خانهاخبار
آژانس امنیت ملی آمریکا می‌تواند بر روی آیفون برنامه جاسوسی نصب کند

آژانس امنیت ملی آمریکا می‌تواند بر روی آیفون برنامه جاسوسی نصب کند

۱۳۹۲/۱۰/۱۱

آژانس امنیت ملی آمریکا می‌تواند برنامه‌های جاسوسی خود را روی تمامی گوشی‌های آیفون اجرا کند.

 

به گزارش به نقل از daily Dot، انتشار سند محرمانه‌ای از NSA یا همان آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که این نهاد می‌تواند به سادگی برنامه جاسوسی خود را روی گوشی‌های آیفون نصب کند و به این واسطه به تمامی اطلاعات کاربر نظیر اس ام اس‌ها ،لیست مخاطبین و حتی موقعیت مکانی کاربر توسط بهره برداری از داده‌های  برج اطلاعات موبایل دسترسی پیدا کند.

 

اما مساله‌ای که حتی از موارد یاد شده‌ هم خطرناک تر به نظر می‌رسد این است که NSA می‌تواند حتی از راه دور به دوربین و میکروفون گوشی کاربر آلوده شده به ویروس جاسوسی دسترسی پیدا کند.

 

بر اساس این سند، آغاز این ماموریت که با نام Dropout jeep شناخته می‌شود در ماه اکتبر سال 2008 شروع شده است. در سند مشخص شده که آژانس امنیت ملی برای انتشار ویروس جاسوسی به دسترسی فیزیکی به گوشی احتیاح دارد که از شدت فاجعه مقداری کم می‌کند.

 

در این سند ذکر شده که که برنامه مورد نظر به  وسیله معماری تلاطمی طراحی شده و به عنوان یک برنامه ایمپلنت پایدار کننده شناخته می‌شود.

 

در آخرین قسمت سند اشاره شده که برای زمان انتشار این برنامه و مدتی پس از آن، نصب برنامه نیازمند ارتباط فیزیکی نزدیک با گوشی است اما نحوه عملکرد نوع از راه دور آن وابسطه به تغییرات آتی این برنامه است.

 

به هر حال مجله آلمانی Der Spiegel  که اطلاعات سند و پروژه Dropout jeep  را منتشر کرده معتقد است که NSA گوشی‌های آیفون را قبل از تحویل با دوباره روت کردن آنها برای نصب نرم افزار آلوده‌ سازی آماده کرده است.حتی بدتر از آن این است که احتکاری از ادوارد اسنودن-متخصص کامپیوتر و کارمند اسبق CIA  و NSA که در زمینه انتشار اسرار محرمانه این سازمانها سابقه درخشانی داشته ،توضیح می‌دهد که ممکن است اپل به NSA اجازه داده باشد تا به محصولاتش دسترسی داشته باشد.

 

image

 

فکر کردن به این مساله به اندازه کافی دلخراش است که چگونه NSA می‌تواند بدون اطلاع اپل، آیفون‌ها را آلوده کند و بسیار دلخراش تر آن است که روال آلوده سازی با همکاری اپل با دولت آمریکا برای جاسوسی روی آیفون‌ها انجام شده باشد.

 

این در حالی است که در زمان ورود آیفون 5S تفکرات بسیاری در زمینه استفاده از اثر انگشت کاربران توسط NSA وجود داشت که در نهایت توسط سخنگوی اپل رد شد و با ارائه اطلاعاتی کاربران را به سمت باور این حقیقت که اطلاعات به هیچ عنوان از گوشی خارج نمی‌شوند حرکت دادند.

 

برای اطلاع از سایر مشخصات این سند و خبر‌های تکمیلی با ما همراه باشید.

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (67 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۴
این مطلب راجع به آمریکا نوشته شده،نه ایران.اطلاعات شماها آخع به درد کی میخوره ؟زیادی جدی گرفتین خودتونو!

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۴
چه جالب

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۴
خب اينكه معلومه جاسوسي ميكنن همه جاسوسي ميكنن ،،،،واسه همينه كه رئيس جمهور هاي امريكا فقط يه مدل خواص از بلك بري رو دارند

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۴
خب اينكه معلومه جاسوسي ميكنن همه جاسوسي ميكنن ،،،،واسه همينه كه رئيس جمهور هاي امريكا فقط يه مدل خواص از بلك بري رو دارند

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۴
اگه ميخواي ايراني ها رو با هم دعوا بندازي يكي از اين حرفا رو بزن و در رو سامسونگ بهتر از اپله يا رونالدو از مسي بهتره يا bmw از بنز بهتره يا اندرويد از ios بهتره يا امثال اينا به حال خودمون بايد تاسف بخوريم...