خانهاخبار
اپل و سامسونگ تراشه را کنار نخواهند گذاشت

اپل و سامسونگ تراشه را کنار نخواهند گذاشت

۱۳۹۲/۱۱/۵

گزارش جدید گارتنر نشان می دهد که اپل و سامسونگ بزرگترین خریداران تراشه در سال 2013 بوده­اند. این دو کمپانی 53.7 میلیارد دلار از نیمه­هادی­های سال گذشته را خریداری کرده­اند که تا 7 میلیارد یا 15.2% بیشتر از رقم سال 2012 می­باشد.

 

به گزارش جی اس ام، به طور کلی اپل و سامسونگ 17% از کل فروش تراشه در سال 2013 را در اختیار دارند که این آمار از خرید آنها در سال 2012 که معادل 12% از کل فروش تراشه در آن سال بوده نیز بالاتر رفته است. در واقع 3 سال متوالی است که این دو رقیب سرسخت در صدر لیست خریداران تراشه می­باشند. به گفته ماساتسون یاماجی تحلیلگر تحقیقات اصلی در گارتنر اعداد و ارقام نشان­ می­دهند که چرا خرید تراشه اپل و سامسونگ پیامدهای قیمت­گذاری برای کل این صنعت را به همراه دارد.

 

 

ماساتسون یاماجی تحلیلگر گارتنر همچنین اشاره می­کند که سامسونگ و اپل سه سال پی­در­پی است که در جدول مصرف نیمه­هادی، با سهم خود از طرح کل بازار موجود(TAM)  که از 12% در سال 2012 به 17% در سال 2013 افزایش یافته است، در صدر قرار گرفته­اند. این افزایش به طور کاملاً واضحی نشان­دهنده این است که در سه سال گذشته چطور حضور این دو کمپانی گسترش پیدا کرده و پررنگ­تر شده است و چرا تصمیمات آنها پیامدهای تکنولوژی و قیمت­گذاری برای کل صنعت نیمه­هادی را در پی دارد.

 

Lenovo تولید کننده چینی، به لطف تولید PC و گوشی­های هوشمند خود در چین به جایگاه چهارم در لیست 10 خریدار نیمه­هادی برتر نقل مکان کرد. همچنین Huawei برای اولین بار در این لیست جایگاهی برای خود پیدا کرد. 10 خرید برتر 114 میلیارد دلار از ارزش سیلیکون در سال گذشته، و تا 36٪ از درآمد شرکت تولید­کننده نیمه­هادی است که این به ترتیب 105 میلیارد دلار و 35 % بیشتر از سال 2012 بوده است.

 

image

 

گارتنر رشد تولید کنندگان چینی که منجر به تقاضای بیشتر آنها برای نیمه­هادی­ها می­شود را پیش­بینی می­کند. انتظار می رود که این شرکت­ها کسب و کار خود را نه تنها در چین، بلکه در بازارهای در حال ظهور مانند امریکای لاتین و آفریقا نیز افزایش دهند. اما به گفته گارتنرتولید­کنندگان نیمه­هادی زمان دشواری را پشت سر می­گذارند، چراکه محبوبیت گوشی­های هوشمند و تبلت­ها توجه عموم مردم را به جای استفاده از کامپیوترهای شخصی به طرف آنها جلب کرده است. مقدار سیلیکونی که در گوشی­های هوشمند یا تبلت­ها استفاده می­شود از مقداری که در کامپیوترهای شخصی استفاده می­شود به مراتب کمتر است که این امر به میزان تقاضا برای نیمه­هادی­ها صدمه می­زند .

 

منبع: digitimes

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۶
بنده با نظر آقای ذولفقاری کاملا موافقم لطفا به ایشون توهین نکنین اول فکر کنین بعد نظر بدین++++++

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۶
اینجانب که تا به حال سامسونگ رو به عنوان گوشی نمیشناسم ...........بره مانیتورشو بزنه خودتون قضاوت کنین جنس htc تایوانی خوبه یا سام کره ای ؟؟؟؟؟؟؟؟ اپل هم هر کاری میکنه بکنه تا گوشیاش قدرتمندتر بشن ........ به ما چه چه چه کار میکنه

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۵
تفلک ذوالفقاری،قصدش این بود که یه کمی جو رو شاد کنه،که با ارپی جی زدنش.جنبه داشته باشین یه کم!!!

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۵
ای "جی اس ام" این مقاله به ما چه ربطی داره؟

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۵
ذوالفقاری فازت چیــــــــــــه؟؟؟