خانهاخبار
سامسونگ و گوگل توافقنامه 10 ساله برای استفاده از پتنت‌های یکدیگر را امضاء کردند

سامسونگ و گوگل توافقنامه 10 ساله برای استفاده از پتنت‌های یکدیگر را امضاء کردند

۱۳۹۲/۱۱/۷

در این یکی دو سال اخیر جنگ و درگیری کمپانی‌ها بر سر پتنت‌ها و شکایت از یکدیگر بر سر این موضوع بسیار زیاد شده است، دو کمپانی مشهور اپل و سامسونگ نیز بر سر این موضوع درگیری طولانی مدتی پیدا کردند.

 

به گزارش جی اس ام، امروز گوگل و سامسونگ به صورت رسمی اعلام کردند که با یکدیگر توافقنامه‌ای را امضاء کردند که توسط آن اجازه استفاده هر دو کمپانی از پتنت‌های حال حاضر و 10 سال آینده کمپانی مقابل امکان پذیر خواهد شد. در این رابطه گوگل اعلام کرده: "با کار کردن بر سر توافقنامه‌هایی مانند این، کمپانی‌ها می‌توانند بر روی اختراعات جدید تمرکز کنند تا اینکه بخواهند بر روی این جنگ‌ها و نزاع‌ها تمرکز داشته باشند."

 

سامسونگ نیز در این مورد گفته: "این توافق با گوگل برای صنعت موبایل اهمیت زیادی دارد، سامسونگ و گوگل با این کار خود آن روی سکه صنعت موبایل را نشان دادند و با این کار همکاری خود را افزایش می‌دهند تا اینکه بخواهند بر سر موضوعات غیر ضروری با یکدیگر اختلاف داشته باشند."

 

اظهار نظر هر دو کمپانی به نوعی نیش و کنایه به دو کمپانی اپل و نوکیا است که در حال حاضر خود را درگیر مسئله شکایت بر سر موضوع پتنت‌ها کردند. سامسونگ بزرگترین کمپانی است که از سیستم عامل اندروید بر روی گوشی‌های خود استفاده می‌کند و این توافق می‌تواند همکاری این دو شرکت را بیشتر از قبل محکم تر و نزدیک تر کند.

 

image

 

اجازه بدهید تا شما را از این موضوع مطلع کنیم که این توافقنامه شامل تمام پتنت‌ها نخواهد شد. زیاد از این موضوع متعجب نخواهیم شد که اگر بدانیم بعضی از پتنت‌هایی که توسط موتورولا به ثبت رسیده اند در این توافقنامه وجود ندارند و همچنین بعضی از پتنت‌های مخصوص سامسونگ نیز محافظت شده و در این توافقنامه وجود ندارند.

 

با تمام این اوصاف این یک خبر بزرگ است و نوید این را خواهد داد که اخبار خوبی هم برای دنیای اندروید و هم برای دنیای موبایل در راه است. با این حرکت سامسونگ ،احتمال پیش قدم شدن دیگر کمپانی‌هایی که از اندروید استفاده می‌کنند وجود دارد. با این حرکت سامسونگ احتمال پیش قدم شدن دیگر کمپانی‌هایی که از اندروید استفاده می‌کنند وجود دارد.

 

نظر شما در مورد این توافق چیست؟ آیا شما هم مانند ما تصور می‌کنید این توافقنامه باعث خواهد شد از از این پس در دنیای اندروید شاهد تحولاتی بسیار خوب باشیم؟

 

منبع: androidauthority

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۸
هم شرکت گوگل بزرگه هم شرکت سامسونگ وقتی پتنت هم دیگرو قبول کنند میشن دو غوله بزرگ

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۸
هوراااااا

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۸
سلام به حال ما چه فرقی میکنه تا قیمتا انقد بالاست به درد نمیخوره حالا اینا هی از ما بهره ببرن ما هی درجا بزنیم فکر کن .........ای وای

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۷
همیشه از سامسونگ به خاطر سیاستهایی که داره بر روی کار خوشم میاد هم مشتری راضی هم شرکت راضی اون ادم های عقده ای هم که میان میکن این موضوع مسخره هست میخاید بهتون بگم چی مسخره هست گوشی بلوتوث نداشتن مسخره هست حالا هی بیاید از این شرکتها الکی ایراد بگیرید دنیا فقط اندروید مهم نیست چه شرکتی باشه مهم اینه اندروید باشه

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۷
شرکت تا خودش سیستم هامل خودشو نزنه موفق نمیشه فکر کنین چرا گوگل موتورولا رو خرید؟! خودش گوشی میزنه که درصد هماهنگی میره رو 90 درصد در حالی که الان به زور 50 درصده