 
 
 
سنسور M۷ که اپل در جدید‌ترین آیفون خود آن را معرفی کرد به ثبت حرکات کاربران پرداخته تا با در اختیار گرفتن این وظیفه به طور اختصاصی از مصرف باتری بکاهد. اپل در ابتدای معرفی این سنسور جدید در آیفون ۵S این اطمینان را به کاربران خود داد که اطلاعات این سنسور به هیچ وجه به جایی ارسال نخواهد شد. 
 
 
به گزارش جی اس‌ ام، در روز گذشته خبری از یکی از کاربران آیفون ۵S در سایت Reddit منتشر شد که نشان داده این سنسور تا ۵ روز بعد از پایان باتری نیز حرکات کاربر را ثبت می‌کند. این کاربر گفته است زمانی که قصد سفر به اروپا را داشته، در این سفر باتری آیفونش تمام شده و چون سیم شارژش هم خراب بوده موفق نشده در طول این سفر از آیفون خود استفاده کند و به صورت خاموش آیفون را همراه خود داشته است. این کاربر اما از اپلیکیشن Argus نیز بر روی گوشی خود استفاده می‌کرده است که وظیفه آن ثبت حرکات و قدم‌های کاربر آیفون ۵s از طریق سنسور M۷ بوده است. اما داستان از اینجا آغاز می‌شود که این فرد بعد از پایان سفر و بازگشت به خانه تصمیم به شارژ کردن آیفون خود می‌کند و مشاهده می‌کند اپلیکیشن Argus حرکات ۴ روز گذشته و تعداد قدم‌های وی را ثبت کرده است. این در حالیست که گوشی این فرد در طی این ۴ روز خاموش بوده و وی استفاده از این گوشی نداشته است. 
 

 

ردیابی حرکات شما تا چهار روز بعد از پایان باتری در آیفون 5S

 
بدین ترتیب مشخص شد سنسور M۷ تا چهار روز بعد از پایان باتری آیفون ۵S از باتری ذخیره برای ثبت حرکات استفاده می‌کند و کاربر بعد از روشن کردن گوشی خود می‌تواند حرکاتی را که در زمان خاموش بودن آیفون انجام داده است، مشاهده نماید. 
 
 
اما این خبر اگر شما را وحشت زده کرده است باید گفت جای نگرانی نیست. اول از همه این کاربر، خود این قابلیت را فعال کرده و از اپلیکیشن‌هایی جهت ثبت حرکات استفاده کرده بوده است و شما می‌توانید آن را غیر فعال نمایید. ثانیا سنسور‌ ام۷ به هیچ کدام از بخش‌های شبکه‌های ارتباطی آیفون نظیر اینترنت، جی پی اس و سایر موارد مشابه دسترسی نخواهد داشت، بنابراین اطلاعات شما به هیچ جا جز خودتان گزارش نخواهد شد. با این حال کاربران این سوال را مطرح کرده‌اند که با توجه به اینکه این سنسور به مکانیاب و اینترنت گوشی دسترسی ندارد پس استفاده از در زمینه اپلیکیشن Find My iPhone نخواهد داشت و کاربران نمی‌توانند از این ویژگی در زمان گم شدن گوشی خود بهره ببرند. 
 
 
اما باید دید آیا اپل دلیلی برای این اتفاق ذکر خواهد کرد یا خیر؟
 
 
منبع: phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۸
ما هیچکدوممون پادشاه عربسان یا سران مملکتی نیستیم که از جاسوسی بترسیم ولی حداقل میتونن بفهمن که طرز فکرمون چیه در مورد چی حرف میزنیم بیشتر کجاها میریم یا تو چه سایت هایی میچرخیم برا همینه که نه از سران اروپا بلکه از کل مردم اروپا دارن جاسوسی میکنن. اونوقت موبایل که نزدیکترین چیز به یه فرد میتونه باشه برا جاسوسی استفاده نمیشه؟؟ شک نکنین چن وقت دیگه اسنودن پته ایفونم میریزه رو اب همونجور پته گوگل و یاهو رو ریخت

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۶
چقدر امریکا بدبخت شده که بخواد از ماها جاسوسی کنه آخه تو خودت چی داری تو گوشیت که واسه اپل یا دولت امریکا مهم باشه

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۶
حالا كي مياد از تو و من جاسوسي كنه.حتما هم دليل خواصي داره واسه اين كار.اين كارش واقعا ايول دلره++

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۵
امنیت میخوای بلک بری انتخاب کن

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۵
حتی اگر باطریشم در میومدمشکلی نبود همونطور که موقع خاموش کردن ساعت تنظیم میمونه . در هنگامی که بعضی از کلمات خاص توسط شما به کار برده شه گوشی شروع به ظبط میکنه بعد اگه اینترنت داشتی که میفرسته وگرنه تبدیل میکنه به متن و با اس میفرسته برای شرکت. سیب گاز زده واستون آشنا نیست.داستان ادم و حوا